پرفروش ترین گل های آپارتمانی + روش نگهداری آنها

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

اکثر خانواده‌های ایرانی برای تزئین منازل خود از گل‌ها و گیاهان طبیعی استفاده می‌کنند. استفاده از گل در خانه‌های آپارتمانی علاوه بر اینکه در تغییر روحیه افراد بسیار موثر است، از لحاظ سلامتی نیز حال شما را بهتر می‌کند. در خانه‌های آپارتمانی باید از گل‌هایی استفاده شود که نیاز به آفتاب زیادی ندارند. آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که پرفروش ترین گل های آپارتمانی کدامند؟ در این مطلب از زومیلا به این موضوع خواهیم پرداخت.

گیاه بامبو

گیاهی که امروز به بامبو یا بامبو خوش‌شانس معروف است در واقع اصلا از خانواده نی‌ها یا خیزران‌ها نیست و از تیره Dracaena است با نام علمی Dracaena sanderiana و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوش‌شانس شناخته می‌شود.

گیاه بامبو نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد. بامبو یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس و همچنین یکی از پرفروش ترین گل های آپارتمانی است و بهترین نور برای آن نوری است که در فاصله حدود 3 متر از پنجره‌ای که جلوی آن پرده کشیده شده باشد.
بامبو با شرایط آب و هوایی ثابت، سازگار است. از این رو از نگهداری بامبو مقابل باد کولر، نزدیک بخاری یا شومینه و یا جلو دری که بعضی اوقات نسیمی از لای آن می‌وزد، خودداری کنید و همچنین از جا به جا کردن آن بپرهیزید، چرا که این گیاه بعد از مدتی به مکانی که در آن قرار دارد عادت می‌کند و جا به جایی ممکن است ضربه جبران ناپذیری به گیاه وارد کند و باعث زرد شدن برگ‌های آن شود.
از بامبو به عنوان گیاهی اجتماعی یاد می‌شود. زمانی که تعداد زیادی از این گیاه در کنار یکدیگر قرار گیرد، سرعت رشد آن افزایش می‌یابد.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

گل پول چینی

گیاه پول چینی از جمله پرفروش ترین گل های آپارتمانی است که امروزه محبوبیت و شهرت بسیاری یافته است. گیاه پول چینی از جمله گیاهان بومی سرزمین چین است که با گذر زمان و به دلایل گوناگون به کشور ما نیز راه پیدا کرده است. نام گل پول چینی تطابق زیادی با ظاهر آن دارد، چرا که برگ‌های این گیاه کاملا شبیه به سکه‌های پول در کشور چین هستند.

اغلب این گیاه را با نام دیگری تحت عنوان گیاه پپرومیا پیله آ نیز می‌شناسند. این گیاه را مقاوم ترین گیاه آپارتمانی می‌دانند، چرا که در برابر شرایط محیطی و دمایی مقاومت بسیاری از خود نشان می‌دهد و آسیب پذیری آن بسیار کم است. گیاه پول چینی در فضاهای کم‌نور نیز به خوبی رشد و نمو می‌کند به همین دلیل در محیط‌هایی که از نور کافی نیز برخوردار نباشند نیز می‌توان از این گیاه استفاده نمود.

 گیاه پول چینی که از جمله محبوب ترین گل های آپارتمانی به شمار می‌رود یکی از گل های آپارتمانی سایه دوست است و برای ادامه حیات خود نیازی به نور مستقیم آفتاب نیز ندارد، بنابراین می‌توان گفت رشد گل پپرومیا پینه آ در زمستان و فصل‌های سرد سال متوقف نخواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

گیاه حسن یوسف

یکی دیگر از پرفروش ترین گل های آپارتمانی که در رنگ‌های متنوع زیبا و شادی وجود دارد، گیاه حسن یوسف است. این گیاه فصلی دارای ساقه‌های چهارگوش است و برگ‌های متنوع سبز مایل به زرد، زرد طلایی، قرمز یا ارغوانی مایل به سیاه دارد که جاذبه‌های تزئینی آن در زیبایی برگ‌های درخشانش نهفته است. این گیاه دائمی است اما اگر در فصول سرد خارج از گلخانه یا آپارتمان باشد از بین می‌رود.

گیاه حسن یوسف به رطوبت هوای 50 تا 70 درصد، نور و گرمای زیاد، آبیاری فراوان و خاک قلیایی نیاز دارد. مناسب‌ترین محل برای نگهداری گیاه حسن یوسف جای روشن اما نه در معرض تابش مستقیم خورشید است. کود مورد نیاز حسن یوسف، 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یک‌بار و از فروردین تا مهر ماه است. خاک مناسب رشد این گیاه مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه است.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

 

کاکتوس

گیاه نام‌ آشنا و بسیار مقاوم که همیشه مورد استفاده در خانه‌های آپارتمانی قرار گرفته است. شما به‌ راحتی با تهیه کاکتوس می‌توانید نیاز خود از گل و گیاه در خانه‌های آپارتمانی را مرتفع کنید. این گل بسیار مقاوم است و نیاز به آبیاری زیادی نیز ندارد. گونه‌های آن بسیار متنوع و گسترده است از همین رو تهیه آن برای شما بسیار آسان است.

یکی دیگر از مواردی که در زمان نگهداری از آن بسیار مورد توجه است، این است که در هر محیطی رشد می‌کند؛ یعنی نیازی به آفتاب زیاد ندارد و شما به‌ راحتی می‌توانید آن را در سایه قرار دهید. برخی از کاکتوس‌ها بعد از مدتی میوه می‌دهند و شما می‌توانید از میوه آن به‌صورت مربا استفاده کنید و تا مدت‌ها آن را در منزل خود نگهداری کنید و مهمان‌های خود را شگفت زده کنید.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

پرنده بهشتی شش متری

یکی دیگر از گیاهانی که بسیار مقاوم و مناسب بوده و یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی در ایران به شمار می‌رود، گیاهی با نام پرنده بهشتی است. یکی از دلایل اصلی این نام‌گذاری، ارتفاع گرفتن آن تا ارتفاع شش متر که استعاره از استفاده کردن پرندگان بهشتی از آن دارد.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

اگر تمایل به ارتفاع گرفتن آن در محیط منزل دارید، توصیه می‌شود آن را در پشت پنجره قرار دهید؛ زیرا رشد این گیاه به نور آفتاب بستگی دارد. همچنین نم‌دار بودن خاک آن‌ یکی دیگر از مواردی است که در رشد آن تأثیر به سزایی دارد. گیاه گوش‌ فیل نیز با رعایت این موارد به زیباسازی فضای خانه شما بسیار کمک می‌کند. رطوبت در کنار نور آفتاب از جمله مواردی است که به رشد این دو گیاه بسیار کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید