پرطرفدار ترین رنگ کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس چیست؟ پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس چیست؟ کابینت های گلاس چه تنوع های رنگی دارد؟ جدیدترین رنگ کابینت هایگلاس چیست؟ بهترین ترکیب های رنگی برای کابینت های گلاس چیست؟

این ها مهمترین سوالاتی هستند که قرار است در این مقاله به آنها پاسخ دهیم. اگه نوع کابینت خود را انتخاب کرده اید و دغدغه انتخاب رنگ آن را دارید تا پایان مقاله با ما باشید. شاید تعاریف و تصورات مختلفی از کابینت هایگلاس در ذهن خود داشته باشید، قبل از شروع بحث بیایید تعریف درستی از کابینت های گلاس داشته باشیم.

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت هایگلاس، به دسته ای از کابینت های ام دی اف می گویند که ورق های مورد استفاده در ساخت درب ها، با روکشی از جنس پلکسی گلاس پرس شده است. بقیه ورق های ام دی دف معمولا روکشی از جنس ملامینه دارند.

ورق های هایگلاس را با شفافیت و براقی آنها می‌شناسند، اما لزوما هر براقی های‌گلاس نیست. تفکر همه مردم این است که گلاس از واژه glass به معنی شیشه، در زبان انگلیسی آمده و هایگلاس به معنی کابینت شیشه‌ای است! اما در اصل این واژه High Gloss بوده و به معنی درخشان و شفاف می باشد.

در ساخت کابینت هایگلاس، معمولا از ورق های ترک و ایتالیایی استفاده می‌شود. چند سالی است که برند های داخلی نیز اقدام به تولید این ورق ها کرده‌اند که در مقایسه با نمونه های خارجی بسیار ارزانتر و با کیفیت پایین تر هستند. نکته مهم این است که حتما توجه کنید، کابینت ساز شما از چه نوع ورقی استفاده می کند و متناسب با همان هزینه پرداخت کنید.

کابینت هایگلاس یک سبک مدرن و مینیمال مناسب آشپزخانه

معمولا ورق هایگلاس برای طراحی های مدرن و مینیمال استفاده می‌شود. طرح مدرن دارای ظاهری ساده، فاقد شکست های زیاد در اجرا و متناسب با هر فضایی است. براقی این کابینت ها و تنوع رنگی، امکان هماهنگی با هر دکوراسیونی را به مصرف کننده می‌دهد. به همین دلیل بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

تنوع رنگ کابینت هایگلاس

همه هایگلاس را با رنگ سفید می‌شناسند. البته که رنگ خیلی پرفروش و پر طرفداری هست. اما همانطور که در بالا هم گفتیم، رنگ بندی در کابینت هایگلاس بسیار زیاد است. از همین رو دست شما برای انتخاب بسیار باز است و با هر سلیقه ای می‌توانید ورقی مشابه با سلیقه خودتان پیدا کنید.

پیشنهاد میکنم قبل از دیدن کالیته رنگ ورق ها، رنگ حدودی را در ذهنتان تصور کنید و انتخاب ذهنی را انجام دهید. چون بعد از دیدن سمپل های رنگی، قطعا گیج خواهید شد و توانایی انتخاب ندارید.

اگر هم نمی‌دانید، چه رنگی با آشپزخانه شما سازگاری دارد، اول طراحی سه بعدی را تائید کنید و بعد از آن رنگ نزدیک به طراحی را انتخاب کنید.

جدیدترین رنگ کابینت های گلاس

شرکت های تولید کننده ورق ها‌یگلاس سعی می‌کنند در تولید هر سال خود، تنوع به خرج دهند. مدل های کم طرفدار را از لیست تولید خود حذف می‌کنند و مدل های جدید تری روانه بازار می‌کنند. جدیدترین رنگ های سال، رنگ آبی تیره، سرمه‌ای، طیف رنگی بنفش‌ و رنگ نسکافه ای و بژ هستند.

ترکیب رنگ های محبوب کابینت های گلاس

در ترکیب رنگ، شما کاملا مختار هستید، هر رنگی را که دلخواهتان است، انتخاب کنید. اما رنگ آشپزخانه چیزی نیست که شما هر سال بخواهید آنرا تغییر دهید، پس دقت کنید که هر رنگی هم برای مدت طولانی جذابیت ندارد. ترکیب کردن رنگها رابطه مستقیم با ذوق و سلیقه شما یا طراحتان، و ریسک پذیری در انتخاب رنگ دارد.

ما در اینجا ترکیب های محبوب و پرفروش را برای شما آورده ایم.

ترکیب رنگ های سرمه‌ای و طیف رنگ های متضاد روشن

سرمه‌ای یک رنگ کلاسیک و راحت برای خانه است. در ست کردن با مبلمان خانه، میز ناهار خوری و … بسیار دست شما باز است. معمولا رنگ سرمه‌ای و کلا رنگ های تیره، مناسب خانه هایی است که نور طبیعی مناسب در روز و نورپردازی خوب در شب دارند.

در این ترکیب رنگ، معمولا رنگ سرمه‌ای به صورت یکدست در کابینت ها و رنگ های متضاد در قسمت های کانتر (صفحه روی کابینت زمینی) و سرامیک های بین کابینتی و دیگر اجزای دکوراسیون استفاده می‌شود. هایگلاس رنگ سرمه‌ای، در آشپزخانه هایی با کف چوب یا ترکیب درب ها با چوب بسیار جذاب و متفاوت می‌شوند.

هایگلاس سفید طوسی، قدیمی؛ اما هنوز جذاب!

کابینت هایگلاس رنگ سفید براق و ورق طوسی مات، چند سالی هست که بسیار باب سلیقه بازار است. هنوز هم طرفدار های خاص خودش را دارد و جوابگوی سلیقه بازار است.

ترکیب هایگلاس سفید با مشکی

یک ترکیب رنگ بسیار جذاب که تقریبا برای هر آشپزخانه ای جذاب و زیبا می‌شود. چون معمولا لوازم آشپزخانه (یخچال، ماشین های ظرفشویی و لباسشویی) به رنگ های سفید یا خاکستری براق هستند، این ترکیب رنگ بسیار پرطرفدار و پرفروش شده است.

جذابیت رنگ مشکی براق، به شفافیت و آیینه ای بودن آن است. دقت کنید که برای تهیه ورق مشکی براق، حتما از جنس با کیفیت استفاده کنید. چون انعکاس نور و اجسام در رنگ مشکی بسیار بیشتر از دیگر رنگ ها است. در ورق های بی کیفیت، روی سطح موج و پستی بلندی کاملا واضح است.

سفید و طرح چوب

دیگر ترکیب پرطرفدار کابینت هایگلاس، رنگهای سفید براق و انواع طرح چوب ایرانی و خارجی است. طرح چوب به دلیل تنوع در طیف رنگی و گوناگونی ای که دارد، معمولا خیلی استفاده می‌شود. چون خنثی بودن رنگ سفید و طیف رنگی چوب با اکثر خانه ها سازگاری دارد. البته اگر مطابق سلیقه شما نیز باشد.

هایگلاس سفید، یک انتخاب امن و سازگار

کابینت هایگلاس سفید، پرفروش ترین رنگ هایگلاس با هر برندی است. چرا که سفید مطابق سلیقه عمده افراد است. ست کردن لوازم و مبلمان با کابینت سفید بسیار راحت است. از طرفی رنگ سفید در آشپزخانه، روی کل خانه تاثیر مثبت میگذارد و باعث بزرگتر دیده شدن فضای کل خانه می‌شود. به همین خاطر در خانه های کوچک بسیار توصیه می‌گردد.

کابینت هایگلاس مات

استفاده از این واژه غلط، بسیار رایج است. هم میان خریداران و حتی در بین فروشندگان!

با توجه به معنی کلمه هایگلاس که در بالا گفتیم، اگر نگاه کنیم، امکان ندارد که هم مات باشد هم هایگلاس و براق!

این اشتباه از آنجا نشات میگیرد که اولین تولید کنندگان ورق هایگلاس، اقدام به تولید رنگ های مات کردند و به این دلیل که در ذهن همه نام آنها با هایگلاس در هم آمیخته شده بود، به غلط به ورق های مات، هایگلاس مات میگویند. اما از جذابیت و محبوبیت ورق مات نمی‌توان چشم پوشی کرد. از رنگ های پر طرفدار ورق مات به سفید، طیف رنگ های طوسی، مشکی می‌شود اشاره کرد.

مشکی مات

رنگ مشکی مات معمولا به صورت یکدست و بدون ترکیب با رنگ های دیگر استفاده می‌شود. معمولا در کابینت های یکدست مشکی از لوازم کلاسیک تر استفاده می‌کنند تا یک ترکیب نئوکلاسیک جذاب در آشپزخانه داشته باشند.

ترکیب مشکی مات با ورق های طرح چوب تیره نیز بسیار جذاب و کلاسیک است. در رنگ مشکی هم استفاده از ورق با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. در ورق های نامرغوب جای لک، چربی، گرد و خاک به سختی از روی کابینت پاک می‌شود.

امیدورام بعد از خواندن این مقاله انتخاب آگاهانه تری نسبت به رنگ های کابینت خود داشته باشید.

1 نظر

  1. ممنون.منم تا زمانی که این مطلب رو نخونده بودم فکر میکردم های گلاس همان glass شیشه میشود در حالی که به صورت gloss (براق) نوشته میشود. من از هایگلاس رنگ سرمه‌ای، در آشپزخانه هایی با کف چوب ؛ طوسی و بخصوص رنگ مات طوسی خوشم اومد ،واقعأ خیلی شیک و مینیمال هستن ،سپاس از مطلب مفیدتون.سایت مفیدی دارید بخصوص برای کسانی که قصد بازسازی منازل شونو دارن . ای کاش چندتا شرکت که بازسازی خانه انجام میدن رو انجام میدن ،سایت شونو معرفی میکردید .چون من قصد بازسازی خونه م رو دارم ولی نمیدونم به کجا و به چه کسی مراجعه کنم.موفق و پایدار باشید

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید