نرخ خرید آپارتمان در سمنان ،پایتخت تاريخی و باستانی کشور

خرید آپارتمان در سمنان

خرید آپارتمان در سمنان : سمنان يکی از شهرهای ايران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. اين شهر در جنوب رشته‌کوه البرز و شمال دشت کویر در راه تهران به خراسان قرارگرفته است. آب‌وهوای آن خشک و معتدل می‌باشد.

سمنان در کنار جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی زیبایی هم دارد. سمنان یکی از شهرهایی است که پیشینه تاریخی پرماجرایی دارد و به این شهر می‌توان با دید یک شهر تاریخی پرافتخار نگاه کرد.

جاذبه‌های تاريخی و باستانی

خرید آپارتمان در سمنان

  • مسجد جامع سمنان
  • مسجد جامع زاوقان سمنان
  • منار سلجوقی مسجد جامع: اين بنا قدیمی‌ترین منار جنبان ايران می‌باشد در مرکز اين منار محوری چوبی قرار دارد که با تکان دادن آن کل منار حرکت می‌کند.
  • گرمابه حضرت
  • دروازه ارگ سمنان
  • بازار مرده‌ها
  • آرامگاه پير نجم الدين
  • بازار شيخ علاءالدوله
  • دژ چرمينه
  • برج چهل‌دختران
  • تپه ناسار
  • قلعه‌های سارو

سوغاتی‌های خوشمزه سمنان

نان بقسمات

خرید آپارتمان در سمنان

نان بقسمات یا بغسمات که به نان سمنانی نیز شهرت دارد، یکی از نان‌های سنتی این استان است. برای تهیه این نان، از آرد و مایه نخود و شکر، خمیری تهیه می‌کنند. آنگاه خمیر را به چانه‌های کوچک تبدیل می‌کنند و بدون اینکه چانه‌ها را باز کنند، در کوره قرار می‌دهند.

حلوای کنجدی

حلوای کنجدی، شیرینی خوشمزه‌ای است که می‌توانید در سفر به استان سمنان سراغ آن را بگیرید. این حلوا، از آرد سنگک، کنجد، گلاب و پودر هل تهیه می‌شود.

گردوی سمنان

یکی از سوغاتی‌های ارزشمند سمنان، گردو است. بزرگ‌ترین باغ گروی جهان، به مساحت حدود 7500 هکتار در یکی از شهرستان‌های اطراف شهر سمنان، شهمیرزاد قرار دارد. این منطقه کوهستانی، بسیار خوش آب‌وهوا بوده و بهترین مکان برای گردشگران است.

صنایع‌دستی سمنان

قالیبافی

قالیبافی و تولید قالی و قالیچه از دیرباز یکی از تولیدات مهم استان سمنان به شمار می‌رفته است. این منطقه که در دوران قبل، دارای استادان زبردست قالیباف و طراح نقش قالی بود و قالی‌ها و قالیچه‌های نفیسی از دارهای آنان به عمل می‌آمد. به دلیل ورود فرش‌های ماشینی به بازار و نداشتن صرفه اقتصادی و همچنین نبود پشتوانه نیروی کاری و طراح قالی و نیز به دلیل کهولت تدریجی استادان و کارگران قالیباف، این رشته دچار رکود فاحش شده است.

امروز قالیبافان استان از نقش و طرح سایر مناطق مانند تبریز، مشهد، اصفهان، نائین، کاشان، یزد و کرمان استفاده می‌کنند. درزمینهٔ بعضی از قالی‌ها گل‌های اسلیمی، شکوفه‌ها، غنچه‌ها و برگ‌های گوناگون با شاخه‌های ظریف دیده می‌شود و در بعضی از طرح‌های شاه‌عباسی، افشان، ترنجی، خوشه، برگ فرنگی، درختی، شکارگاه و … مورداستفاده قرار می‌گیرد یا ترکیبی از این طرح‌ها هستند. بخش مهدی‌شهر و شهرستان شاهرود از مراکز مهم تولید قالی و قالیچه در استان سمنان به شمار می‌روند.

چوقا

چوقا یا چوخا یا چوغا، بالاپوشی با آستین‌کوتاه به رنگ سیاه‌وسفید است که نقش و نگاری ثابت دارد و در آن خطوط سیاه به‌صورت عمودی در خطوط سفید بافته می‌شوند. این بالاپوش توسط مردان روستایی و عشایر بختیاری در غرب ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد و در میان شهرنشینان، استفاده از آن در مراسم خاص رواج دارد.

تکنیک بافت چوقا مانند گلیم است و تنها تفاوت آن در ریزبافت بودن و نازکی ِ تار پود آن می‌باشد. طول پارچه مخصوص چوقا باید بین ۲٫۵ الی ۳٫۵ متر و عرض آن ۵۰ الی ۷۰ سانتیمتر باشد و از پشمی مرغوب در بافت آن استفاده شود. تار این دستبافتِ از جنس پنبه و گاها پشم و پود آن از جنس پشم است.

ساز سازی

خرید آپارتمان در سمنان

در سمنان کارگاه‌هایی وجود دارند که هنرمندانی در آن‌ها به ساختن سازهای سنتی مشغول هستند تا نوازندگان بتوانند به‌وسیله‌ی آن‌ها صوت‌هایی شنیدنی را خلق کنند و با نوای آن‌ها جانی تازه را به روح شنوندگان ببخشند. این سازها با چوب، پوست حیوانات، شاخ قوچ و … ساخته می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند.

پلاک وسایل نقلیه استان سمنان

کدهای استان سمنان ۸۶ و ۹۶ می‌باشد. در خودروهای عمومی، تاکسی‌ها و خودروهای دولتی حرف پلاک همیشه یکسان است؛ اما در خودروهای شخصی این حرف (ب) بستگی به شهری دارد که پلاک خودرو در آن ثبت‌شده است. در خودروهای عمومی کد ٨۶ در حال واگذاری است.

خرید آپارتمان در سمنان

شهر سمنان ۷ محله معروف قدیمی دارد. این محله‌ها عبارت‌اند از: اسفنجان (اسپنژان)، لتیبار یا سی‌سر، شاهجو یا جهادیه کنونی، ناسار، زاوغان، کوشمغان، کدیور، عمرانکو و ملحی.

شهرستان سمنان نیز همانند سایر شهرستان‌های ایران دارای آپارتمان‌های مسکونی است، با این تفاوت که رنج قیمت‌ها در این شهر، فاصله زیادی با یکدیگر ندارند.

برای خرید آپارتمان در سمنان حتما نباید پول زیادی داشته باشید. ارزان‌ترین آپارتمان در شهر سمنان با قیمت هر مترمربع 390 هزار تومان و گران‌ترین با قیمت هر مترمربع دو میلیون و 350 هزار تومان به فروش می‌رسد.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده آگهی‌ها، به صفحه خرید آپارتمان در سمنان مراجعه کنید.

متراژ آپارتمان تعداد خواب آپارتمان قیمت(تومان)
70 2 160,000,000
80 2 108,000,000
60 1 40,000,000
153 3 475,000,000
82 2 80,000,000
جهت مشاهده آگهی‌های رهن و اجاره آپارتمان در سمنان کلیک کنید.

 

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

برگرفته از: www.kojaro.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید