کابینت آشپزخانه تمام چوب (مزایا و معایب)

کابینت-آشپزخانه-تمام-چوب

چوب شاخص ترین و قدیمی ترین متریال است که از گذشته تاکنون برای ساخت وسایل خانه از جمله کابینت استفاده می‌شده است و می توان گفت جزو گرانترین متریال ها برای ساخت و ساز می باشد از این متریال خاص در طراحی کابینت های کلاسیک و گوستیک بیشتر استفاده می‌شود رگه های نامنظم چوب همچنین تنوع دررنگ و طرح  سبب می شود تا طرح های خلاقانه و منحصر به فردی خلق شود.

کابینت-های-چوبی
از آنجا که چوب  از دل طبیعت زنده برخاسته است و بوی  طبیعت و زندگی را با خود به همراه دارد و نیز به طور فطری  انسان ها به طبیعت علاقه مندی سبب می شود که عموم مردم به آن علاقه‌مند باشند  ماهیت چوب، حس آرامش  را و رنگ و طرح چوب گرما و انرژی و صمیمیت را برای ما به ارمغان می اورد.
اما چوب به علت قیمت زیادی که دارد امکان تهیه این کابینت ها برای تمامی مردم  آسان نمیباشد.
این کابینت ها مزایای بسیار زیادی دارند که باعث می‌شوند و برتری بسیاری نسبت سایر متریال های موجود داشته باشد و در کنار آن معایبی نیز دارند که در ادامه به مزایا و معایب این کابینت ها می پردازیم.
کابینت های چوبی به دو شکل تمام چوب یا چوب کلاسیک ساخته می‌شود که تمام بخش‌های آن نظیر بدنه و در از جنس چوب بوده که این کابینت ها بسیار گرانقیمت و لوکس هستند و یا اینکه بدنه آن ها از جنس دیگری ساخته شده و روکش چوب دارند اما درب آنها از جنس چوب ساخته شده است و این کابینت ها از قیمت پایین تر نسبت به کابینت های تمام چوب برخوردار می باشند.

انواع کابینت های چوبی
چوب های مختلف در تربیت وجود دارد که از نظر ظاهر و رنگ و طرح همچنین هزینه ساخت و پرداخت متفاوت میباشند و همچنین میتوانید این چوب ها را به رنگ دلخواه مد نظر خود در بیاورید و ظاهری زیبا و مطابق خواسته خود در آشپزخانه  داشته باشید.
برخی از متداول ترین گونه های چوب استفاده شده در ساخت کابینت عبارتند از
چوب بلوط: دارای رنگ سفید مایل به صورتی قرمز و قرمز مایل به قهوه ای در بافت و طرح نسبتا درشت دارد این چوب به دلیل تحمل بالا و مقاومت زیاد در برابر فشار و جزو مرغوب ترین چوب ها می باشد.
چوب افرا: این چوب دارای رنگ سفید و کرم میس به دلیل بافت و طرح ظریفی که دارد یک ظاهر صاف و یکنواخت را برای ما ایجاد می کند این چوب که جزو دسته چوب های سخت و سنگین است که از قابلیت کنده کاری و ابزار خور بودن را نیز دارد.
چوب راش: این چوب دارای بافتی همگن است همچنین از دست چوبهای نیمه سنگین می باشد و به علت مقاومت ای که در برابر حشرات دارد استفاده از آن در ساخت مبلمان بسیار رایج می باشد.
چوب گردو :چوب گردو دارای رنگ تقریبا قرمز و مایل به قهوه ای است و بافت ریزی دارد و به دلیل ویژگی سخت و مقاوم بودن جزو با ارزش چوب ها محسوب می شود که از آن برای ساخت لوازم تزئینی گرانقیمت مبلمان و کابینت های مجلل و خاص استفاده می شود.

مزایای کابینت تمام چوب
۱_ کابینت های چوبی که از جنس چوب های مرغوب ساخته شدن معمولا سال های بسیاری عمر میکنند و دوام بالایی دارند.
۲_ با توجه به جنسی که دارای قابلیت نصب انواع یراق آلات و دستگیره ها بر روی آنها وجود دارد.
۳_ تنوع بسیار زیادی در طرح رنگ و قیمت داشته و این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا با دست باز انتخاب کنیم
۴_ به دلیل انطباق پذیری بالایی که دارند و ابزار خور بودن امکان اجرای هر طرحی بر روی آنها وجود دارد.
۶_ در برابر تغییرات دما مثل سرما و گرما مقاوم و انعطاف پذیر هستند.

معایب کابینت تمام چوب
۱_ قیمت بالا از آنجا که جز متریال های طبیعی و کمیاب است و نیاز آماده سازی و پرداخت دارند ، جزو متریال های گران محسوب می شوند و همچنین هزینه نصب و نگهداری آنها نیز بالا می شود.
۲_طولانی بودن زمان آماده‌سازی  به دلیل بکارگیری جزئیات  فراوان در کابینت های تمام چوب کلاسیک برای ساخت این کابینه از زمان زیادی صرف می شود.
۳_ تمیز کردن این کابینت ها سخت می باشد گرد و خاک و چربی‌ها به آسانی از آنها تمیز نمی‌شوند و اگر به طور منظم نظافت نشود با ماندگاری چربی ها و آلودگی ها بهداشت آنها بسیار پایین می‌آید و همچنین امکان تجمع حشرات موذی در آن ها و خوردگی چوب به وسیله آنها نیز وجود دارد.
با رعایت نکاتی مانند نظافت مرتب ،جلوگیری از رسیدن رطوبت، یا چک کردن مداوم برای عدم لانه گزینی حشرات موذی می‌توان جلوی این اتفاقات را گرفته اگر خواهان زیبایی منحصر به فرد و کیفیت بالا هستید کابینت های چوبی همیشه بهترین انتخاب‌و  البته گران ترین هستند.

دکوراسیون-آشپزخانه

اگر دوست دارید درباره ی انواع کابینت آشپزخانه ، کابینت های ممبران و  یا کابینت های هایگلس بیشتر بدانید روی عناوین کلیک کنید.

گروه مهندسی آراکس با داشتن کادر مجرب و متخصص در طراحی و ساخت دکوراسیون آشپزخانه و آشپزخانه مدرن آماده ارائه مشاوره به شماست با ما تماس بگیرید تا با بازدید از فضای شما از مشاوره رایگان و تعین قیمت کارشناسان بهره مند شوید.

۲۱-۸۸۴۷۵۷۴۸

1 نظر

  1. درود بر شما سعید عزیز ممنونیم که نظرتون رو با ما در میون میذارید.

Comments are closed.