محله معالی آباد شیراز ؛ محله ای خوب برای زندگی

محله معالی آباد شیراز

محله معالی آباد شیراز یکی از محله های خوب شیراز برای زندگی، خرید و فروش و اجاره خانه است. در این مقاله قصد داریم با این محله دوست داشتنی بیشتر آشنا شویم و شرایط و ویژگی‌هایش را با هم بررسی کنیم. با ما همراه شوید.

معالی آباد شیراز کجاست؟

خیابان معالی آباد یا بلوار دکتر شریعتی در شمال غرب شیراز و در منطقه 6 قرار دارد. معالی آباد از شمال به بلوار میرزای شیرازی، از جنوب به بلوار میرزا کوچک خان، از شرق به بلوار چمران و از غرب به کوی وحدت و فرهنگ منتهی می‌شود.
محله معالی آباد شیراز یکی از محله‌های شلوغ و پررفت‌وآمد شیراز است و محله‌ای بسیار شیک و لاکچری است. بلوار معالی آباد در راستای بلوار شهید چمران قرار دارد. اگر از بلوار معالی آباد عبور کنیم به بلوار شهر فرنگ و فلکه احسان خواهیم رسید.

مسیرهای دسترسی به معالی آباد

از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی (مترو و اتوبوس) می‌توان به محله معالی آباد شیراز دسترسی پیدا کرد.

مترو

در ابتدای بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد) واقع در میدان احسان خط یک مترو (احسان – فلکه گل سرخ) قرار گرفته است. ایستگاه‌های دیگری در خیابان معالی آباد نیز دارد. ایستگاه دوم ایستگاه دکتر شریعتی ، ابتدای خیابان خلبانان واقع شده است و ایستگاه بعدی نیز در ابتدای بلوار معالی آباد و نبش تقاطع پل معالی آباد قرار گرفته است.

اتوبوس

اتوبوس‌های واحد نیز از معالی آباد عبور می‌کنند که به شرح زیر می‌باشد.

  • خط واحد 39: ایستگاه اول، ابتدای معالی آباد و ایستگاه آخر نیز پایانه احمدی یا دروازه کازرون می‌باشد.
  • خط واحد 138: ایستگاه اول پایانه نمازی واقع در میدان نمازی می‌باشد که در تمامی ایستگاه‌های خیابان معالی آباد توقف می‌کند و ایستگاه آخر نیز انتهای بلوار پرستار یا کوی وحدت می‌باشد.

بافت محله معالی آباد شیراز چگونه است؟

اکثر بافت این محله نوساز است و آپارتمان‌های چند طبقه جای خانه‌های ویلایی را گرفته‌اند. در این محله آپارتمان‌های قدیمی نیز به چشم می‌خورند که قیمت آن‌ها نصف قیمت آپارتمان‌های نوساز است.

امکانات منطقه معالی آباد

از مهم‌ترین امکانات این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع‌های تجاری اداری معالی آباد

در خیابان معالی آباد مجتمع‌های تجاری – اداری – گردشگری با برندهای متفاوت زیادی واقع شده است که اطلاعات آن‌ها در خط زیر قرار گرفته است:
• مجتمع بزرگ تجاری اداری آفتاب فارس: ابتدای بلوار معالی آباد، نبش رهبر ماه
• مجتمع تجاری آفتاب (کوچک): حدفاصل خلبانان و گل‌ها
• مجتمع تجاری گاندی: نبش دوستان
• مرکز خرید میلاد: نرسیده به دوستان
• مجتمع تجاری یونیک: نبش کوچه ۹، روبروی پاسگاه
• مجتمع تجاری آرین: نبش بهاران
• مجتمع تجاری پارمین: حدفاصل گل‌ها و خلبانان، نبش کوچه ۷
• مجتمع تجاری نغمه: حدفاصل خلبانان و دوستان، جنب بانک سرمایه
• مجتمع تجاری دنا: نبش خلبانان
• مجتمع تجاری اهورا: نرسیده به دوستان
• مجتمع تجاری ثنا: نبش کوچه ۲۱
• مرکز خرید هرم نور: نبش خیابان دنا

رستوران‌های معروف معالی آباد

خیابان معالی آباد از آنجایی که یک خیابان پررفت‌وآمد می‌باشد و افراد با گروه سنی متفاوت به خصوص جوان‌ها تردد زیادی دارند، مکان خوبی برای گذراندن وقت خود در رستوران‌ها و لذت بردن از غذای خود می‌باشد: در زیر بهترین رستوران‌های محدوده معالی آباد را معرفی می‌کنیم:

  • خانه استیک نوا: معالی آباد، خیابان دوستان 07136390257
  • رستوران وزرا: معالی آباد، بین دوستان و پزشکان، ساختمان اوتانا 1، جنب بانک اقتصاد نوین 07136342006
  • رستوران کلاسیک طوبی: معالی آباد، روبروی پارک ملت، کوچه جنب شیرینی آلما. 07136359840

پارک‌های معالی آباد

پارک ملت معالی آباد در بلوار دکتر شریعتی روبروی خیابان پزشکان واقع شده است که دارای مجتمع فرهنگی نیز می‌باشد و اسباب‌بازی کودکان در آن نیز واقع شده است.

قیمت خانه در معالی آباد شیراز

به دلیل آب‌وهوای نسبتا خنک، وجود امکانات فراوان و دارا بودن ظاهر و بافت جدید شهری که دلخواه اکثریت شهروندان شیرازی مخصوصا قشر جوان است، خانه های معالی آباد شیراز بسیار محبوب هستند.
مشهورترین آپارتمان‌های این منطقه، آپارتمان‌های فرانسوی ساز هستند که در طرف راست بلوار شریعتی و در گلدشت معالی آباد قرار گرفته‌اند.
به طور میانگین، قیمت هر متر مربع آپارتمان در محله معالی آباد شیراز بین 7 تا 16 میلیون است.
برای اجاره آپارتمان در این محله، ابتدا لازم است به جیب خود نگاهی بیندازید و بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید به سراغ گزینه‌های پیش رو بروید. برای مثال یک آپارتمان دو خوابه به قیمت 50 میلیون تومان پیش و ماهیانه 2 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله معالی آباد شیراز است بهتر است بدانید خرید خانه در این محله ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در معالی آباد، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید. از سری مقالات زومیلا در مورد محله‌ها می‌توانید مقاله محله سیدخندان تهران ؛ محله‌ای گران قیمت در منطقه ۷ را مطالعه نمایید. هم‌چنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش پایین همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

4 نظرات

  1. بنام خدا
    امیر شیرازی هستم .نویسنده و پژوهشگر که در حال حاضر در حال پژوهش در خصوص یادمان های شهدای گمنام و خصوصا شهدای مدفون در پارک امام رضا ع در گلدشت هستم ..از نوشته شما لذت و استفاده کردم البته با اذن و اجازه شما که در ماخد دانشنامه اورده میشود…خواستم اگر امکان داره در مورد پارک گلدشت هم یک شرح بنویسید .سپاسگذارم…09016547410

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید