آیا در مورد ملک بازدید آزاد اطلاعی دارید؟

ملک بازدید آزاد

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها به ساده‌ترین شکل انجام می‌شوند. این پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها خود را نشان می‌دهد و می‌توان آن را حتی در زمینه معاملات ملکی هم دید. اگر به دنبال خانه‌ای برای خرید یا اجاره هستید حتما در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های تخصصی املاک، به اندازه کافی موارد گوناگونی را دیده‌اید. اما نکته اساسی در تمامی این آگهی‌ها زمانبندی برای بازدید حضوری از ملک است. آیا از ملک بازدید آزاد اطلاعی دارید؟ برای افزودن به دانسته‌های خود در این زمینه با زومیلا همراه باشید.

ملک بازدید آزاد چیست؟

در ابتدا باید بگوییم در ایران هم مانند کشورهای توسعه یافته به تازگی در آگهی‌های مربوط به املاک، تاریخ و زمان دقیق بازدید آزاد خانه هم درج می‌شود، البته این را هم باید بگوییم که این امکان هنوز همه گیر نشده است.

وقتی زمان بازدید از ملک در آگهی درج می شود، مخاطب و بازدید کننده از زمان تعیین شده در آگهی ها اطمینان می‌یابد و زمان خالی خود برای بازدید از ملک هماهنگ می‌کند. در این صورت دیگر نیازی به تماس با ده‌ها مشاور املاک نخواهد بود. کافیست مشتری پس از انتخاب خانه یا ملک مورد نظر خود با مشاور املاک درج کننده آگهی، هماهنگی‌های نهایی را انجام دهد.

با وجود این امکانات، زمان بسیار زیادی که قبلا صرف گشتن و تماس‌های مکرر می‌شد صرفه جویی می شود.

حال سوال اینجاست که چه راهکارهایی برای جذب بیشترین تعداد بازدیدکننده برای ملک بازدید آزاد وجود دارد و چگونه می توان شانس فروش یا اجاره یک ملک آماده بازدید را بالا برد؟

افزایش شانس فروش ملک بازدید آزاد

طبق تحقیقات در سال‌های 97 و 98 مشخص شد نزدیک به 60 درصد مشاوران املاک، همیشه تعدادی از خانه‌های تخلیه شده و آماده بازدید را در اختیار دارند.

اینگونه املاک همیشه محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند، به ویژه در مناطقی که مردم بیشتر درگیر شغل خود هستند و در طول روز زمان آزاد کمی دارند.

اگر تمایل دارید به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای، قرار موفقی برای فروش یا اجاره یک ملک بازدید آزاد داشته باشید و بیشترین تعداد مشتری و بازدیدکنندگان را جذب نمایید ما در این نوشتار چند راهکار طلایی به شما گوشزد خواهیم کرد:

1- در تیم حرفه‌ای خود حتما فردی را داشته باشید که به میزبانی املاک بازدید آزاد علاقه دارد.

این جمله را همیشه سرلوحه کارتان قرار دهید که “وقت طلاست”. اگر یک ملک آماده بازدید را به یکی از پرسنل خود سپرده‌اید که زمان کافی و مشخص در روزهای هفته برای این کار ندارد، سریعا این شخص را عوض کرده و این کار را به فردی بسپارید که در زمان های مقرر در ملک حظور دارد و به این مقوله علاقه‌مند است.

2- فردی که برای فروش یا اجاره یک خانه بازدید آزاد مشخص می‌کنید باید خوش قول باشد.

از میان پرسنل خود فردی که برای فروش یا اجاره یک خانه بازدید آزاد مشخص می‌کنید باید چند ویژگی زیر را داشته باشد:

  • خوش قول باشد.
  • به زمانبندی احترام بگذارد.
  • باحوصله باشد.
  • قبل از بازدید با جزئیات خانه مورد نظر آشنایی داشته باشد.

3- تاریخ بازدید خانه را مشخص کنید.

تاریخ بازدید خانه را از ابتدای هفته شروع کنید و حداقل 3 روز را تا پایان هفته به این کار اختصاص دهید.
اگر خانه ای برای بازدید آزاد بروی سایت قرار می دهید حتما تاریخ بازدید را در سه روز از هفته مشخص نمایید تا همه افراد مخصوصا کارمندها بتوانند برای یکی از آن تاریخ ها برنامه ریزی نمایند.

نکته مهم در این جا ساعت بازدید برای هر ملک است. پس در انتخاب زمان بازدید دقت کافی داشته باشید.

4- بهترین زمان برای نمایش یک خانه بازدید آزاد چه وقت است؟

ایرانی ها معمولا روزهای کاری را برای بازدید خانه انتخاب نمی کنند، مخصوصا افرادی که شاغل و کارمند هستند.

پس می توان گفت برای بازدید خانه عصر پنجشنبه بهترین زمان خواهد بود و نتایج بهتری را کسب خواهید کرد.

مشخص کردن 2 روز جایگزین در آگهی املاک برای افرادی با شغل آزاد و یا … هم لازم است.

به طور خلاصه می‌توان گفت شنبه ها که روز شلوغ کاریست را فراموش کنید و آن را به بازدید ملک اختصاص ندهید. بهترین روزها، یکشنبه، سه شنبه و روز اصلی یعنی پنجشبه عصر هستند.

5- از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای تبلیغ خانه بازدید آزاد بهره بگیرید.

گاهی برخی از مشتریان آدرس وبسایت شما را ندارند ولی عضو شبکه های اجتماعی شما هستند پس هرگز از این مورد غافل نشوید.

به اشترک گذاشتن دو یا سه تصویر با کیفیت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و انتشار اطلاعات مختصری درباره ملک مورد نظر، باعث دریافت درخواست بازدید بسیاری خواهد شد.

6- ویژگی‌های خاص خانه را در آگهی‌ها برجسته تر کنید.

هنگام تبلیغ یک خانه بازدید آزاد در شبکه‌های اجتماعی مطمئن شوید که زمان، تاریخ و مکان بازید را در عنوان پست به اشتراک بگذارید. به این ترتیب توجه مشتری بیشتر جلب می شود.

نوشتن توضیحات جذاب از امکانات اختصاصی ملک مثل وجود سونا، جکوزی، تراس بزرگ با باربیکیو، وجود حیاط و فضای سبز در خانه، خواب مستر، روف گاردن و …. را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

7- در یک بازدید آزاد حرفه‌ای همسایگان را نیز با هماهنگی مالک مطلع کنید.

این نکته ریز و فراموش شده گاهی در آن واحد منجر به یک معامله خواهد شد.

وقتی به همسایگاه خانه مورد نظر خبر می دهید که خانه مجاور یا طبقه بالا یا پایینی شما آماده بازدید است و از خود آنها هم دعوت می کنید تا بیایند در برخی از موارد همانجا یک معامله بالقوه شکل گرفته است و بعضی اوقات همسایگان به دلیل راحتی ساختمان آنرا به فرزندان، دوستان و یا فامیل خود به سرعت پیشنهاد می دهند.

اما دقت کنید که این عمل می بایست با هماهنگی مالک خانه صورت پذیرد.در این شیوه حتی اگر خود آنها مستقیما وارد یک معامله نشوند با پخش نمودن اطلاعات و مزایای خانه در محله مورد نظر منجر به افزایش ترافیک بازدید خانه خواهند شد.

8- تبلیغاتی برای معاملات ارزشمند انجام دهید.

اگر فروش یک ملک ارزشمند به عهده شما گذاشته شده است، بروشورهایی را مخصوص بازدید آن خانه چاپ نمایید. در بروشور چاپ شده، تاریخ بازدید خانه مورد نظر را در روزهای مشخص باقید ساعت درج نمایید. این بروشورها را در مناطقی که فکر می‌کنید خریدار دارد، پخش کنید.

این نکته را هم بگوییم که روی درب ملک مورد نظر نیز این تبلیغات را با علائمی که نشان دهنده خانه یا ملک بازدید آزاد است، مشخص و اطلاعات تماس خود را روی آن درج نمایید.

در تبلیغات خود از یک جمله زیبا و هیجان انگیز توصیفی خوب بهره ببرید.

به عنوان مثال:

  • پنت هاوس رویایی با چشم انداز زیبا به تهران 
  • خانه‌ای بسیار خوش ساخت در بهترین خیابان فرمانیه 
  • آپارتمانی لوکس با بهترین متریال روز دنیا 
  • واحد آپارتمانی با خاص‌ترین کاغذدیواری مخصوص علاقه‌مندان به هنر 

این جملات کوتاه در بیشتر دیده شدن آگهی تاثیر زیادی خواهد داشت.

جذب مشتری در ملک بازدید آزاد

اگر شما هم جزو مشاوران املاک هستید باید بدانید نکاتی هستند که باعث رضایت مشتری می‌شوند و آن ها را به خرید خانه ترغیب می‌کنند. ما در ادامه این نکات را به شما خواهیم گفت:

1- لازم است یک مشاور املاک حرفه‌ای و کاربلد، پاسخ مشخصی برای سوالات زیر در ذهن داشته باشد:

  • مهمترین ویژگی این ملک چیست؟ 
  • چرا مالک قصد فروش دارد؟
  • راجع به این ملک بیشتر توضیح دهید.
  • محله و همسایه‌ها چطور هستند؟
  • آیا ساختمان آرامی است؟
  • آیا به مراکز خرید و …نزدیک است؟ 
  • آیا خانه هزینه و تعمیر خاصی ندارد؟ 
  • هزینه‌های مربوط به شارژ ساختمان چقدر است؟

2- هنگام بازدید از ملک از مشتریان خود پذیرایی کنید.

توصیه ما به شما این است که اگر در فصل تابستان هستید با یک نوشیدنی خنک و یک ظرف با شکلات‌هایی در طعم‌های مختلف از بازدیدکنندگان پذیرایی کنید و اگر در فصل‌های سرد سال هستید به سراغ نوشیدنی‌های گرم بروید.

3- در یک بازدید آزاد از خانه هوشمندانه رفتار کنید.

یک مشاور املاک حرفه‌ای و باهوش، ریزترین نکات را فراموش نمی‌کند. اکثر خانواده ها کودکان خود را هم برای بازدید کردن از خانه می‌آورند. از آن جا که خو گرفتن کودک با ملک مورد نظر برای خانواده اهمیت دارد پس شما هم باید به این نکته توجه کنید. دادن یک وسیله سرگرم کننده ساده به کودکان، هم برای بچه‌ها و هم برای والدین آنها بسیار خوشحال کننده خواهد بود.

مقاله پیشنهادی

از سری مقالات زومیلا می توانید مقاله بهترین مشاور املاک دنیا چه مهارت‌هایی دارند؟ را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید