نکاتی درباره کابینت انزو در آشپزخانه

کابینت انزو در آشپزخانه

این روزها بیشتر آگهی هایی که برای خرید و فروش خانه و آپارتمان های لوکس می بینیم در امکانات مربوط به خانه مجهز بودن به کابینت انزو را قید کرده اند. سوالی که شاید برای خیلی از ما رخ دهد این است که کابینت انزو چه نوع کابینتی است؟ تفاوت کابینت انزو با سایر کابینت ها چیست؟ جالب است بدانید که انزو نام یک برند است که اشتباها روی این نوع از کابینت گذاشته شده، مانند پودر رختشویی که از گذشته تا به امروز با نام تاید که برند اولیه اش بوده بین مردم شناخته می شود. برای خواندن مطالبی مفید درباره کابینت انزو در آشپزخانه با زومیلا همراه باشید.

کابینت انزو چیست؟

کابینت های برند Zentique در شرکت آمریکایی که در زمینه مبلمان و دکوراسیون خانه کار می کند، ساخته می شوند. کابینت های انزویی که در کشورمان دیده می شوند، کابینت های طرح انزو بوده و به تقلید از مدل خارجی تولید و عرضه می شوند.

برند Zentique کابینتی که تولید کرده به رنگ سفید است و همین مسئله باعث می شود فضای خانه و به خصوص آشپزخانه بزرگتر دیده شود.

از مزایای دیگر کابینت انزو این است که رنگ سفید آن باعث می شود راحت تر، دیگر وسایل آشپزخانه را با کابینت ها ست کرد.

کابینت انزو تلفیقی از کابینت ممبران وکیوم و کابینت هایگلاس است که در ادامه به شرح جزئیات آن می پردازیم.

استفاده از کابینت انزو در آشپزخانه

کابینت های وکیوم همان کابینت های MDF هستند که برای حفاظت در برابر رطوبت، سطح رویی آن ها با یک لایه روکش PVC به وسیله دستگاه پرس وکیوم پوشانده شده است.

کابینت انزو هم نوعی کابینت وکیوم می باشد که مغزی آن از جنس MDF بوده و روکشی روی آن کشیده شده است.

کابینت انزو در آشپزخانه

سوالی که الان ذهن شما را درگیر کرده این است که پس چرا نام متفاوتی روی این دو نوع کابینت گذاشته شده است؟

تفاوت کابینت انزو با کابینت وکیوم چیست؟

با ما همراه باشید تا تفاوت این دو نوع کابینت را برای شما بگوییم:

1- قطر ورق MDF در کابینت های انزو (25 میلی متر) بیشتر از قطر ورق MDF کابینت های وکیوم (16-18 میلی متر) می باشد.

2- قطر روکش کابینت انزو هم از قطر روکش کابینت وکیوم بیشتر است.

3- قطر لبه کابینت انزو به اندازه حدودا ۸ میلی متر از قطر لبه کابینت وکیوم کمتر است چون همه اطراف درب این کابینت با دستگاه تراش CNC، تراشیده می شود.

4- کابینت های انزو سفید و براق هستند در حالیکه کابینت های وکیوم تنوع گسترده ای در زمینه رنگ دارد.

5- قیمت کابینت انزو به خاطر جنس و میزان مواد به کار رفته در آن، بیشتر از کابینت وکیوم است.

کابینت انزو در آشپزخانه

کابینت پولیشی نوعی از کابینت انزو در آشپزخانه

کابینت پولیشی یک نوع از کابینت انزو است که به جای روکش وکیوم، از رنگ پولیشی برای پوشاندن سطح رویی MDF استفاده شده است. پولیش برای از بین بردن آلودگی‌ و خط و خش روی سطوح مختلف کاربرد دارد.

استفاده از پولیش‌ روی چوب باعث می شود خط و خش‌های ریز را از روی سطح به خوبی پاک شوند و سطح آن درخشنده شود. همچنن از اکسید شدن چوب جلوگیری می کند.

بیشتر پولیش‌ها مقداری واکس نیز دارند و به همین دلیل جلا و درخشندگی را به سطح هدیه می دهند.

تفاوت کابینت پولیشی با کابینت انزو

اگر روی درب کابینت پولیشی خط و خش ایجاد شود به سادگی با پولیش قابلیت ترمیم دارد ولی ذکر این نکته ضروری است که استفاده مکرر از پولیش می تواند برای کابینت مضر باشد چون پولیش ضخامت لایه بیرونی و محافظ رنگ بدنه را کم می کند و این امر باعث می شود آسیب پذیری کابینت بیشتر شود.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

از زیباترین و شیک ترین انواع کابینت آشپزخانه می توان کابینت هایگلاس را نام برد. این نوع کابینت به حدی زیباست که توجه هر بیننده ای را جلب می کند. کابینت هایگلاس مانند کابینت وکیوم و انزو از MDF ساحته شده و تفاوت آن در نوع روکش استفاده شده روی سطح خارجی است.

روکش کابینت آشپزخانه هایگلاس از جنس پلاکسی گلاس بوده که این نوع روکش باعث می شود درخشش کابینت هایگلاس زیاد شود و سطح براق این کابینت زیبایی حیرت انگیزی به آشپزخانه می بخشد.

کابینت انزو در آشپزخانه

از مزایای دیگر کابینت هایگلاس می توان به تنوع رنگی بیشتر آن نسبت به کابینت وکیوم اشاره کرد. همچنین می توان این نوع کابینت را به سادگی تمیز کرد.

کابینت هایگلاس معایبی هم دارد که با مراقبت از آن می توان معایب را نادیده گرفت.

این نوع کابینت از کابینت وکیوم گران تر و از کابینت انزو ارزان تر است.

نتیجه گیری

کابینت انزو نوعی کابینت است که که مغزی آن از جنس MDF می باشد و روکش آن مانند کابینت های ممبران وکیوم است با این تفاوت که روکش کابینت انزو ضخیم تر بوده و در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و آب مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

کابینت های انزو به رنگ سفید براق بوده و به خاطر جنس و میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید آن ها، قیمت بیشتری نسبت به سایر کابینت ها دارند. اگر به دنبال کابینتی هستید که محیط خانه خود را با آن زیباتر کنید و در عین حال دوام بالایی داشته باشد ما به شما استفاده از کابینت انزو در آشپزخانه را توصیه می کنیم.

مقاله پیشنهادی:

از سری مقالات زومیلا می‌توانید مقاله ۱۹ نمونه از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید