راهنمای انتخاب کاغذ دیواری مناسب در خانه کوچک

کاغذ پذیرایی نشیمن

در طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهای کوچک، اغلب همه هشدار می دهند که برای پرهیز از کوچک نشان دادن فضا٬ از اشیای روشن و صلب استفاده کنید. اما در مورد استفاده کاغذ دیواری مناسب در خانه کوچک به صراحت می توان گفت : نه ! به ویژه هنگامی که یک تصویر زمینه متناسب برای دیوار انتخاب شود. برای انتخاب کاغذ دیواری در خانه و آپارتمان کوچک٬ فضاهای کوچک یا بخشی از آن ها٬ محل بسیار مناسبی برای اضافه کردن الگوی کاغذ دیواری هستند. استفاده از کاغذ دیواری باعث می شود دکوراسیون ویژه ای در فضای کوچک داشته باشید و مصرف مقدار کمی از کاغذ٬ هزینه ها را پایین نگه می دارد.

خرید کاغذ دیواری

با استفاده از الگوی خاص و غیر منتظره در کاغذ دیواری، یک طرح خاص و به یاد ماندنی در دکوراسیون داخلی فضای خود جای بگذارید که شخصیت خود را متناسب با هر فضا نشان دهد. در ادامه فضاهایی که می توان برای پوشش آن ها از کاغذ دیواری استفاده کرد را ذکر می کنیم و نمونه تصویری ارائه می دهیم. این طرح ها برای ایجاد تنوع بصری به خصوص در خانه های کوچک کاربرد دارند.

کاغذ دیواری خانه

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی کوچک

کاغذ دیواری یک ابزار فوق العاده برای پوشش دیوارهای پذیرایی خانه شما است٬ به این معنی که حتی اگر در فضاهای دیگر منزل خود از کاغذ دیواری استفاده نکردید در اتاق نشیمن از الگوهای کاغذ دیواری متناسب با وسایل خود بهره ببرید.

کاغذ دیواری پذیرایی
کاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری مناسب در اتاق نشیمن تقریبا می توان گفت از مهم ترین و تاثیرگذار ترین٬ الگوها در دکوراسیون داخلی خانه است. انتخاب الگو های کلاسیک با طرح های بزرگ حتی اگر فضا کوچک باشد٬ فوق العاده متناسب به نظر می رسد.

کاغذ دیواری پذیرایی
مدل کاغذ دیواری

از انتخاب الگوهای بزرگ برای کاغذ دیواری اتاق نشیمن نترسید٬ به خصوص اگر فضای نشیمن شما کوچک باشد. موتیف های بزرگ با رنگ روشن باعث بزرگ نشان دادن فضای خانه شما می شود.

کاغذ دیواری پذیرایی
کاغذ دیواری پذیرایی
کاغذ دیواری پذیرایی

برای انتخاب مبلمان مناسب اتاق نشیمن خواندن این مقاله را از دست ندهید : انتخاب مبل راحتی مناسب و محبوب ترین مدل های ۲۰۱۹

استفاده از کاغذ دیواری مناسب راهرو ورودی

یکی دیگر از مکان های مناسب برای کاغذ دیواری در خانه کوچک٬ راهرو ورودی است. استفاده از یک الگو مناسب در یک راهرو کوچک، می تواند یک عنصر جسورانه در خانه شما ایجاد کند. ورودی کوچک خود را با یک تصویر زمینه کامل٬ جلوه ببخشید. استفاده از طرح های نقاشی بزرگ به جای استفاده از یک الگوی ریز و تکراری توصیه می شود. اگر در سمت ورودی خود یک پله داشته باشید، با طراحی غیر منتظره دیواری که به طور مستقیم به پله ها متصل است مهمانان خود را غافلگیر کنید.

پوشش کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مناسب برای راهرو

شما می توانید با استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش راهروهای باریک خود و انتخاب سبک مینیمالیستی٬ احساس کنید فضای راهرو بزرگتر شده است. یا اینکه می توانید به فضای کوچکی در راهرو برسید ولی هویت و الگوی مد نظر کاغذ دیواری خود را در راهرو اعمال کنید. با خلاقیت در دکوراسیون و الگوی کاغذ دیواری مناسب که در راهرو قرار داده شده، حال و هوای جدیدی در خانه ایجاد می شود.

کاغذ دیواری ورودی

یکی دیگر از نمونه های انتخابی کاغذ دیواری که در فضای کوچک برجسته شده است: قرار دادن تصویر زمینه سیاه و سفید توپ توپی در پشت یک قفسه و ایجاد تضاد بصری زیبا. غیر از قفسه ها و شلف ها٬ از کاغذ دیواری طرح دار پشت انواع قاب های آویزان هم می توان استفاده کرد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب کوچک

در اتاق خواب می توانید طرح کاغذ دیواری مد نظر خود را شخصی سازی کنید و با توجه به علاقه و وسایل اتاق خواب٬ پوشش دیوار ها را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که یک الگوی برجسته و بزرگ را در تمامی فضای اتاق به کار نبرید و با کاغذ ساده ترکیب کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

اتاق خواب کوچک زیر شیروانی شما لزوما کوچک نیست، اما سقف های شیب دار و شکل های عجیب و غریب به این معنی نیست که فضا غیر معمول و بلا استفاده است. با این حال، طراحان در استفاده از الگوهای کاغذ دیواری در این فضاها خجالت نمی کشند، و با ترکیب کاغذ دیواری با یک دیوار ساده فضا را از آنچه هست بزرگ تر و متنوع تر نشان می دهند.

کاغذ دیواری اتاق کوچک

استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی

این فضاهای کوچک فرصتی برای بازی های جسورانه ارائه می دهند، مثلا راهکار استفاده از کاغذ دیواری با تضاد رنگی، که تنوع بصری ایجاد می کند. بعید به نظر می رسد که در زمان های کوتاه استفاده از فضای سرویس شما از این طرح خسته شوید.

کاغذ دیواری سرویس

خلاقیت خود را در سرویس با استفاده از کاغذ دیواری اجرا کنید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که یک کاغذ دیواری با یک چاپ بزرگ انتخاب کنید که پس زمینه مناسب برای آینه و روشنایی شماست و تضاد خوبی ایجاد می کند.

برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل خود این مقاله را بخوانید :‌ نکات اصلی در طراحی سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری مناسب برای آشپزخانه

استفاده از کاشی و سنگ برای پوشش دیوار آشپزخانه مرسوم تر است اما در فضاهایی که رطوبت وجود ندارد و تضاد رنگی نیاز داشته باشیم می توانیم از کاغذ دیواری برای آشپزخانه استفاده کنیم.

کاغذ دیواری آشپزخانه

در آشپزخانه٬ استفاده از کاغذ دیواری در قسمتی از دیوار که طرح گلدار باشد تصویر زمینه باشکوه هنری را ایجاد می کند. در یک فضای کوچک، سفید و مدرن، الگوی کاغذ دیواری نقطه کانونی است؛ که تقریبا در یک فضای بزرگ خوب جلوه نمی کند.

کاغذ دیواری آشپزخانه

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : apartmenttherapy.com
thespruce.com

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید