به این 5 دلیل محله پاسداران برای زندگی بهترین گزینه است!

محله پاسداران برای زندگی

پاسداران از محله‌هایی است که بسیاری از تهرانی‌ها یا بسیاری از ایرانیان دلشان می‌خواهد در آنجا زندگی کنند. خرید خانه در پاسداران بسیار گران است اما رهن و اجاره آپارتمان در پاسداران طرفداران بسیاری دارد؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است چرا محله پاسداران برای زندگی متقاضیان زیادی دارد؟ با Zoomila.com همراه شوید. 

تاریخچه محله پاسداران

پاسداران در گذشته روستایی به نام حصار رضا بیک بوده است. به دلیل آب‌وهوای خوب، ناصرالدین در این روستا قصر بزرگی داشت و پس از مدتی، به‌قصد ارتباط با قصر صاحبقرانیه، خیابان سلطنت آباد را در آنجا ساخت. نام این خیابان، پس از انقلاب ۵۷ به خیابان پاسداران تغییر کرد.

از بخش‌های مهم محله پاسداران می‌توان به ضرابخانه اشاره کرد. ضرابخانه از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف تهران بوده است. دلیل نام‌گذاری آن به ضرابخانه، دایر شدن کارخانه ضرب سکه در دوران ناصرالدین‌شاه در این محل بوده است.

محله پاسداران برای زندگی

5 دلیل برای محبوبیت محله پاسداران برای زندگی

زندگی در هر محله‌ای با مزایا و معایبی همراه است. برجسته کردن مزایای هر محله، اصلی‌ترین عامل در انتخاب آن محله برای سکونت است. محله پاسداران نیز از این قاعده مستثنی نیست و زندگی در این محله با مزایایی همراه است. ازجمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آب‌وهوای بسیار عالی

پاسداران یکی از محله‌های دنج و خوش آب‌وهوای تهران است. این محله خصوصیت آب‌وهوایی ۴ فصل سال را دارا می‌باشد؛ به‌طوری‌که در بعضی از روزهایش می‌توان آب‌وهوای سه یا چهارفصل سال را مشاهده کرد. 

دسترسی راحت به امکانات

پاسداران به دلیل نزدیکی به بسیاری از بزرگراه‌ها ازجمله صدر و صیاد شیرازی، دسترسی خوبی به دیگر نقاط دارد. این امکانات در برخی از خیابان‌های پاسداران نسبت به خیابان‌های دیگر بیشتر است.

در خیابان پاسداران رستوران‌های زیادی به چشم می‌خورد و اکثر برندهای مشهور آنجا شعبه دارند. محله پاسداران به کاخ‌موزه نیاوران و عمارت تاریخی ضرابخانه نیز نزدیک است.

وجود خانه‌های با متراژ بالا

خانه‌های پاسداران اکثراً متراژ بالا و بسیار دل‌باز هستند. البته باید گفت که خرید چنین خانه‌هایی برای هر فردی ممکن نیست، زیرا برحسب متراژ، قیمت نیز تغییر می‌کند.

امکان انتخاب مسکن بر اساس هر سلیقه‌ای

خانه‌های پاسداران دارای امکانات کاربردی زیاد و مدرن هستند. در اکثر خانه‌های پاسداران چه ویلایی و چه آپارتمانی جکوزی، روف گاردن، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به‌روز، سونا و استخر دیده می‌شود. 

کنار هم بودن بافت سنتی و مدرن

در پاسداران نیز همانند الهیه تهران، آپارتمان‌های لوکس در کنار خانه‌های ویلایی زیبا قرارگرفته‌اند که این مورد بر محبوبیت محله افزوده است.

چطوری برم پاسداران

متروی پاسداران

اگر می‌خواهید با مترو به پاسداران بروید، می‌توانید قلهک یا نوبنیاد پیاده شده و ادامه مسیر را سوار تاکسی شوید. یا اینکه میرداماد پیاده شده و مجدداً سوار اتوبوس‌های ارتش شوید.

خطوط تاکسی پاسداران

از طریق تاکسی‌های موجود در میدان‌های تجریش، آزادی و قدس یا ایستگاه‌های میرداماد، قلهک و نوبنیاد می‌توانید به پاسداران برسید.

محله پاسداران برای زندگی

قیمت آپارتمان در پاسداران تهران

آپارتمان‌های پاسداران تنوع قیمت زیادی دارند. قیمت خرید آپارتمان در پاسداران به دلایلی ازجمله متراژ، سن بنا و محل قرارگیری ساختمان متفاوت است. از ارزان‌ترین محله‌های پاسداران برای خرید آپارتمان می‌توان به خیابان هروی و بخش‌هایی از محله اختیاریه شامل فرمانیه و اقدسیه اشاره کرد. قیمت خرید آپارتمان در محله‌های مذکور از متری ۱۲ میلیون نومان شروع‌شده و تا متری ۲۵ میلیون تومان ادامه دارد. همان‌طور که در بالا نیز گفته شد گران‌ترین محله پاسداران برای خرید آپارتمان، خیابان گلستان می‌باشد. قیمت خرید آپارتمان در محله گلستان از متری ۱۷ میلیون تومان شروع‌شده و تا متری ۳۶ میلیون تومان ادامه دارد.

محله پاسداران برای زندگی

قیمت خانه ویلایی در پاسداران تهران

قیمت خرید خانه ویلایی در پاسداران رنج ثابتی ندارد و نرخ قیمت هر مترمربع خانه ویلایی در محله‌های و خیابان‌های مختلف پاسداران متفاوت است.

آیا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که سابقه سکونت در پاسداران را داشته‌اید؟ شما کدام محله پاسداران را برای زندگی ترجیح می‌دهید؟ تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبین زومیلا به اشتراک بگذارید.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

11 نظرات

  1. من بهم پیشنهاد شده ی خانه در پاسداران ک برم بشینم بدون هیچ وجهی اما من اصفهانم و اونجا کارندارم بنظرتون برم

    • سلام
      حامد عزیز پیشنهاد میکنم اول یک کار مناسب پیدا کنید و سپس به تهران مهاجرت کنید. موفق و پیروز باشید.

  2. من ساکن شهرستان هستم، 33 سالمه مجرد چجوری میتونم یه کار خوب تو تهران پیدا کنم، که بتونم زندگی کنم

    • سلام هادی عزیز با توجه به تخصص و مهارتهایی که دارید از طریق سایت های کاریابی و ارسال رزومه تون و حتی مصاحبه آنلاین با کارفرما قبل از رفتن به تهران تا حدودی میتونید شغل مناسب پیدا کنید و بعد به تهران مهاجرت کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید