آیا درباره وام اجاره خانه اطلاعی دارید؟

وام اجاره خانه

وام اجاره خانه چه نوع وامی است؟ این وام به چه افرادی تعلق می گیرد؟ دلیل پرداخت چنین وامی چیست؟ این روزها قیمت مسکن در ایران به حدی بالا رفته که وام مسکن دیگر جوابگوی آن نیست و افراد با گرفتن وام هم نمی توانند صاحب خانه شوند. به همین دلیل مسئولین کشور تصمیم گرفتند برای افرادی که به دنبال خانه هستند وام اجاره در نظر بگیرند تا از این طریق آن ها بتوانند سرپناهی برای خود ترتیب دهند. برای آگاهی از جزئیات وام اجاره مسکن و زمان پرداخت این وام با زومیلا همراه باشید.

جزئیات وام اجاره خانه

از مهمترین نیازهای اولیه هر فردی برای زندگی مسکن است. افرادی که از نظر مالی در سطح خوبی هستند می توانند برای خود منزل مسکونی بخرند و با خیالی آسوده در خانه خود ساکن شوند اما برخی دیگر که توانایی خرید خانه ندارند به اجاره‌نشینی روی می‌آورند.

در چند سال اخیر وضعیت قیمت مسکن طوری شده که نه تنها خرید مسکن برای خیلی از افراد تبدیل به آرزو شده، بلکه به دنبال آن عده‌ای از مردم در پرداخت هزینه های مربوط به اجاره‌نشینی هم با مشکلات جدی روبرو شده اند.

رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن کشورمان به تازگی درمورد طرح بانک مسکن برای پرداخت وام اجاره خانه توضیحاتی ارائه کرده است. او در این توضیحات بیان کرده است: ما طرح پیشنهادی خود را مبنی بر پرداخت وام اجاره مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده ایم، ولی در اجرای این طرح ابهاماتی وجود دارد. رحیمی انارکی همچنین اضافه کرد بانک مرکزی درمورد نوع عقدی که برای پرداخت تسهیلات درنظر داشتیم با ابهاماتی رو به رو شده است.

زمان پرداخت وام اجاره خانه

مدیرعامل بانک مسکن درباره جزئیات پرداخت این وام گفت درباره مکانیزم پرداخت وام اجاره مسکن باید بررسی های لازم انجام شود و هر زمانی که بررسی ها صورت گرفت و به نتیجه رسیدیم، آن را به مردم اعلام می کنیم. وی همچنین افزود : در پرداخت این نوع وام از ابزارهای موجود در خود بانک استفاده خواهیم کرد.

رحیمی انارکی در ادامه توضیح داد که قرار است جلساتی را در مورد مسائل فقهی با صاحب‌ نظران این حوزه برگزار کنیم و هنگامی که از نظر شرعی ابهامات رفع شد، نتایج و نظرات را مجددا به بانک مرکزی اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد این طرح امسال تابستان اجرا نمی شود چون علاوه بر بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار نیز باید با آن موافقت کرده و آن را تصویب کند.

وام اجاره خانه

توضیحات مدیرعامل بانک مسکن درباره اجاره بها

در خصوص افزایش بی رویه اجاره بها و کاهش قیمت مسکن از رحیمی انارکی سوالاتی پرسیده شد و وی پاسخ داد: اجاره بهای مسکن به صورت سالیانه گزارش می شود و به سرعت آثار کاهش قیمت در آن دیده نمی شود اما کاهش قیمت در زمینه خرید و فروش نسبت به ماه قبل است و می توان تغییرات آن را مشاهده کرد.

رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن در آخر بیان کرد افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته روندی طبیعی دارد.

نتیجه گیری:

با افزایش سرسام آور قیمت خرید مسکن، میزان اجاره بهای خانه ها نیز بالا رفته است. مسئولین تصمیم گرفته اند برای کمک به مردم، به افرادی که در پی خانه برای اجاره هستند، وام پرداخت کنند. مدیر عامل بانک مسکن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بیان کرد: افزایش پیدا کردن اجاره‌ بهای مسکن نسبت به سال گذشته امری طبیعی و عادی است. او همچنین درباره طرح پرداخت وام اجاره‌ مسکن گفت: اجرای این طرح به پایان تابستان امسال نمی‌رسد؛ چون بعد از آن که بانک مرکزی این مسئله را از هر نظر بررسی کند، شورای پول و اعتبار هم باید این طرح را تصویب کند.

مدیر عامل بانک مسکن توضیح داد جزئیات این موضوع در زمان نهایی شدن طرح، به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

مقاله پیشنهادی:

از سری مقالات زومیلا می‌توانید مقاله آشنایی با سه مورد از مهم‌ترین انواع وام مسکن را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید