رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران با چقدر؟

رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران

خانواده‌های مرفه و پولداری که قادر به پرداخت هزینه‌های بالای رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران هستند، این محله بسیار زیبا را برای سکونت برمی‌گزینند. نیاوران یکی از محله‌های منطقه یک تهران است. این محله بسیار شیک و مرفه نشین بوده و از سازه‌های لوکسی برخوردار است. آب و هوای خوب و سازه‌های لوکس، نیاوران را به یکی از بهترین و گران‌ترین محله‌های تهران برای زندگی تبدیل کرده است. این محله در شمال تهران واقع شده و ترکیبی از خانه‌های ویلایی و مجتمع‌های لوکس را در خود جای داده است. علاوه بر همه این‌ها، نیاوران دسترسی خوبی به سایر امکانات شهری دارد.

محله نیاوران تهران

در گذشته نیاوران نام دهی در شمال شهر تهران بوده است. زمین‌های این ده را ناصرالدین‌شاه خرید و این محله را پایه‌ریزی کرد. به دلیل وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز، در ابتدا بسیاری از کشاورزان و باغداران به نیاوران مهاجرت کردند.

نام این محله به علت تعداد بالای درختان انار نارون بوده و به مرور زمان نیاوران شده است. در زمان ناصرالدین‌شاه نام این ده به نیاوران تغییر کرد. به این ترتیب که نیاوران مرکب از “نیا ” (حد، عظمت و قدرت)“ور ” (صاحب) و “ان ” علامت نسبت است و در مجموع یعنی کاخ دارای عظمت.

به این علت که این محله یکی از مدرن‌ترین و باکلاس ترین منطقه‌های تهران است قیمت رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران بالا است. در نیاوران بسیاری از پنت هاوس‌های معروف تهران و برج‌های مدرن به چشم می‌خورد.

رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران

دسترسی‌ها و امکانات محله

محله نیاوران از شمال به ارتفاعات کلک‌چال، از شرق به دارآباد، از غرب به تجریش و از جنوب به محله فرمانیه منتهی می‌شود.

دسترسی‌ها

برخی اتوبوس‌ها از ایستگاه نیاوران تردد دارند. در میدان تجریش و ایستگاه مترو نوبنیاد، تاکسی‌های نیاوران را می‌توان پیدا کرد. محله نیاوران ایستگاه مترو ندارد، برای رفتن به نیاوران با استفاده از مترو، می‌توانید از ایستگاه مترو تجریش استفاده کنید.

امکانات

از مهم‌ترین امکانات این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروشگاه‌ها و مراکز خرید محله نیاوران

نیاوران مراکز خرید لوکس و زیبایی هم دارد. برندهای زیادی در نیاوران نمایندگی دارند و قیمت اجناس معمولا بالا است. از مراکز خرید مهم نیاوران می‌توان مرکز خرید نارون را مثال زد که در خیابان نیاوران واقع شده است. اگر عاشق برند هستید، برای خرید برندهای مختلف می‌توانید در خیابان عمار وارد مرکز خرید کیمیا شوید. یکی از مجتمع‌های تجاری تفریحی مهم نیاوران نیز مجتمع اطلس مال است که طرفداران خودش را دارد. این مجتمع در کل ۱۹ طبقه دارد.

امکانات رفاهی و آموزشی نیاوران

نیاوران از نظر دارا بودن مراکز مرتبط با سلامت شرایط خوبی دارد. بیمارستان نور افشار در میدان نیاوران و بیمارستان تخصصی شهید باهنر در منظریه یکم ساخته شده‌اند. درمانگاه‌ها و کلینیک‌های زیادی نیز در نیاوران ساخته شده است.  در جمال آباد یک آسایشگاه سالمندان هم وجود دارد. داروخانه هم به تعداد کافی در محله نیاوران به چشم می‌خورد.

آموزشگاه‌های زبان نیاوران

مهم‌ترین آموزشگاه‌های زبان در منطقه نیاوران، مدرسه زبان ایرانیان و آموزشگاه زبان ایران‌مهر واقع در خیابان نیاوران است. همچنین کانون زبان ایران در داخل پارک نیاوران قرار دارد که از تمام مناطق اطراف و حتی کمی دورتر زبان آموز دارد.

اماکن تفریحی و ورزشی محله نیاوران

شاخص‌ترین بخش این محله، مجموعه فرهنگی ـ تاریخی نیاوران است که در باغ بزرگی به مساحت حدود 11 هکتار قرار گرفته است. بناهای این مجموعه متعلق به دوره‌های قاجار و پهلوی می‌باشد و در ضلع شرقی میدان باهنر واقع شده‌اند. این مجموعه شامل موزه جهان‌نما، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، کاخ اختصاصی نیاوران، باغ کتیبه‌ها، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران و موزه کتابخانه سلطنتی است.

رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران

وضعیت اجاره آپارتمان در نیاوران

از آنجا که نیاوران را مجتمع‌ها و سازه‌های لوکس شمال شهر تشکیل داده‌اند، قیمت رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران بالا است. اکثر آپارتمان‌های این محله واحدهایی با متراژ بالا هستند که همین عامل باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده است. از دیگر موارد تأثیرگذار در قیمت‌ها می‌توان به موقعیت ملک و سازه‌های لوکس و نوساز اشاره کرد. آپارتمان‌های نیاوران دارای امکانات بی نظیری از جمله نگهبان ۲۴ ساعته، سرایدار مقیم، پارکینگ میزبان، سالن اجتماعات، سالن‌های ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، فضای سبز و روف گاردن هستند.

در نیاوران می‌توان به سراغ رهن و اجاره مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های چندطبقه و برج باغ‌ها رفت. هر یک از این موارد قیمت‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال یک برج باغ با کلیه امکانات برای رهن کامل با قیمت 900 میلیون تومان آگهی شده است. اگر بودجه کمتری در اختیار دارید بهتر است بدانید در نیاوران امکانات رفاهی خاص تأثیر زیادی در تعیین هزینه‌های اجاره آپارتمان در نیاوران دارند؛ بنابراین می‌توانید به سراغ ساختمان‌های قدیمی‌تر یا ساختمان‌های شخصی‌ساز چند طبقه بروید. به عنوان مثال، برای اجاره یک واحد 120 متری در یک ساختمان قدیمی 5 طبقه و تک واحد، به 100 میلیون تومان ودیعه و 5 میلیون تومان کرایه نیاز است.

اگر برای رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران بودجه بیشتری در اختیار دارید می‌توانید به سراغ واحدهای لوکس، پنت هاوس‌ها و آپارتمان‌های بورژوایی بروید. قیمت رهن و اجاره در این مکان‌ها به دو میلیارد تومان هم می‌رسد.

رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد، نیاوران یکی از بهترین محله‌های منطقه 1 تهران است که دارای امکانات بی نظیری می‌باشد. بافت نیاوران ترکیبی از خانه‌های لوکس به همراه مجتمع‌ها و سازه‌های آپارتمانی است که روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اگر می‌خواهید با محله‌های نیاوران آشنا شوید مطلب محله‌های خوب نیاوران برای سکونت و زندگی کدامند؟ را از دست ندهید. در پایان فراموش نکنید تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر همراهان زومیلا به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید