رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نصب پارتیشن اداری در دفترهای کار

رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-با-نصب-پارتیشن-اداری-در-دفترهای-کار

اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی به طرز چشمگیری نحوه رفتار ما را در زندگی روزمره را تغییر داده است. فضاهای اداری و مکان‌هایی که ما در آن‌ها کار می‌کنیم هم از این قاعده مستثنا نیستند. فاصله‌گذاری مناسب از طریق نصب پارتیشن اداری،‌ دورکار کردن برخی کارمندان و ضدعفونی کردن مرتب فضاهای عمومی اقداماتی است که کارفرمایان انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که دفترشان محیط امنی است که نه‌تنها به جلوگیری از شیوع COVID-19 کمک می‌کند، بلکه به کاهش ترس کسانی که ممکن است هنوز در مورد بازگشت به زندگی اداری احساس نگرانی می‌کنند، کمک کند.

هیچ‌کس نمی‌داند الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی چقدر طول می‌کشد، اما کارفرمایان و کارمندان باید در پیروی از دستورالعمل‌های جدید برای سالم و ایمن نگه‌داشتن محیط‌های کار با یکدیگر همکاری کنند. این کار از طریق طرح‌بندی‌های مجدد فضای اداری موجود برای ترویج قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد امکان انجام می‌شود. از تغییر ترتیب قرار دادن میزهای اداری و صندلی‌های اداری گرفته تا معرفی حداکثر فضای جدید برای مناطق مشترک همه می‌تواند به شیوه‌ای مؤثر به ترویج فاضله گذاری اجتماعی کمک کند. در کنار اقدامات بهداشتی مناسب، بهبود تهویه و اقدامات بهداشتی پیشرفته، در کنار چیدمان‌های اداری جدید می‌توانند نقش مهمی در بازگشت شرکت‌ها به کار داشته باشند به‌گونه‌ای که فضای شخصی و سلامت کارکنان را در اولویت قرار دهند. در این مقاله، ما به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نصب پارتیشن اداری در دفترهای کار نگاهی خواهیم انداخت؛ اما ابتدا، اجازه دهید منظورمان از فاصله‌گذاری اجتماعی را مشخص کنیم.

نصب-پارتیشن-اداری-راه‌حلی-مناسب-برای-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی

چرا نصب پارتیشن اداری در فاصله‌گذاری اجتماعی مهم است ؟

فاصله‌گذاری اجتماعی مجموعه‌ای از اقدامات طراحی شده برای کمک به جلوگیری از گسترش COVID-19 با محدود کردن تماس فیزیکی است. این امر با اجتناب از قرارگیری در فضاهای شلوغ، حفظ فاصله حداقل شش فوتی (دو متری) بین افراد و اجتناب از تعاملات اجتماعی روزمره مانند در آغوش گرفتن و دست دادن به دست می‌آید. این اقدامات احتیاطی به‌ویژه در داخل فضای کاری، جایی که ممکن است انتقال COVID-19 از طریق هوا آسان‌تر باشد، مهم هستند. ایده اصلی تطبیق چیدمان اداری، کاهش تراکم  حضور افراد در محل کار با پراکنده کردن افراد یا کاهش تعداد کارمندان حاضر در دفتر در هر زمان است.

نصب پارتیشن اداری می‌تواند این فرآیند را با ارائه فضای اداری بدون متراکم کردن فضا با شرایط انعطاف‌پذیرتر آسان‌تر کند. کارفرمایانی که متوجه می‌شوند نمی‌توانند چیدمان دفتر خود را تغییر دهند، برای کاهش هزینه‌های تغییرات می‌توانند دست به دامن پارتیشن‌های اداری شوند.

نحوه اجرای چیدمان و نصب پارتیشن اداری برای ترویج فاصله‌گذاری اجتماعی

هر اداره‌ای از دیگری متفاوت است و در هنگام معرفی یک طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای یک مکان در واقع مجموعه‌ای منحصر به فرد از چالش‌ها را باید در نظر گرفت. به‌طور طبیعی، داشتن محل کار بزرگ‌تر با فضای زیاد و بدون استفاده، پراکندگی کارمندان را در میز‌های دور از اجتماع آسان‌تر می‌کند؛ اما حتی برای کوچک‌ترین یا نامناسب‌ترین دفاتر نیز چند راه‌حل اساسی وجود دارد که باید قبل از شروع برنامه‌ریزی برای طراحی یک دفتر با فاصله اجتماعی آن‌ها را در نظر بگیرید.

به پیکربندی دفتر موجود خود خوب نگاه کنید

ایجاد یک چیدمان اداری با فاصله اجتماعی صرفاً این نیست که میز‌ها را از هم دور کنید. درک نحوه عملکرد چیدمان اداری موجود شما اولین قدم برای ایجاد تنظیمات مؤثر است. جریان ترافیک عبور و مرور از طریق مناطق شلوغ، سطوح با لمس بالا مانند دستگیره درها، مسیرهای بین ردیف‌های میز که به بن‌بست منتهی می‌شود، مناطق اطراف چاپگرها و سایر امکانات اداری که ممکن است شلوغ شوند و مکان‌های مشترک مانند آشپزخانه‌ها را در نظر بگیرید. میتوانید شرکت  amazon.com  را مشاهد کنید تا کامل با اصول چیدمان آشنا شوید.

ممکن است لازم باشد که میزها را از دیوارها و پنجره‌ها دور کنید، بن‌بست‌ها را از بین ببرید و فضایی برای سیستم یک‌طرفه منتهی به هر صندلی ایجاد کنید. اگر فضای فیزیکی کافی برای این کار دارید، مسیرهای طولانی را ایجاد کنید که در یک جهت در اطراف دفتر دور بزند. البته، در برخی از ساختمان‌ها این کار امکان‌پذیر نخواهد بود که در این صورت نصب پارتیشن‌های اداری می‌تواند راه گشا باشد و با ایجاد فضاهایی محصور برخورد افراد را با هم به حداقل برساند.

نحوه-اجرای-چیدمان-و-نصب-پارتیشن-اداری-برای-ترویج-فاصله‌گذاری-اجتماعی

مناطق پرتردد را شناسایی کنید

در اینجا یک استراتژی ساده برای شناسایی نقاطی وجود دارد که افراد زیادی ازآنجا عبور می‌کنند. قبل از حرکت کردن به اطراف، نگاهی به زمین بیندازید و به قسمت‌هایی که کف‌پوش کمی فرسوده به نظر می‌رسد توجه کنید.

این بخش‌ها قطعاً مسیرهای پرترافیک شما هستند. مکان آن‌ها را یادداشت کنید و با در نظر گرفتن این نکات، چیدمان دفتر خود را با فاصله اجتماعی ایجاد کنید. می‌توانید از علائم واضح قابل مشاهده برای علامت‌گذاری این مناطق شلوغ به‌عنوان مناطق یک‌طرفه استفاده کنید و راه بازگشت جایگزین را نیز مشخص کنید.

یک نقشه ساده از دفتر تهیه کنید

شما باید به یک طرح اولیه یا یک پلان طبقه اولیه از فضای کاری خود دسترسی داشته باشید. اگر پلان را ندارید نگران نباشید. طرحی ساده از فضای خود بکشید که به‌اندازه کافی دقیق باشد تا بتوانید ترتیبات میز‌های اداری را با فاصله اجتماعی ایجاد کنید.

اندازه‌گیری دیوارهای مرزی، از جمله ویژگی‌های غیرقابل حرکت مانند ستون‌ها، درها و پریزهای برق و شبکه را انجام دهید. اگر با قلم و کاغذ کار می‌کنید، استفاده از برچسب‌های قابل جابجایی برای نشان دادن محل قرارگیری میز‌های کار انتخاب خوبی است. به یاد داشته باشید، هدف شما ایجاد یک چیدمان اداری است که اشغال فضاهای مشترک محل کار را به حداکثر برساند، بنابراین تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

هنگامی‌که تصمیم گرفتید چگونه میزهای خود را بچینید تا هر کارمند بتواند ازنظر اجتماعی با دیگران فاصله بگیرد، می‌توانید از پارتیشن اداری برای تقسیم باقی فضای خود برای تعیین محدوده فضاهای مشترک استفاده کنید.  همچنین زمانی که کارکنان نمی‌توانند از تعاملات چهره به چهره اجتناب کنند از پارتیشن‌های شفاف استفاده کنید

نصب پارتیشن اداری راه‌حلی مناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

نصب پارتیشن اداری شفاف توسط گروه مکعب بین هر میز که کارمندان روبه‌رو یا کنار هم نشسته‌اند، یا در مناطقی از دفتر که رعایت فاصله اجتماعی امکان‌پذیر نیست را در نظر بگیرید. اگرچه  که ممکن است پارتیشن‌های نیمه به‌اندازه افرادی که فاصله اجتماعی کامل را رعایت می‌کنند در جلوگیری از شیوع COVID-19مؤثر نباشد، پارتیشن‌های شفاف به ایجاد یک مانع فیزیکی بین کارمندان کمک کننده است و در عین حال امکان ارتباط چهره به چهره را نیز برای آنان فراهم می‌کنند. درنهایت دقت داشته باشید که کارمندان باید بتوانند از ورودی ساختمان تا میز کار خود راه بروند و در عین حال از کنار کمترین تعداد ممکن  از همکاران خود عبور کنند. سعی کنید با حذف میزهای اداری بلااستفاده و نصب فلش برای راهنمایی کارکنان در محل کار، مسیرهای جدیدی ایجاد کنید که از ایجاد مناطق شلوغ جلوگیری کند.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید