وام با سند ملکی | شرایط گرفتن وام مسکن با سند خانه

وام-با-سند-ملکی

دریافت وام با سند ملکی به شکل فوری، امکانی است که بسیاری از بانک‌های کشور آن را برای صاحبان حساب خود فراهم کرده‌اند. برای دریافت آن کافی است یک سری مراحل طی و یک سری ضوابط رعایت شود. بسیاری از متقاضیان انتظار دارند که وام با سند ملکی و بدون ضامن از بانک‌ها دریافت کنند. برای خواندن ادامه این مطلب از زومیلا با ما همراه شوید.

همان‌طور که می‌دانید؛ به‌طور کلی مراحل دریافت وام بانکی و طی کردن پروسه آن خصوصاً در زمینه تأیید صحت ضامن‌ها توسط بانک بسیار سخت است و زمان زیادی صرف آن می‌شود. در میان بانک‌های کشور بانک ملی یکی از بانک‌هایی است که تسهیلات خوبی برای دریافت وام فراهم کرده است. برای مثال در سال ۱۳۹۹ این بانک وام ملکی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای دارندگان حساب اعطا می‌کرد. یقیناً مهم‌ترین و اولین اقدام در زمینه دریافت وام، کسب اطلاعات دقیق درباره نحوه دریافت، بازپرداخت و میزان و درصد سود تعیین شده از طرف بانک است که متقاضی وام باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

در اساس‌نامه جدید بانک مرکزی دریافت وام بانکی با سند ملکی به ‌صورت فوری با شرایط ویژه فراهم شده است که در طی آن گیرنده وام می‌تواند سند ملکی خود را از رهن بانک با شرایطی خاص خارج کند. تعویض وثیقه قرار داده‌ شده در بانک یکی از این شرایط است. داشتن حساب بانکی در هر کدام از بانک‌های داخل کشور مهم‌ترین پیش‌نیاز دریافت وام است. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه گرفتن وام و روندی متقاضی دریافت وام درگیر آن می‌شود را برایتان شرح دهیم.

در این رابطه بخوانید : وام ساخت مسکن | مبلغ و شرایط دریافت

شروط-دریافت-وام-با-سند-ملکی

طرح‌های پیشنهادی بانک‌های مختلف جهت دریافت وام بانکی با سند ملکی به شکل فوری

بانک‌ها برای اعطای وام به دارندگان حساب در سراسر کشور شرایطی دارند و با ارائه طرح‌های پیشنهادی روند دریافت وام را مدون می‌کنند. طرح‌های پیشنهادی متنوعی از سوی بانک‌ها ارائه می‌شود که در این بخش تعدادی از آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

  • طرح آنی طرحی است که بانک تجارت برای دریافت وام ارائه می‌دهد.
  • طرح سودمند نام طرحی است که بانک رفاه کارگردان به متقاضیان سراسر کشور ارائه می‌دهد.
  • طرح دو در یک متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.
  • طرح ۶۷ طرحی است که بانک صادرات ایران برای اعطای وام با سند ملکی ارائه می‌دهد.
  • طرح کوشان مختص به بانک اقتصاد نوین است.

علاوه بر موارد اعلام شده بانک پاسارگاد، بانک شهر، بانک سینا و بانک ملت از دیگر بانک‌هایی‌اند که تسهیلات فوری برای اعطای وام با سند ملکی را دارا هستند. لازم به ذکر است که هر بانک شرایط خاص و ویژه خودش را در زمینه مبلغ وام، تعداد ضامن و مدت زمان و نحوه بازپرداخت را دارد.

نحوه دریافت وام مسکن با سند خانه

کلیات روند دریافت وام با ارائه سند ملکی از سوی بانک‌ها یکسان است و بانک‌ها بر اساس یک اساس‌نامه عمل می‌کنند. این روند یکسان شامل موارد زیر می‌شود:

  • حضور پیدا کردن کارشناس برای بررسی و قیمت‌گذاری زمین که هزینه آن به عهده متقاضی وام خواهد بود.
  • قرار دادن سند زمین یا ملک در رهن بانک در دفترخانه‌ای که مورد تأیید بانک است. هزینه این بخش هم به عهده متقاضی دریافت وام خواهد بود.
  • ثبت قراردادی کامل از بیمه آتش‌سوزی و بیمه عمر بدهکار برای متقاضی وام که هزینه این بخش هم بر عهده خود شخص خواهد بود. این مرحله یکی از مهم‌ترین شرایط برای دریافت وام با سند ملکی خصوصاً از بانک‌های خصوصی است و از شروط آن داشتن سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال است.
  • روند طی شدن تمامی مراحل دریافت وام حدود ۳۰ الی ۶۰ روز کاری است.

در این رابطه بخوانید : شرایط وام مسکن

نحوه-دریافت-وام-با-سند-ملکی-چگونه-است

شرایط گرفتن وام مسکن با سند خانه

برای اطلاع از مهم‌ترین شروط دریافت وام با ارائه سند ملکی بهتر است هر شخص به بانک مورد نظر خود مراجعه کند تا در ادامه متحمل پرداخت هزینه و زیان‌های برنامه‌ریزی‌نشده نشود. بهترین راه برای دانستن تسهیلات هر بانک گرفتن مشاوره از کارشناسان آن بانک است و می‌تواند نقشه راه مناسبی جلوی پای متقاضی وام بگذارد.

در مجموع شرایط کلی و محدودیت‌هایی جهت دریافت وام وجود دارد که در این بخش آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • امکان اعطای وام با یک سند ملکی به بیش از سه نفر وجود ندارد.
  • مشخص کردن حداکثر سقف دریافت وام در رابطه با جعاله (بانک ملت) یکی از محدودیت‌هایی است که برای متقاضی وام وجود دارد.
  • نظر کارشناسان مورد تأیید بانک در تعیین شرایط و محدودیت‌های اعطای وام اهمیت بسیار زیادی دارد؛ برای مثال اگر شخصی سند ملکی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان را داشته باشد، می‌تواند با توجه به نظر نهایی کارشناس بانک تا حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان وام دریافت کند. نکته‌ای که مهم است این است که ارزش ملک در میزان و مبلغ دریافت وام مؤثر است نه متراژ ملک.
  • بعد از تکمیل شدن پروند و طی کردن تمام فرایندهایی که جهت دریافت وام تعریف شده است، نهایتاً پس از یک هفته وام به حساب متقاضی واریز خواهد شد.
  • گرفتن وام مضاربه‌ای با ارائه سند ملکی فقط در حیطه بازرگانی قابل استناد است و بانک در نقش اعطاکننده بودجه مورد نیاز شخص متقاضی وام برای شروع و انجام تجارت ظاهر خواهد شد.
  • مهم‌ترین نکته این است که دریافت وام فقط و فقط با ارائه اسناد رسمی به بانک امکان‌پذیر خواهد بود. بر اساس همین بند ارائه قولنامه وجهه قانونی برای بانک ندارد و متقاضی نمی‌تواند با استفاده از آن وام دریافت کند.

راهنمای دریافت وام بانکی با سند ملی و سود کم

دریافت وام با سند ملکی و سود کم قطعاً تقاضایی است که بسیاری از متقاضیان وام خواهانش هستند. این امکان توسط برخی بانک‌ها با طی کردن یک سری مراحل قانونی امکان‌پذیر شده است. برای اطلاع از نحوه دریافت این وام، تعداد ضامن، میزان سود و شرایط بازپرداخت آن بهتر است به بانک مربوطه مراجعه شود تا مشکلی در فرایند دریافت وام برای متقاضی پیش نیاید. بعد از آن متقاضی می‌تواند با تکمیل مدارک مورد نیاز بانک مجدداً به شعبه مورد نظر مراجعه نموده و پروسه دریافت وام را آغاز کند.

در این رابطه بخوانید : وام تعمیرات مسکن و شرایط دریافت آن

طرح‌های-پیشنهادی-بانک‌های-مختلف-جهت-دریافت-وام-بانکی-با-سند-ملکی-به-شکل-فوری

سخن پایانی

بررسی و اطلاع پیدا کردن از شرایط گرفتن تسهیلات وام با سند ملکی قابل قبول بانک مهم‌ترین اقدام پیش از دریافت وام است. یقیناً دریافت وام‌هایی با مبالغ نسبتاً بالا جهت حصول اهداف بازرگانی یا تجاری با استفاده از سند ملکی یک روش ایمن و معقول است. فاکتورهایی ماند مدت‌زمان دریافت و بازپرداخت و همچنین میزان سود کم آن باعث شده است که این نوع تسهیلات مورد استقبال دارندگان حساب قرار بگیرد.

بازپرداخت وام و تعیین نرخ سود آن در بسیاری از بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی، بانک انصار، بانک ملی و بانک ملت صورت می‌گیرد. همان‌طور که گفتیم دریافت وام با سند ملکی معتبر امکان‌پذیر است و اسنادی مانند قولنامه که جنبه رسمی و قانونی ندارند به‌ عنوان وثیقه جهت دریافت وام مورد پذیرش بانک‌ها نخواهند بود. هر بانک قوانین، اساس‌نامه، شرایط و مصوبات خودش را دارد. پس بهترین راه جهت اطلاع یافتن از آن‌ها مراجعه به بانک مورد نظر است.

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مربوط به دریافت وام بانکی با ارائه‌ سند ملکی را برایتان شرح دهیم. امیدواریم توانسته باشیم به شما در این زمینه کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید