آشنایی با بهترین محله های مشهد برای زندگی

بهترین محله‌های مشهد

مشهد که در مرکز استان خراسان رضوی قرارگرفته است، دومین شهر بزرگ ایران است و آب و هوایی معتدل متمایل به سرد دارد. به خاطر قرار گرفتن بارگاه امام رضا(ع) در این شهر، به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود. اگر قصد دارید این شهر را برای سکونت یا تجارت برگزینید، بهتر است ابتدا این مقاله را مطالعه کنید و با بهترین محله‌های مشهد برای زندگی آشنا شوید. 

ساکت‌ترین محله‌های مشهد برای زندگی

یکی از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب خانه، ساکت بودن محله است. عرض کم کوچه‌ها، وجود دوربرگردان در انتهای کوچه‌ها، تعداد واحدهای مسکونی موجود در کوچه و عدم وجود مسجد و مدرسه در محله، همگی از مواردی هستند که در آرام بودن محله نقش بسزایی دارند. بنابر موارد گفته شده، بلوار سجاد، خیابان احمدآباد و خیابان هاشمیه می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

بلوار سجاد

بلوار سجاد یکی از محله‌های قدیمی و مرفه نشین شهر مشهد است. در این محله کوچه‌های سرسبز و پارک‌های فراوانی وجود دارد و اکثر برندهای معروف پوشاک و برندهای مطرح ورزشی در بازارها و پاساژهای بلوار سجاد شعبه دارند. از آنجا که این محله جزء محله های بالاشهر مشهد محسوب می‌شود، بنابراین قیمت آپارتمان در بلوار سجاد مشهد بسیار بالا است و برای قشر مرفه نشین مناسب تر است.

خیابان احمدآباد

یکی دیگر از محله‌های مرفه‌نشین و بزرگ مشهد، خیابان احمدآباد است که در منطقه یک قرار گرفته است. مهم‌ترین خیابان‌های منطقه احمدآباد عبارت‌اند از: بابک، عدالت، ملاصدرا، ناصرخسرو، پاستور و قائم. احمدآباد شرکت‌های تجاری زیادی را در خود جای داده است؛ از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بزرگ‌ترین بازار موبایل مشهد و شرکت‌های بزرگ هواپیمایی داخلی و خارجی اشاره کرد. خیابان احمدآباد محل قرارگیری لوکس‌ترین مرکز تجاری مشهد به‌ نام خورشید است که انواع برندهای معتبر پوشاک و لوازم آرایشی را می‌توان آنجا یافت. همچنین بافت اکثر خانه‌های احمدآباد ویلایی است و دارای خانه های یک طبقه بیشتری می باشد.

خیابان هاشمیه

یکی دیگر از بهترین محله‌های مشهد از لحاظ آرام بودن خیابان هاشمیه است که در منطقه 9 واقع شده است. هاشمیه یکی از بهترین محله‌های مشهد برای تجارت هم محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌های لوکس و فروشگاه‌های برند در این محله شعبه دارند. کوهستان پارک خورشید، برج‌های باران و آرمیتاژ و بیمارستان فوق‌ تخصصی قلب جوادالائمه در محله هاشمیه واقع شده‌اند. برای مشاهده متوسط قیمت آپارتمان در هاشمیه مشهد می توانید از طریق سایت زومیلا به میانگین قیمت ملک در این منطقه دسترسی پیدا کنید.

بهترین محله‌های مشهد از لحاظ سهولت دسترسی به سایر نقاط شهر

دسترسی به شریان‌های اصلی شهر مشهد، موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان افراد می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته، از بهترین محله‌های مشهد از نظر دسترسی آسان به سایر نقاط شهر می‌توان به بلوار صیادشیرازی، هفت تیر، هاشمیه، دانشجو، باهنر، کوثرشمالی، بلوار امامت، بلوار ملک‌آباد و بلوار جلال آل احمد اشاره کرد. 

بلوار ملک‌آباد

بلوار ملک‌آباد محله‌ای است که بین میدان آزادی و احمدآباد واقع شده است و از محله‌های خوش‌نشین مشهد محسوب می‌شود. ملک‌آباد دارای آب‌و‌هوای خنکی است. در مجاورت این بلوار، باغ ملک‌آباد واقع شده است که یکی از باغ‌های مشهور مشهد است و برای مدت‌های طولانی مقر زائران حرم امام رضا بوده است.

بهترین محله‌های مشهد از لحاظ نزدیکی به مراکز خرید و بازار

برای بسیاری از خانم‌ها نزدیکی به بازار و مرکز خرید، از مهم‌ترین ملاک‌های خرید خانه محسوب می‌شود. برای این‌گونه افراد بلوار سجاد، خیابان احمدآباد، بلوار امامت و میدان دکتر شریعتی بهترین گزینه‌ها هستند. 

بهترین محله‌های تجاری مشهد

از مهم‌ترین محله‌های مشهد که از نظر تجاری فعال هستند می‌توان به خیابان نواب صفوی، خیابان سنا باد، کوه سنگی و بازار رضا اشاره کرد.

خیابان نواب صفوی

مردم خیابان نواب صفوی را بیشتر با نام پایین خیابان می‌شناسند. خیابان نواب در منطقه ثامن مشهد واقع شده است و از محله‌های نزدیک به حرم مطهر امام رضا(ع) محسوب می‌شود. بافت محله‌های اطراف خیابان نواب صفوی قدیمی است. مجتمع تجاری آرمان که برترین برندهای پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، موبایل و کامپیوتر را ارائه می‌دهد در این خیابان واقع شده است.

خیابان سناباد

از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محله‌های مشهد که در منطقه 1 واقع شده است می‌توان به سنا باد اشاره کرد. در این خیابان فروشگاه‌های بسیاری در عرصه فروش کابینت، مبل، لوازم خانگی، مصنوعات چوبی و لباس عروس و داماد فعالیت دارند. چهارراه دکترا در مجاورت سناباد، محلی است که بزرگ‌ترین عینک فروشی‌های مشهد در آنجا واقع شده اند. قیمت خرید آپارتمان در محله سنا باد مناسب است. 

کوه سنگی

کوه سنگی، دومین پارک بزرگ مشهد است که دو قله از قله‌های رشته کوه بینالود آنجا واقع شده‌اند. مرکز زیست خاور، از مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید خیابان کوه سنگی است. در این مرکز خرید سینما و فودکورت وجود دارد.

بازار رضا

از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین مشهد می‌‌توان به بازار رضا اشاره کرد که در دوران پهلوی دوم ساخته شده است. در این بازار دوطبقه کارگاه‌های مختلف طلاکاری، گلدوزی، فیروزه تراشی و صنایع دستی قرار دارند. 

نتیجه‌گیری

انتخاب بهترین محله برای زندگی در شهر بزرگی مانند مشهد سخت است. در چنین مواقعی انگیزه‌های شخصی بسیار تعیین کننده خواهند بود. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که بهترین محله برای سکونت محله ای است که افراد در آنجا احساس راحتی داشته باشند.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

5 نظرات

  1. خوب بود..
    اگر از محله های ساکت و تمیزی مثل نوفل لوشاتو و هفت تیر و محلۀ نمایشگاه بین المللی مشهد(پژوهش و برونسی)
    هم نام میبردید بهتر میشد.
    ضمناً متوسط و میانگین قیمت فقط یک عدد هست و یک بازۀ عددی نیست. بهتر بود می‌فرمودید قیمت آپارتمان در فلان محله از اینقدر تومان تا اونقدر تومان هست.
    درحال حاضر که ۹۸/۰۵/۰۸ هست، قیمت آپارتمان در بلوار سجاد از متری ۳۳ میلیون تومان تا متری ۱۱۰ میلیون تومان(بسته به محل آپارتمان و لوکس و مدرن بودن آن) متغیر هست.
    این قیمت‌هایی که فرمودید گمانم مربوط به دهۀ هشتاد هستند.
    درکل مقالۀ خوبی بود و نکات مفیدی داشت که بعضی از نکات رو خودم که اهل مشهد هستم نمی‌دانستم و به دانسته هام اضافه شد.
    ممنونم.

    • ممنون از شما آقای ناظری …. نکات بسیار مفیدی رو به وب سایت زومیلا گوشزد کردید . حتما در اولین فرصت تیم تحریریه زومیلا به مواردی که اشاره کردید رسیدگی می کنند .و اینکه همین هفته مقاله خوبی در مورد محله های خوب و تمیز مشهد که فرمودید هم منتشر می کنیم . باز هم سپاسگذارم.
      سعیدی: مسئول سئو سایت زومیلا

  2. فکر کنم احمد اباد شلوغ ترین جای مشهد با وجود مطبهای زیاد دکتر جای ساکتی به نظر نمیاد

  3. فرامرز عباسی
    ملک آباد
    احمد آباد
    سجاد
    رضا شهر
    پیروزی
    نوفل لوشاتو
    هاشمیه
    الهیه
    سرافرازان

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید