جدیدترین مدل پرده پذیرایی 2021

مدل پرده پذیرایی

مدل پرده پذیرایی نقش ببسزایی در زیباتر جلوه دادن منزل دارد. به طور کلی پرده ها یکی از موثرترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی هستند بخصوص هنگامی که یک صاحبخانه بخواهد یک فضای راحت و متنوع ایجاد کند، یا اتاق را تزئین کند. جنبه عملی پرده٬ حفاظت در مقابل نور و گرمای خورشید، همراه با اثر زیبایی که با نور و سایه ایجاد می کند، می باشد. جنبه ی زیبایی شناسی آن ها متناسب با فضای قرار گیریشان نیز اهمیت دارد. در این مقاله جدیدترین مدل های پرده پذیرایی را مشاهده کنید.

انتخاب پرده پذیرایی

هنگامی که می خواهید پرده مناسب برای فضا انتخاب کنید، گزینه های بسیاری از جمله پارچه ها، پوشش ها، رنگ ها و میله های پرده وجود دارد، که باید همه ی موارد را در نظر بگیرید. پرده ها اغلب ارزان نیستند٬ پس در انتخاب یک پرده مقاوم و زیبا دقت کنید. پرده ها مدل های بسیار مختلفی دارند که با توجه به مدل پنجره و فضایی که قرار می گیرند انتخاب می شوند.

مدل پرده‌های جدید پذیرایی 2021

پرده پذیرایی یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است که با انتخاب آگاهانه و صحیح آن٬ زیبایی منزل دو چندان می شود. اضافه کردن پرده به پنجره های پذیرایی یک راه عالی برای شخصیت بخشیدن به دکوراسیون داخلی اتاق نشمین و پذیرایی است٬ به شرط اینکه درست انتخاب شود می تواند برای دکوراسیون بسیار موثر واقع شود.

مدل پرده پذیرایی

انواع جنس پرده ها

معمول ترین جنس پارچه ها برای پرده عبارتند از:

حریر (ابریشم) : پرده های حریر٬ کلاسیک و سنتی هستند. آنها یک احساس رسمی به یک اتاق اضافه می کنند به ویژه اگر بر روی زمین امتداد داشته باشند. پرده های حریر و ابریشم به تنهایی می توانند یک کیفیت مطلق داشته باشند و اجازه می دهند که  نور از آن ها عبور کنند.

نخ : جنس نخی (پنبه) پارچه همه کاره است. بسیار آسان تمیز می شود و در هر رنگ و سبک قابل تصوری موجود است و می تواند بسته به نوع٬ اسپرت و یا رسمی باشد. با این حال مقاومت آن بیشتر از سایر پارچه هاست.

کتان : جنس کتانی سبک و غالبا خالص است. حالت صمیمی خاصی با نحوه آویز شدن در اتاق ایجاد می کند.

مخمل : پارچه مخملی سنگین و لوکس است. برای سبک های کلاسیک استفاده می شود.

پرده حریر

سایز مناسب پرده

وقتی که صحبت از پرده اتاق نشیمن می شود، قطعا اندازه مهم است. اندازه آن معمولا باید حداقل دو برابر عرض پنجره (حتی اگر شما پرده را باز نگه دارید) در نظر گرفته شود. همچنین بسیار مهم است که به اندازه کافی بلند باشند. برای یک ظاهر ظریف و زیبا، آنها می توانند روی زمین بچرخند و به طور کلی از کف و اطراف استفاده کنند.

سایز پرده پذیرایی

آویز پرده اتاق نشمین

چندین راه کار برای پرده آویزان پذیرایی وجود دارد، اما دو گزینه ی مهم تر به شرح زیر است:

آویز پرده را چند اینچ بالای پنجره قرار دهید. این یک شیوه سنتی است اما همیشه خوب به نظر می رسد.

میل پرده را فقط زیر سقف نصب کنید. این در حالت بسیار محبوب است و سقف بلندتر به نظر می رسد.

انتخاب رنگ در مرحله بعدی می آید و الگوی درستی از پارچه برای مطابقت یا مخالفت با بقیه دکور اتاق نشیمن می باشد.

برای آشنایی با پرده زبرا این مقاله را مطالعه کنید :‌ قیمت پرده زبرا چقدر است و نحوه نصب آن چگونه است؟

جدیدترین مدل پرده های حریر و گیپور والان دار- مدل والان مخمل جدید – مدل والان یک طرفه

یکی از محبوب ترین مدل های پرده در خانه های ایرانی استفاده از پرده حریر در ترکیب با والان ساده یک طرفه یا دو طرفه از جنس های مختلف گیپور٬ مخمل و حریر می باشد. والان قسمتی از پرده است که بیشتر جنبه تزئینی و دکوراتیو دارد. معمولا رنگ والان‌ها برای جلوه بیشتر با رنگ خود پرده تضاد دارند و در صورت امکان رنگ والان، هماهنگ با رنگ مبلمان خانه انتخاب می‌شود.

پرده والان دار دو طرفه

این سبک از پرده ها برای فضاهای بزرگ با پنجره های بزرگ و دلباز توصیه می شود. سبک این مدل پرده ها کلاسیک می باشد و با مبلمان استیل به خوبی ترکیب می شود. در ادامه چند مدل از جدیدترین پرده های حریر با والان مشاهده می شود.

پرده حریر

پرده حریر والان دار

پرده حریر

پرده حریر والان دار

پرده حریر والان دار

والان دار یکطرفه والان دار دو طرفه

پرده والان دار

پرده پذیرایی حریر

پرده حریر والان دار

پرده پذیرایی شیک

پرده پذیرایی حریر والان دار

پرده‌های ساده و شیک پذیرایی جدید 2021- جدیدترین مدل پرده پانچ

پرده پانچ مدل پرده‌های جدید پذیرایی ساده حریر

مدل پرده پانچ با وجود سادگی که دارد اغلب در دکوراسیون مدرن و حتی سنتی بسیار شیک و جذاب و چشم نواز جلوه می کند٬ از این مدل پرده می توان برای پوشاندن پنجره های سالن پذیرایی و اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کرد.

مدل پرده پانچ

از آن جایی که مدل پرده های پانچ ساده و خلوت هستند برای فضاهای کوچک با دکوراسیون مینیمال و ساده خوب ترکیب می شوند. جنس پرده های پانچ بسیار متنوع و طیف رنگی مختلفی را در بر می گیرد. دوخت و نصب پرده های پانچ بسیار ساده و سریع است٬ شما با کمی دقت و حوصله می توانید پرده مورد علاقه خود را بدوزید و نصب کنید.

پرده پانچ جدید

در در ادامه انواع مدل پرده پانچ با جدیدترین طرح های مد سال را نمایش می دهیم که امیدواریم این مدل ها با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشند و بتوانید با الگوبرداری از آن ها پرده زیبایی را انتخاب کنید.

پرده پانچ جدید

پرده پانچ

پرده پانچ ساده

مدل پرده پانچ جدید

پرده پانچ شیک

نصب پرده پانچ

پرده پانچ ساده و شیک

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : thespruce.com

4 نظرات

  1. باسلام خسته نباشید میخاستم بدونم گرده دو رو هم دارین فرض مثال برای وسط سالن که از دوطرف دید داره ممنون

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید