محله فردوس تهران و هر آنچه باید درباره آن بدانید

محله فردوس تهران

محله فردوس تهران یکی از  محله‌های خوب منطقه 5 است.این محله خوش آب و هوا توانسته است نظر افراد زیادی را برای سکونت به خود جلب کند.اگر قصد زندگی یا آشنایی بیشتر با این محله را دارید با زومیلا همراه شوید.

تاریخچه محله فردوس

محله فردوس در گذشته دارای باغ‌ها و درختان زیادی بوده است که گذشت زمان و تراکم جمعیت،باعث تبدیل شدن این مناطق به خانه‌ها و آپارتمان‌های مدرن و نوساز شده‌اند.عمر این محله به کمتر از نیم قرن پیش برمی‌گردد. درگذشته کوی فردوس تهران ظاهر یکپارچه‌ای داشته است و احداث بزرگراه باعث تبدیل این بلوار به دو بخش شرقی و غربی شده است.از طرف دیگر،استقرار کارخانه تولید دارو در مهرآباد جنوبی و تمایل کارکنان برای سکونت در نزدیکی کارخانه  از دلایل جهش ناگهانی محله فردوس بوده است.

کوی فردوس تهران

موقعیت قرارگیری محله فردوس

محله فردوس از شمال به بزرگراه حکیم، از جنوب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری،از شرق به بزرگراه جناح و از غرب به بزرگراه باکری منتهی می‌شود.

بافت محله کوی فردوس چگونه است؟

وجود امکانات رفاهی مناسب در محله فردوس باعث شده است که مردم استقبال زیادی از این محله داشته باشند.این محله دارای بافتی غالبا نوساز است. در این محله خانه‌های بزرگ و ویلایی رفته رفته جای خود را به آپارتمان‌های جدید و چند طبقه داده‌اند.تفاوت دو بخش شرقی و غربی در محله فردوس،در ترافیک و تراکم فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و جمعیت است. بلوار فردوس غربی نسبت به بلوار فردوس شرقی محله‌ آرام‌تری است و ترافیک کمتری دارد.

خیابان‌های مهم محله فردوس

از مهم‌ترین خیابان‌های محله فردوس تهران می‌توان به خیابان سلیمی جهرمی،خیابان گلستان و خیابان ابراهیمی اشاره کرد.

مراکز خرید اصلی محله فردوس

مراکز خریدی که در این محله وجود دارد شامل موارد زیر می‌شود:

هایپر استار ارم

یکی از بزرگ‌ترین مراکز اصلی و مهم در این محله، هایپر استار ارم است.ساکنین محله بیشتر اقلام مصرفی خود را اعم از مصارف خوراکی،بهداشتی،لوازم خانه و آشپزخانه و لوازم خانگی،از این هایپر مارکت بزرگ تهیه می‌کنند.

فروشگاه افق کوروش

این فروشگاه علاوه بر اینکه اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم محله را تامین می‌کند، به عنوان یک مجتمع بزرگ تفریحی تجاری نیز محسوب می‌شود.فروشگاه افق کوروش،خدمات تحویل درب منزل نیز ارائه می‌دهد.

بازار میوه و تره بار

اهالی محله فردوس خریدهای مربوط به میوه و تره بار تازه خود را از خیابان بهار شمالی جنب سرای محله تهیه می‌کنند.

مکان‌های تفریحی محله فردوس تهران

از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-پارک ارم

پارک ارم با وسعتی بالغ بر72هکتار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های این محله محسوب می‌شود و دارای امکاناتی از جمله سه شهر بازی در پارک،باغ وحش،دریاچه و استخر شنا است.

2-ورزشگاه بزرگ الزهرا

این ورزشگاه بزرگ در بلوار فردوس غرب واقع در سازمان برنامه جنوبی قرار دارد.علاقه مندان به ورزش می‌توانند به آنجا مراجعه کنند و از امکانات تفریحی‌اش بهره‌مند شوند.

3-رستوران و کافی‌شاپ‌های فراوان نظیر رستوران سنسو

این رستوران یکی از شلوغ‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های محله است. برای رفتن به این رستوران باید منتظر یک صف طولانی باشید.

4-پارک کاجستان در خیابان وفا آذر جنوبی

5-پارک اقاقیا واقع در خیابان باقری

چرا خرید خانه در فردوس تهران متقاضیان زیادی دارد؟

  • وجود آب و هوای مناسب
  • نبود ترافیک شهری
  • وجود باغ‌های فراوان در محله
  • افزایش سرعت ساخت و ساز
  • دسترسی به بزرگراه‌ها در منطقه
  • احداث مراکز اداری کمتر

همه این عوامل سبب جلب رضایت افراد برای انتخاب یک مکان مناسب و آرام برای زندگی شده است.

نرخ خرید آپارتمان در محله فردوس تهران چقدر است؟

امروزه قیمت خانه و مسکن در تهران افزایش چشمگیری داشته است .حال اگر بخواهیم قیمت آپارتمان در محله فردوس تهران را نسبت به محله‌های دیگر تهران(منطقه 1) مقایسه کنیم می‌فهمیم نرخ قیمت‌ها کمتر است.نرخ قیمت‌ها معمولا بین 8تا18میلیون تومان برای هر متر مربع در نظر گرفته شده است.همچنین بسته به سن بنا، کیفیت مصالح مورداستفاده در ساخت، موقعیت ساختمان و سایر موارد نرخ قیمت‌ها متفاوت است.

نرخ خرید آپارتمان در محله فردوس تهران

نتیجه گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله فردوس است بهتر است بدانید خرید خانه در محله فردوس ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در محله فردوس، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید. از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله راهنمای خرید آپارتمان در مولوی تهران را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید