تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی که به آن backsplash نیز گفته می‌شود، برای پر کردن فضاهای خالی بین کابینت‌ها استفاده می‌شود. در گذشته همه خانه‌ها کابینت‌های فلزی داشتند و برای پر کردن فضای بین آن‌ها از کاشی‌های گل‌دار استفاده می‌شد؛ اما امروزه متناسب با هر سلیقه‌ای، مدل‌ها و طرح‌های جدیدی به بازار آمده‌اند. در این مقاله قصد داریم در مورد مدل‌های مختلف، قیمت کاشی و بهترین برندهای کاشی‌های بین کابینت‌ها استفاده کنیم.

تاریخچه کاشی بین کابینتی

کاشی‌کاری یکی از قدیمی‌ترین اشکال هنری در جهان است که قدمت آن به 5000 سال پیش برمی‌گردد. یکی از زیباترین شکل‌های کاشی‌کاری، کاشی‌کاری تزیینی است که نمونه‌این کار را در کاخ‌های قدیمی می‌توان پیدا کرد.

کاشی بین کابینتی برای پر کردن فضاهای خالی بین کابینت‌ها استفاده می‌شود. از مهم‌ترین نمونه‌این نوع کاشی‌کاری می‌توان به موزاییک‌های پازلی اشاره کرد که با سرعت بالایی نصب می‌شوند.

بسیار مهم است که کاشی بین کابینت‌ها بیشترین هماهنگی را با محیط داشته باشند. اغلب مردم علاقه خاصی به کاشی‌های سفید رنگ دارند. دلیلش این است که رنگ سفید هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود. از این رنگ کاشی بیشتر برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده می‌شود؛ زیرا رنگ سفید فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کاشی بین کابینتی

هنگام خرید کاشی بین کابینت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کاشی که انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

در برابر ضربه و حرارت مقاوم باشد

به این دلیل که در آشپزخانه از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود بهتر است کاشی‌هایی را انتخاب کرد که در برابر حرارت و ضربه مقاوم باشند.

قابل شستشو باشد

با این وجود که همه کاشی‌های بین کابینتی قابلیت شستشو را دارند برخی از آن‌ها با گذشت زمان و پس از شسته شدن‌های بسیار، کیفیتشان را از دست می‌دهند.

به اندازه آشپزخانه توجه شود

در آشپزخانه‌های کوچک، از کاشی‌های سفید، براق و روشن استفاده می‌شود. این امر می‌تواند باعث بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه شود. در آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند برای بلندتر نشان دادن سقف، کاشی‌ها را به صورت عمودی کار می‌کنند.

انواع مدل‌های کاشی‌های بین کابینتی

آشپزخانه بخش مهم هر خانه‌ای را تشکیل می‌دهد. هر فرد بر اساس سلیقه خود، آشپزخانه خانه‌اش را طراحی می‌کند. کاشی‌های بین کابینتی آشپزخانه را زیباتر می‌کنند. این کاشی‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی دیده می‌شوند. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

کاشی‌های بین کابینتی سفید

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به سادگی محیط آشپزخانه اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم این رنگ از کاشی را انتخاب کنید.

کاشی بین کابینتی

کاشی‌های رنگی براق

کاشی‌های براق را معمولاً در بالای سینک و بالای اجاق گاز استفاده می‌کنند. این کاشی‌ها توجه همه را به سوی خود جلب می‌نمایند.

کاشی بین کابینتی

کاشی‌های طرح چوب

چوب به نوبه خود باعث ایجاد آرامش فوق‌العاده‌ای می‌شود و فضایی گرم و دنج را در آشپزخانه به وجود می‌آورد.

کاشی بین کابینتی

کاشی‌های بین کابینتی مشکی

رنگ مشکی طرفداران زیادی دارد که این قاعده در کاشی بین کابینتی نیز صدق می‌کند. رنگ مشکی کاشی باعث ایجاد یکپارچگی در فضای آشپزخانه می‌شود.

کاشی بین کابینتی

کاشی‌هایی با طرح‌های تودرتو و پیچیده

استفاده از چنین کاشی‌هایی سبک مدرنی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند و توجه همه را به سمت آشپزخانه شما می‌کشاند.

کاشی بین کابینتی

 کاشی‌کاری سفالی

نمونه‌ای دیگر از کاشی‌کاری که با استفاده از تکه‌های سفال ساخته می‌شود. کاشی‌کاری سفالی کاری بسیار خلاقانه و هنرمندانه است.

کاشی بین کابینتی

کاشی استیل

کاشی‌های استیل به صورت ورقه‌های نازکی هستند که روی یک سطح پلیمری قرار می‌گیرند و در اندازه‌های مورد نظر برش می‌خورند. این نوع کاشی بین کابینتی جدیدترین مدل کاشی‌کاری بوده و فضای آشپزخانه را بسیار شیک و لاکچری می‌کند.

کاشی بین کابینتی

قیمت‌های کاشی بین کابینتی

قیمت کاشی بین کابینتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن کیفیت کاشی می‌باشد. از دیگر عوامل می‌توان به ضخامت کاشی، متراژ و ابعاد کاشی اشاره کرد. برای ساخت‌وسازهای انبوه لازم است از کاشی‌هایی استفاده شود که هم قیمتش ارزان باشد و هم کیفیتش مناسب. برای این منظور می‌توان از کاشی‌های ایرانی موجود در بازار استفاده کرد.

برای پر کردن فضای بین کابینت آشپزخانه، علاوه بر کاشی از چه موارد دیگری می‌توان استفاده کرد؟

شیشه

استفاده از شیشه‌های رنگی در فضای بین کابینتی طرفداران زیادی دارد. مقرون به صرفه بودن و قابلیت سفارشی کردن باعث شده است این نوع از طراحی در بین مردم رایج شود.

کاشی بین کابینتی

سنگ مرمر

این سنگ زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشد و یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این سنگ، سهولت در پاک کردن آن است.

کاشی بین کابینتی

سرامیک

استفاده از سرامیک در فضای بین کابینت از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است و باعث زیبایی آشپزخانه می‌شود. نصب سرامیک بسیار آسان بوده و وقت زیادی نمی‌خواهد.

 سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نمونه‌ای از سنگ‌های طبیعی می‌باشد. استفاده از این سنگ در طراحی دکوراسیون نمای متفاوت و جدیدی ایجاد می‌کند و در میان کاشی و سرامیک از قیمت ارزان‌تری برخوردار است.

کاشی بین کابینتی

نمونه‌هایی از بهترین برندهای کاشی‌های بین کابینتی

از بهترین برندهای کاشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند لاریس

جنس کاشی‌های این نوع برند، خاک معمولی می‌باشد. قیمت این نوع کاشی بر اساس مترمربع تعیین شده است و کاربرد این نوع کاشی بیشتر برای بین کابینت‌ها و نمای آشپزخانه می‌باشد.

چیتا سرامیک

این برند دارای طرح‌های لوکس و فانتزی می‌باشد و با شرکت البرز نیز همکاری دارد.

 پژواک آرمس

این نوع کاشی لعاب‌دار است و برای فضای بین کابینت‌ها بسیار مناسب است.

از سری مقالات زومیلا در مورد دکوراسیون داخلی می‌توانید مقاله جدیدترین راهکارهای چیدمان پذیرایی کوچک را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید