نکاتی درباره انتخاب محله مناسب برای خرید خانه

محله مناسب برای خرید خانه

مسئله‌ای که قطعا و بدون شک روی کیفیت زندگی روزمره و لذت بردن از آن تاثیر فراوانی دارد، بررسی دقیق خانه و موقعیت مکانی آن است. همچنین با توجه به اخبار مربوط به بازار مسکن که نشان دهنده رشد قیمت مسکن در محله‌های خوب است، می‌توان نتیجه گرفت سرمایه‌گذاری در این مناطق نسبت به دیگر نقاط شهر، سوددهی بیشتری را به همراه خواهد داشت. پس انتخاب محله خوب برای خرید خانه اهمیت زیادی دارد. برای آن که نکاتی درباره انتخاب محله مناسب برای خرید خانه را بدانید، تا پایان با این مقاله از زومیلا با ما همراه باشید.

انتخاب محله مناسب برای خرید خانه

معمولا یک خانه هرچه قدر هم مناسب و دوست داشتنی باشد، اما اگر در محله‌ مناسبی قرار نگرفته باشد، آن را نخواهید پسندید. چون محله قابل تغییر نیست و باید آن را بپذیرید.

از مشکلات ریز خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید، می‌توان چشم پوشید و با کمی تعمیرات، خانه قابل تغییر خواهد بود.

اما تغییر محله برای شما امکان‌پذیر نیست و نکته‌ای که مهم است این است که خوب یا بد بودن محله بر زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد.

پس نتیجه می‌گیریم مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده هنگام خرید خانه، انتخاب محله مناسب می‌باشد.

نکات مهم برای انتخاب محله مناسب برای خرید خانه

1- می‌توان گفت محله از خود خانه مهم‌تر است. به عبارت ساده داشتن یک خانه نسبتا خوب در یک محله بسیار عالی بهتر از داشتن یک خانه بسیار عالی دریک محله نسبتا خوب است. پس به انتخاب محله دقت کنید.

2- در محله‌ها نرخ‌های متفاوتی بر ارزش خانه تاثیر می‌گذارند. بعضی مناطق در حال پیشرفت هستند و ارزش خانه در این نقاط بالاست در حالی که برخی محلات دیگر کوچک شده و پس رفت داشتند.

3- توصیه می‌کنیم در محله‌های در حال توسعه و پر گذر مسکن بخرید. محله‌های گذرگاهی معمولا نزدیک به کلان شهرهای عمده هستند و زمانی نادیده گرفته شده و توجه کمتری به آن می‌شد. در انتخاب محل برای خرید خانه بررسی کنید که آیا ساخت و سازهای عمده‌ای در آن منطقه وجود دارد؟ آیا نشانه‌های خوبی که رونق یک محله را نشان دهد، می‌بینید؟

4- در یک شهر دانشگاهی که دانشجویان زیادی دارد زندگی کنید. وجود دانشگاه در شهر سبب می‌شود شغل و مزایای اقتصادی برای آن شهر به ارمغان بیاید. دانشگاه‌ها یک نوع صنایع پایداری هستند که فراز و فرودهای اقتصادی را دنبال نمی‌کنند.

5- پیشنهاد می‌کنیم خانه‌هایی که خیلی به دانشگاه نزدیک هستند را خریداری نکنید. خیلی از دانشجویان هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند در یک خانه نزدیک به دانشگاه زندگی کنند تا در خوابگاه. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مستاجران از املاک شما به خوبی خودتان که مالک هستید، مراقبت نمی‌کنند و نگهداری خانه‌‌ای که شما به دانشجویان اجاره داده‌اید جزو اولویت‌های عده‌ای از آن‌ها نیست.

محله مناسب برای خرید خانه

6- خانه‌هایی که در مسیر پرواز هواپیما هستند را نخرید. اگر فرودگاه در شهرتان وجود دارد، بررسی کنید آیا هواپیمای فرودگاه در بالای خانه یا محله آینده شما پرواز می‌کنند یا خیر؟ فرودگاه‌ها هر روزه در حال توسعه هستند و رفت و آمد در آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شوند. امکان دارد چیزی که امروزه یک مزاحمت کوچک برای شماست، بعدا به یک مشکل بزرگ برای شما و خانواده‌تان تبدیل شود.

7- امکانات رفاهی موجود در محله بسیار مهم هستند. را مورد بررسی قرار دهید. بخشی از شناخت ما درمورد اینکه چه چیز یک ملک با ارزش است با بررسی محله ای که ملک در آن قرار دارد، امکان پذیر می شود. نزدیک بودن به یک مدرسه عالی یا دسترسی به بزرگراه .ارزش یک ملک تا حدی با امکاناتی که در نزدیکی آن قرار دارد تعیین می شود.

8- از خرید مسکن در نزدیکی ایستگاه گاز و پارکینگ‌های ماشین خودداری کنید. این مکان‌ها بسیار شلوغ هستند و محل مناسبی برای خرید خانه به حساب نمی‌آیند.

ادامه نکات انتخاب محله مناسب برای خرید خانه

9- در روزها و ساعت‌های مختلف هفته به محله مورد نظر برای خرید خانه بروید. ببینید آیا سر و صدای زیاد مدارس، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و … در این محله وجود دارد یا خیر.

10- در مورد زمین‌های خالی نهایت احتیاط را داشته باشید. اگر پشت خانه جدید شما یک زمین خالی یا یک مزرعه است تحقیق کنید که چه چیزی قرار است در آن ساخته شود. چون در صورتی که یک بزرگراه یا یک مدرسه در آن ساخته شود، روی زندگی شما هم تاثیر خواهد گذاشت.

11- از خرید خانه‌هایی که در نزدیکی معدن زغال سنگ، نیروگاه هسته‌ای یا نیروگاه بادی هستند، خودداری کنید چون اینگونه محلات پر سرو صدا، خطرناک و بد بو هستند و روی کیفیت زندگی شما تاثیر منفی دارند.

12- دقت کنید خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید در نزدیکی گودال ماسه، کارخانه و اتوبان نباشد. همچنین شما نباید در مجاورت مناطقی که ماشین آلات سنگین زیادی در آنجا تردد دارند، خانه بخرید.

13- جمعیت ساکن در محله مورد نظر را بررسی کنید. اگر فرزندتان جوان است ممکن است نخواهید در یک محله قدیمی ساکن شوید. می‌توانید اطلاعات لازم درباره جمعیت یک محله را از مشاوران املاک محل بپرسید.

14- خیلی از مردم هستند که دوست ندارند برای رفتن به محل کار خود، مدت زمان زیادی را در راه باشند. معمولا یک مسیر رفت و آمد خوب بیشتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد پس به مسیر رفت و آمد خود برای رفتن به محل کار، توجه لازم را به عمل آورید.

محله مناسب برای خرید خانه

15- امنیت یک مسئله بسیار مهم برای خیلی از مالکان خانه‌هاست. پیش از خرید خانه در یک منطقه، آمار جرم وجنایت‌های محلی را بررسی کنید. اغلب ادارات پلیس، گزارش حوادث را منتشر می‌کنند و شما می‌توانید از این مسئله آگاه شوید.

16- در محله ای با ویژگی های جغرافیایی خوب خانه بخرید . با تقسیم بندی های جدید ، ساخت و ساز ها با پاکسازی تمام زمین و مسطح کردن عوارض زمینی آغاز می شود. و برای سازندگانی که متناسب با زمین به ساخت و ساز می پردازند جالب توجه است .

17- وجود مدرسه در نزدیکی محله مهم است. در منطقه‌ای که یک مدرسه خوب وجود دارد خانه بخرید. حتی در صورتی که بچه ندارید به وجود مدرسه اهمیت دهید. این چنین خانه‌ها نه تنها بر ارزش ملک بیشتر از نرخ میانگین می‌افزاید ، بلکه فروش مجدد آنها کار بسیار آسان و راحتی برای شما خواهد بود.

18- به طور معمول محله‌ها یک چرخه زندگی 50 تا 70 ساله را پشت سر گذاشته‌اند. فازهای موجود در محله شامل فازهای رشد یافته‌، بدون تغییر، در حال زوال و فازهای در حال احیا و نوسازی می‌باشد که  مورد آخر ارزش خانه را افزایش می‌دهد. در انتخاب محله به نوع فاز آن دقت کنید.

19- کار و کاسبی در محله‌های جدید رونق بیشتری نسبت به محله‌های قدیمی دارد.

20- به ناحیه بندی محله دقت کنید. بیشتر مردم دوست ندارند که در آینده یک کارخانه نزدیک خانه آن‌ها ساخته شود. پس به این موضوع توجه کنید چون آلودگی هوا، آلودگی صوتی، و سایر عوامل ناخوشایند از پیامدهای وجود کارخانه در نزدیکی محل زندگی است.

آیا به جز موارد گفته شده شما هم ایده‌ای برای انتخاب محله خوب برای خرید خانه دارید؟

نتیجه گیری

عوامل زیادی در انتخاب محله مناسب برای خرید خانه موثر هستند. وجود امکانات رفاهی، نزدیکی به محل کار، دسترسی به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، ترافیک منطقه، دسترسی به مسیرهای اصلی و … ازجمله عواملی هستند که در انتخاب محله نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید