پرطرفدارترین نمای ویلا در ایران

پرطرفدارترین-نمای-ویلا-در-ایران

شاید فکر ساخت یک ویلای شخصی به ذهن شما هم خطور کرده باشد و در خیالتان یک تعطیلات عالی را با خانواده در ویلایی باشکوه گذرانده باشید؛ ویلایی که حس عظمت و قدرت را به شما می‌دهد و طراحی و سبک معماری لوکس را به خوبی در آن حس می‌کنید.

لوکس بودن یک ویلا برای هر فرد تعریف مشخصی دارد و این موضوع بسته به سلیقه، در میان افراد متفاوت است.

اما در سال‌های اخیر و با توجه به پروژه‌های اجرا شده، ایرانیان نشان داده‌اند که علاقه زیادی به معماری تجمل گرا و لاکچری دارند و در این میان سبک‌های نمای رومی و همینطور نمای کلاسیک تا حد زیادی پاسخگوی نیاز کارفرمایان بوده‌اند.

امروز در این صفحه به بررسی کامل باید و نباید‌های نمای ویلا و همینطور بررسی ویژگی‌های نمای کلاسیک و رومی در یک ساختمان ویلایی می‌پردازیم؛ پس پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را از دست ندهید.

نمای ویلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟  

نمای ویلا، می‌تواند مهم‌ترین قسمت یک ویلا باشد چرا که در هنگام خرید ویلا اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، نمای ویلا می‌باشد.

معمولا همه‌ی ویلاهای لوکس و مدرن و گران‌قیمت، نمایی زیبا، جذاب و کاربردی دارند.

طراحی نمای ویلای مدرن می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی ویلای شما بگذارد و جلوه و زیبایی خاصی به آن ببخشد، حس حضور در یک ویلا با نمایی منحصر بفرد تجربه ای تکرار نشدنی است.

اولین نکته برای داشتن یک ویلای خوب و ایده‌آل، توجه به نظر و سلیقه‌ی کارفرما می‌باشد.

عموما انتخاب سبک نما و متریال نما، با مشاوره‌ی طراح و مجری، و در آخر نظر نهایی کارفرما انجام می‌شود.

اما به طور کلی برای داشتن یک ویلای لوکس و مدرن با نمایی جذاب و ایده‌آل، باید به یکسری نکات توجه کرد.

اولین مسئله‌ای که خیلی مهم و حائز اهمیت است، توجه به اقلیم و بافت منطقه می‌باشد.

به طور مثال انتخاب شیشه برای نمای ویلا در مناطق جنوبی و گرمسیر کشور، اصلا معقول و منطقی نیست و بهتر است که در این مناطق از مصالح بومی و پرکاربردتری استفاده شود.

در هنگام ساخت و طراحی نمای ویلا باید به ارتباط بین فضاهای داخلی و خارجی توجه ویژه‌ای داشته باشید و این ارتباط را به درستی حفظ کنید.

البته این ارتباط باید در کنار مسئله‌ی حفاظت از محیط داخلی ساختمان صورت بگیرد.

ما معمولا در تعطیلات و اوقات فراغت از ویلا استفاده می‌کنیم و به همین خاطر باید همه‌ی شرایط رفاهی را در ویلا فراهم کنیم، پس توجه به تهویه‌ی مناسب و استفاده از بازشوهایی که نور کافی را به داخل منتقل کنند مسئله‌ی بسیار مهمی خواهد بود.

نکات کلی در رابطه با طراحی نمای ویلا را با هم بررسی کردیم، در پاراگراف بعدی راجب انواع سبک‌های نمای ویلا صحبت می‌کنیم.

انواع سبک های نمای ویلا کدامند؟ 

خب همانطور که می‌دانید به طور کلی در ویلاسازی و به خصوص در طراحی نمای ویلا، سبک‌های متعددی وجود دارد که بسته به شرایط اقلیمی و نظر و سلیقه‌ی کارفرما، شما می‌توانید سبک مورد نظر برای ویلایتان را انتخاب کنید.

از جمله سبک‌هایی که برای طراحی نمای ویلا کاربرد دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       نمای ویلای کلاسیک
  •       نمای  ویلای روستیک
  •       نمای ویلای  مدرن
  •       نمای ویلای نئو کلاسیک
  •       نمای ویلای سنتی
  •       نمای ویلای چوبی

در بین این سبک‌هایی که نامبرده شد، بیشترین طرفدار را نمای کلاسیک، نمای رومی و نمای مدرن دارند و این مسئله را با یک گشت و گذار کوتاه در مناطق ویلایی کشور می‌توان تشخیص داد.

نمای-رومی-ویلا-چه-ویژگی-هایی-دارد 

نمای رومی ویلا چه ویژگی هایی دارد؟

نمای رومی برگرفته از هنر معماری روم و یونان باستان می‌باشد. این نما از تزئینات و المان‌های خاصی برخوردار است.

از ویژگی‌های نمای رومی ویلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       همانطور که گفتیم در  طراحی و اجرای نمای رومی از المان‌ها و تزئینات زیادی استفاده می‌شود و به همین دلیل نمایی بسیار سنگین و مستحکم و با دوامی را  به جا می‌گذارد.
  •       در طراحی نمای رومی از ستون‌ها و سر ستون‌های سبک دوریک، یونیک، کرنتی و … استفاده می‌شود.
  •       به دلیل تزئینات و ستون‌هایی که دارد، شکوه و عظمت خاصی به ویلای شما می‌بخشد و در عین حال از هزینه‌ی اجرای بالایی نیز برخوردار است.
  •       تجملات و شکوهی که این نما دارد باعث زیبایی خیره کننده‌ی این نما در بین سایر نماها می‌شود.

 

چرا اجرای نمای رومی در شهر تهران دیگر امکان پذیر نیست؟ 

اصلی‌ترین دلیل ممنوعیت اجرای نمای رومی در شهر تهران، حفظ اصالت معماری ایرانی در ساختمان‌های شهر تهران می‌باشد.

از دید مسئولین شهرسازی در کشور، معماری یکی از  ارکان فرهنگی و هویتی هر شهر می‌باشد و به همین دلیل الگوی ساختمان سازی در کشور باید بر اساس مبانی نظری معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی باشد.

معاون  اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با نماهای رومی در مصاحبه‌ای گفته است که:  معماری ایرانی – اسلامی به تجربه تکامل یافته ای دست پیدا کرده و برای سازگاری با اقلیم و ویژگی های زیستی – فرهنگی طراحی شده است.

در صورتی که نمای موسوم به رومی علاوه بر فقدان معماری اصیل، از روح طراحی و معماری بومی و سازگار با هویت کشورمان نیز تهی است و ما را درگیر نوعی سردرگمی کرده و موجب ناسازگاری با اقلیم و شرایط جغرافیایی، نقص هویت تاریخی و فرهنگ ایرانی، مشکلات سازه و ایمنی شده و اثرات مخرب زیست به همراه داشته است.

انواع-سبک-های-نمای-ویلا-کدامند؟ 

نمای کلاسیک ویلا چه ویژگی هایی دارد؟ 

نمای کلاسیک هم از آن دسته نماهای پرطرفداری است که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی در بین کارفرمایان و طراحان نمای ویلا داشته است.

ستون‌های بلند، مجسمه‌های تزئینی، سقف‌های بلند و قوس‌های زیبا از جمله ویژگی‌های نمای کلاسیک به شمار می‌رود.

در نمای کلاسیک عموما وجود تقارن و استفاده از عناصر حجیم در طراحی، دیده می‌شود، که البته این تقارن و عدم استفاده از اشکال نامتقارن و پیچیده، باعث سرعت اجرای نمای کلاسیک می‌شود.

به طور کلی برای طراحی و اجرای نمای ویلا، شما نیاز به ذوق و خلاقیت زیادی دارید تا بتوانید یک ویلای لوکس و جذاب طراحی کنید.

ولی اگر بخواهید که ویلایی با نمای کلاسیک و رومی داشته باشید، نیاز به مهارت بسیار بیشتری دارید.

از این بابت که اجرای تزئینات و ریزه‌کاری‌های این سبک نماها اصلا کار ساده‌ای نیست و به اضافه‌ی اینکه بعد از طراحی شما تازه با مشکل دریافت مجوز اجرا روبرو می‌شوید!

بهترین کار این است که شما همه‌ی مراحل کار، شامل طراحی، اجرا، تامین مصالح و در آخر گرفتن تاییدیه از شهرداری را، به یک شرکت معماری با تیمی خلاق و ماهر و کاربلد بسپارید.

در این صورت دیگر هیچ نگرانی از بابت مراحل مختلف کار و در نهایت تاییدیه شهرداری نخواهید داشت.

شرکت مهندسین معماری نمادیزاین، یکی از آن شرکت‌های معتبر است که با کادری ماهر، سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ویلا در سبک‌های مختلف دارد و در این زمینه می‌تواند شما را به بهترین نحو همراهی کند.

برای دریافت مشاوره از کارشناسان نمادیزاین، همین حالا اقدام کنید.

nama.design

و در آخر ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید