کاربرد پلکسی پنل در دکوراسیون خانه

پلکسی پنل در دکوراسیون خانه

یکی از جدیدترین متریال های پلاستیکی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی خانه ورقه های پلاستیکی پلکسی است. استفاده روزافزون از پلکسی پنل ها به عنوان پانل های تزئینی دیواری و آویزان در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب شده است. پلکسی پنل در دکوراسیون خانه می تواند یک ظاهر بسیار مدرن و حرفه ای داشته باشد در عین حال با تنوع در رنگ ها، سبک ها و بافت های موجود، تزیین را فقط به عنوان یک طراحی دیوار ساده محدود نمی کند و در کاربری های دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراسیون دیوار پلکسی پنل می تواند متناسب با نحوه طراحی و پیچیدگی فضا٬ متفاوت باشد و متناسب با سلیقه شما و محل نصب پارتیشن چیدمان پلکسی پنل را تغییر داد.

اگر شما می خواهید دکوراسیون منحصر به فرد و مقرون به صرفه داشته باشید، پانل های پلکسی ساخته شده را انتخاب و به دیوار خود وصل کنید.

پلکسی پنل دیواری

پلکسی پنل چیست؟

پلکسی پنل٬ دیوارپوش و پنل هایی ایستا از جنس پلکسی گلاس هستند که برای ساختمان های مختلف از قبیل اداری، تجاری، مسکونی، هتل ها و انواع دیگر قابل استفاده می باشند و در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر تاثیر چشم گیری دارند. پلکسی پنل ها در برابر رطوبت و حرارت عایق اند و این محصول دارای مقاومت بالایی بوده و برای مکان هایی با استهلاک بالا بسیار مناسب هستند. پلکسی پنل پوششی دکوراتیو و خاص برای مکان های مختلف می باشد. با استفاده از این پنل ها می توان٬ در مدت زمانی کوتاه و با هزینه ای مقرون به صرفه٬ فضایی متفاوت و زیبا را به وجود آورد. در واقع پلکسی پنل در دکوراسیون خانه، با تنوع وسیع در طرح و رنگ و مدلی که دارد می تواند جایگزین دیوارهای کاذب و پارتیشن چوبی و شیشه ای شود.

مشخصات پلکسی پنل ها

  • جنس پلکسی پنل ها از پلاستیک فشرده٬ ورقه پلکسی شفاف از خانواده اکریلیک می باشد.
  • طرح پلکسی پنل ها مربعی شکل در ابعاد ۳۰*۳۰ و ۶۰*۶۰ می باشد.
  • در هر چهار طرف پنل ها گیره های کرومی وجود دارد که برای اتصال پلکسی ها بهم کاربرد دارد.
  • پنل ها بسیار سبک٬ ضد ضربه و مقاوم در برابر حرارت و رطوبت می باشند.

انواع پلکسی پنل

انواع پلکسی پنلمدل پلکسی پنل پلکسی پنل سادهپلکسی پنل گل رز

تاریخچه کاربرد پلاستیک ها

وقتی که صحبت از دکوراسیون خانه شما می آید، تعدد لوازم پلاستیکی مورد استفاده برای وسایل خانه بی پایان است. لوازم پلاستیکی از حدود سال 1937 میلادی کشف شده و تا الان کاربرد دارد. اما چرا این متریال اینقدر محبوب است؟ عملکرد صحیح ماده پلاستیک با هر تم طراحی! پلاستیک مقدار زیادی از فضای بصری را اشغال نمی کند، ارزان است اما هنوز هم با گذشت زمان٬ قطعات کاربردی و وسایل شیک را به شما می دهد. یکی از جدیدترین مدل های کاربردی پلاستیک در خانه٬ کاربرد پلکسی پنل های تزیینی در دکوراسیون داخلی می باشد.

کاربرد پلکسی پنل ها در دکوراسیون داخلی

استفاده از پارتیشن و دیوارهای کاذب شیشه ای و چوبی در دکوراسیون داخلی خانه بودجه ی نسبتا زیادی می طلبد٬ علاوه بر هزینه٬ وزن زیاد و قابلیت اجرای سخت تری نیز دارند. در عوض پلکسی پنل ها جایگزین بسیار خوبی برای پارتیشن ها و دیوار های کاذب هستند. با توجه به ساختار متنوع و انعطاف پذیری که پلکسی پنل ها دارند٬ باعث بروز خلاقیت در معماری و دکوراسیون داخلی می شوند. غیر از مدل دیوارپوش دکوراتیو پلکسی پنل ها٬ این پنل ها به شکل ستون بدون هسته٬ پرده های آویز کریستالی مانند٬ و در بخش هایی برای فضاسازی استفاده می شوند. در برخی از سالن های بزرگ این پنل ها به عنوان لوستر هم استفاده می شوند.

موارد استفاده از پلکسی پنل ها : پارتیشن بندی٬ پوشش دیواری٬ پرده آویز٬ سقف کاذب٬ لوستر٬ فضاسازی

روش نصب پلکسی پنل چگونه است؟

پلکسی پنل ها به صورت پیش ساخته و آماده هستند٬ به راحتی جمع می شوند و روی هم قرار می گیرند. این پنل های می توانند به راحتی روی ریل های پرده ای آویزان شوند. جنس پلکسی پنل ها از پلاستیک فشرده است و عمدتا به شکل قطعات مربعی ساخته می شوند. در اطراف هر قطعه ی مربعی قلاب هایی وجود دارد که توسط این قلاب ها قطعات مختلف در کنار هم نصب می شوند. شما می توانید با نصب دقیق قلاب پنل ها در کنار هم و آویزان کردن از میله ی مناسب٬ دیوار پوش پلکسی پنل را به دکوراسیون داخلی خود اضافه کنید.

مدل های مختلف پلکسی پنل ها

در ادامه چند تصویر در مورد پلکسی پنل ها و کاربرد آن ها به عنوان دیوار پوش٬ پارتیشن٬ پرده٬ فضاساز و لوستر در فضاهای مختلف را مشاهده می کنیم.

پلکسی پنل با کاربری پارتیشن

پلکسی پنل با کاربری دیوارپوش

پلکسی پنل با کاربری پرده

پلکسی پنل با کاربری فضاسازی

پلکسی پنل با کاربری لوستر

پلکسی پنل لوستر

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : homeplus-co.com

 

3 نظرات

    • بله٬ پلکسی پنل ها با قیمت کم و وزن سبک در دکوراسیون بسیار کاربردی هستند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید