قوانین نصب دوربین مداربسته در آپارتمان چیست؟ آیا نصب آن اجباری است؟

دوربین مدربسته در آپارتمان

نصب دوربین مداربسته در آپارتمان اجباری نیست؛ اما بهتر است به‌عنوان یک الزام قانونی برای ایمنی خود و خانواده در موردش فکر کنید. در این مقاله با زومیلا همراه باشید.

ازآنجایی‌که آپارتمانها با جمعیت بیشتری در ارتباط هستند، وجود یک سیستم امنیتی در این مکان ضروری است.

دوربین مداربسته درواقع مجموعه بی‌شماری از چشم‌هاست که برای امنیت خانه‌های ما ساخته‌شده است و چشم‌انداز وسیعی را پوشش می‌دهد. اگرچه نصب دوربین مداربسته ریسک‌هایی را در پی دارد، اما در کل مزایای آن از معایبش بیشتر است.

نصب دوربین مداربسته در آپارتمان بر عهده چه کسی است؟

 مدیر ساختمان علاوه بر وظایفی که بر عهده دارد مانند دریافت شارژ و هزینه‌های مشترک در آپارتمان و غیره لازم است جهت برقراری نظم و امنیت در مجتمع، اقدام به نصب دوربین مداربسته در ساختمان نماید؛ و برای اطلاع افراد از نصب دوربین در آپارتمان در مناطقی مانند دیوارهای راهرو و پارکینگ و هر جای دیگری که در معرض دید عموم قرار دارد برگه‌هایی را جهت آگاهی نصب نماید.

مزایای نصب دوربین مداربسته در آپارتمان

دوربین مدار بسته در آپارتمان

یکی از مهم‌ترین و واضح‌ترین مزیت نصب دوربین مداربسته در آپارتمان، حس آرامشی است که به ساکنان آپارتمان می‌دهد و از وقوع جرم و جنایات جلوگیری می‌کند.

دوربین‌های مداربسته‌این روزها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، بنابراین نصب آن در آپارتمان مشکل نیست. دوربین‌های مداربسته آپارتمانها در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ، تصاویر را با وضوح بالاتری نمایش می‌دهند.

معایب نصب دوربین مداربسته در آپارتمان

شرایط بد آب و هوایی می‌تواند به دوربین‌های مداربسته‌ای که خارج از ساختمان نصب‌شده‌اند آسیب برساند. دوربین‌های مداربسته در مجتمع‌های آپارتمانی بهتر است در مکان‌های عمومی ازجمله پارکینگ، لابی و غیره نصب شوند. اگر دوربین‌های مداربسته در مقابل ورودی واحدها نصب شوند، افراد ساکن در آن واحد در معرض خطر از دست دادن حریم شخصی خود قرار می‌گیرند.

مواردی که حین نصب دوربین مداربسته در آپارتمان باید رعایت شود

دوربین مدار بسته در آپارتمان

1. پوشش

باید با مناطقی که آسیب‌پذیر بوده و نیاز به وجود دوربین مداربسته دارند آشنا شوید. شرکت نصب کننده دوربین مداربسته برای کمک به شما در یافتن مکانی که از پوشش مطلوبی برخوردار باشد و بتوانید دوربین را نصب کنید تحلیلگری را خواهد فرستاد.

2. نوع دوربین مداربسته

امروزه استفاده از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم در آپارتمان‌ها رایج‌تر است. هنگام نصب این دوربین‌ها نیازی به سیم نیست. کنترل کردن این دوربین‌ها نیز بسیار کار راحتی است؛ اما همه دوربین‌های مداربسته مانند هم نیستند. دوربین‌های گلوله‌ای شکل یا بولت (Bullet) در محل خود ثابت بوده و تنها در یک‌جهت قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، دوربین‌های مداربسته دام (Dome)، معمولاً در دفاتر و شرکت‌های بزرگ دیده می‌شود و 360 درجه اطراف خود را پوشش می‌دهد. دوربین‌های مداربسته را باید بر اساس نوع پوشش موردنیاز و نوع کیفیتی که انتظار دارید انتخاب کنید.

3. مجوزها

بسته به مکانی که می‌خواهید دوربین را نصب کنید، ممکن است برای نصب و راه‌اندازی به دریافت مجوز رسمی از مقامات مربوطه نیاز داشته باشید. حتی اگر به لحاظ قانونی نیاز به انجام چنین کاری نبود، انجام آن نوعی حسن نیت را به دنبال دارد. اگر می‌خواهید دوربین مداربسته را بیرون از منزل یا آپارتمان خود نصب کنید، ممکن است دوربین بخشی از منزل یا فروشگاه همسایه را پوشش دهد. آن‌ها را از این موضوع باخبر کنید و اگر ناراحت می‌شوند زاویه را تغییر دهید.

4. جنبه‌های تکنیکی

لازم است برخی جزئیات فنی را در خصوص سیستم امنیتی خود بدانید. نخست، مطمئن شوید دوربین شما قابلیت ضبط فیلم‌های HD را دارد. مورد بعد اینکه، تجهیزات اضافی را که لازم دارید در نظر بگیرید.

نصب دوربین مداربسته با سخت‌افزارهای ضبط و ذخیره‌سازی دوربین همراه است. برخی از این دوربین‌ها نیز گزینه ذخیره‌سازی ابری را پیشنهاد می‌دهند که به معنای ذخیره آنلاین فیلم ضبط‌شده است. ذخیره‌سازی محلی مانند لپ‌تاپ یا کامپیوتر در هارددیسک انجام می‌شود. تفاوت بین هارددیسک دوربین مداربسته و لپ‌تاپ در این است که دوربین مداربسته ظرفیت بالاتری دارد و قابلیت اجرا در مدت طولانی را دارد. درنهایت اینکه سیستمی را انتخاب کنید که قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشد. این مورد باعث می‌شود حتی زمانی که در سفر هستید بتوانید دوربین مداربسته خود را کنترل کنید.

بنابراین اگر بخواهیم در خصوص قوانین صحبت کنیم، هیچ قانون خاصی در این رابطه وجود ندارد و نصب دوربین مداربسته در آپارتمان الزامی نیست.

هنگام نصب دوربین مداربسته بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • دوربین مداربسته را در جایی قرار دهید که کل منطقه را پوشش دهد.
  • بعد از انتخاب محل قرارگیری دوربین، باید مکانی را برای راه‌اندازی صفحه‌نمایش و DVR در نظر بگیرید و با استفاده از کابل، دوربین را به صفحه‌نمایش متصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که صفحه‌نمایش شما با دستگاه ذخیره‌سازی در ارتباط است و مطمئن شوید که دوربین به منبع تغذیه وصل شده باشد.

نویسنده:رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید