مشخصات ویلای خوب چه مواردی می‌تواند باشد؟

مشخصات ویلای خوب

همیشه فکر کردن به موضوع خرید ویلا در شمال کشور یا هر نقطه خوش آب و هوای دیگر جذاب و هیجان برانگیز است. زمانی که به فکر خرید ویلا در مناطق شمالی می‌افتید، به سراغ مشاورین املاک می‌روید تا چند مورد ویلا به شما معرفی کنند. شاید منطقه یا روستایی خاص را مد نظر داشته باشید یا گزینه‌های اندکی برای انتخاب پیش روی شما باشد. با این وجود بهتر است قبل از خرید، مشخصات ویلای خوب را بدانید تا هوشمندانه عمل کنید. زومیلا در این زمینه به شما بهترین ویلاها را معرفی می‌کند و سعی دارد تا معیارهای شما را بالا نگه دارد. برای راهنمای خرید ویلا در شمال نکاتی که در این مقاله می‌آوریم را حتما مد نظر قرار دهید.

دسترسی عالی از مشخصات ویلای خوب

یکی از مشخصات ویلای خوب این است که در قسمت‌های سرسبز شهر محل سکونتمان قرار گرفته باشد. در ایران و به خصوص برای تهرانی‌ها هر گاه موقعیت خرید ویلا پیش می‌آید، فقط به فکر خرید ویلا در شمال و کنار دریا می‌افتند اما گزینه‌های بهتری هم هست. با همان بودجه می‌توان در تهران ویلایی با دسترسی عالی و فضای سبز شبیه شمال خریداری کرد. ویلایی که با هر وسیله نقلیه بتوان به آنجا سر زد و دیگر نگران جاده‌ گلی یا پر پیچ و خم آن نبود. هر چند که ویلاهای تهران را نمی‌توان با ویلاهای ساحلی و مشرف به دریا یکی دانست ولی اغلب ویلاهایی که در حاشیه جنگل‌های شمال قرار دارند، مشکلات عدیده‌ای مانند دسترسی نامطلوب در فصول بارانی یا سرد سال دارند. این را نیز به یاد داشته باشید که حمله به سمت ویلاهای شمال کشور مسبب انبوه‌سازی و تخریب جنگل‌ها، مراتع و آلودگی جبران‌ناپذیر دریای خزر می‌شود. حتما شما هم موافقید که نباید به بهای داشتن یک ویلای عالی در منطقه خوش آب و هوا، در تخریب طبیعت و منابع کشورمان مشارکت کنیم.

این مطلب را از دست ندهید: ساخت استخر خانگی

نکات مهم در خرید ویلا در شمال

موقعیت مناسب برای دسترسی به هوای پاک

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از افراد را به سمت تغییر محل اقامت سوق می‌دهد، استفاده از هوای پاک در روزهای آخر هفته و تعطیلات است. بهتر است در تمام مراحل انتخاب و خرید، مکان ویلا و اطرافش را فراموش نکنید. ویلاهایی که باعث می‌شوند رانندگی طولانی و ترافیک سنگین آخر هفته را تحمل کنید مناسب نیستند. اگر بتوانید ویلایی در فاصله مناسب با محل زندگی اصلیتان و به دور از اتوبان‌های پر رفت‌وآمد پیدا کنید، برد بهتری خواهید داشت. ویلایی که به طبیعت نزدیک باشد اما باعث نابودی آن نشود در ساکنینش احساس خوشایندی بیشتری ایجاد می‌کند. در چنین ویلایی لذت تنفس هوای خوب و سپس طعم آرامش و خوشبختی را خواهید چشید.

داشتن خصوصیات منحصر به فرد

یکی دیگر از مشخصات ویلای خوب داشتن خصوصیات منحصر به فرد است. خصوصیات منحصر به فرد یک بنا می‌تواند یک همسایه خوب یا یک کوچه ‌باغ قدیمی در مجاورت بنا باشد که بتوانید از راه رفتن هر روزه در آن کوچه لذت ببرید. این ویژگی منحصر به فرد می‌تواند یک منظره عالی رو به کوهستان، جنگل، دریا یا داشتن باغ و فضای سبز پر از میوه باشد. گاهی نزدیکی به یک مسیر پیاده‌روی زیبا، انگیزه‌ای برای خرید ویلا می‌شود. توجه به این ویژگی‌ها جزو نکات مهم در خرید ویلا در شمال و هر منطقه ویلایی است.

امکانات ویژه رفاهی در ویلا

هنگامی که از شهرهای آلوده با خستگی فراوان به سمت ویلای خود حرکت می‌کنید، انتظار مکانی را دارید که آسایش شما را فراهم کند. هیچ انسانی دوست ندارد با خستگی وارد خانه‌ای شود که بی‌نهایت سرد است یا آب لوله‌کشی مناسب ندارد یا به علت باز بودن پنجره‌ کثیف شده است؛ بنابراین یکی دیگر از مشخصات ویلای خوب داشتن امکانات رفاهی مناسب است. داشتن پنجره‌های دوجداره، سیستم تهویه مناسب، سیستم گرمایشی و سرمایشی خوب، لوله‌کشی درست و در نهایت امکان دسترسی به اینترنت یا آنتن دهی خوب موبایل از این امکانات ویژه رفاهی است که به دنبالش باید بود.

داشتن پارکینگ سرپوشیده بزرگ برای خود و مهمانانتان از دیگر گزینه‌هایی است که باید به آن توجه کنید.

این مطلب را از دست ندهید: کجای شمال ویلای ارزان قیمت بخریم؟

چگونه ویلا بخریم

امکانات تفریحی درون ویلا

از دیگر نکات مهم در خرید ویلا توجه به امکانات تفریحی آن است. اگر به دنبال خرید ویلا استخردار هستید، این مورد را به مشاورین املاک اطلاع دهید. بعضی از ویلاها فضای بیرونی مناسبی برای دورهمی‌های شبانه دارند. ممکن است وجود یک آلاچیق یا نزدیکی به ساحل دریا مد نظر شما باشد. آبنما و آتشدان نیز این فضا را جذاب‌تر می‌کند.

روف گاردن یا تراسی که منظره زیبای پیش روی ویلا را در معرض دیدتان قرار دهد هم از گزینه‌های خوب هنگام انتخاب ویلا است. فضایی که می‌توانید صبحانه یا شام خود را آنجا میل کنید.

از فضای بازی غافل نشوید. بازی از واجبات اقامت در ویلا است. مخصوصا برای خانواده‌هایی که با فرزندان خود به ویلا می‌روند، بودن یک زمین بازی والیبال یا تنیس موهبتی عالی است.

 

این مطلب را از دست ندهید: بهترین محله‌های متل قو کجاست؟

 

مشخصات یک خانه ویلایی خوب

سخن پایانی

یادتان باشد امکانات و مشخصات ویلایی که می‌خرید، نشان‌دهنده سلیقه شما نیز هست. دوست دارید مهمان خود را در یک ویلای معمارانه پذیرایی کنید یا در ویلایی که از آن رضایت و احساس خوبی ندارید؟ بنابراین دانستن مشخصات ویلای خوب به شما هنگام خرید بسیار کمک خواهد کرد و کیفیت زندگی شما را افزایش خواهد داد. به جز موارد گفته شده در این مقاله، چه خصوصیاتی را به یک ویلای خوب نسبت می‌دهید؟ آن‌ها را برای ما در کامنت‌ها بنویسید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید