محله صفائیه یزد از محله های اعیان نشین

محله صفائیه یزد

شهر ثبت شده در میراث جهانی یعنی یزد از شهرهای بزرگ ایران است که برای زندگی بعضی از ایرانیان انتخاب می‌شود. این شهر محله‌ها و مناطق بسیاری دارد که اگر برای اولین بار وارد آن شوید، شاید گیج شوید. هیچ منبع درستی برای آشنایی با تک تک مناطق یزد وجود ندارد؟ اینکه بدانید محله صفائیه یزد کجاست و چه مناطقی برای سکونت یا خرید ملک در یزد و همچنین رهن و اجاره ملک در یزد مناسب است. مشکلات زندگی در یزد نسبت به هر منطقه چقدر متفاوت است یا گران‌ترین منطقه یزد چه نام دارد را در سایت زومیلا بخوانید.

بالاشهر یزد چه نام دارد

شهر یزد دارای 10 منطقه مجزا از نظر تقسیمات شهرداری است که هر یک خصوصیات و جاذبه‌های خاص خودش را دارد. برای آشنایی بیشتر با هر یک از این مناطق بهترین گزینه مراجعه به شهرداری هر منطقه یا پرس‌وجو از ساکنین هر محله در یزد است. مردم این شهر بالاشهر یزد را منطقه صفاییه می‌دانند. با این حال هستند عده‌ای که هنوز فهادان را به عنوان بالاشهر و اعیان نشین یزد قبول دارند.

این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با بهترین محله های یزد برای زندگی 

پارک آزادگان در بالاشهر یزد

 

محله صفائیه یزد به عنوان بالاشهر

اگر مرکز شهر یزد را محله فهادان و مسجد جامع بدانیم، محله صفائیه در دورترین نقطه به نسبت آن قرار گرفته است. این محله در ناحیه جنوب شرقی و نزدیک به دانشگاه یزد ساخته شده است. صفائیه را بالاشهر یزد می‌دانند و به گفته عامه‌ی مردم یزد، دکتر مهندس‌ها در این محله منزل دارند. این محله در زمان قبل از انقلاب تاسیس و به محل زندگی قشر مرفه شهر تبدیل شد. دوری از بافت متراکم مرکز شهر به این محله امکان ساخت خانه‌های بزرگ در کنار کوچه‌ها و خیابان‌کشی‌های عریض را می‌داد. به همین خاطر افرادی در این منطقه ساکن شدند که وسیله نقلیه برای جابه‌جایی در شهر را در ابتدا داشتند.

در طول این سال‌ها و با ساخت آپارتمان‌های متعدد در صفائیه یزد، قشر متوسط نیز توانست در این محله ساکن شود. محله صفائیه یزد را به عنوان گران‌ترین منطقه در این شهر هم می‌شناسند. وجود دانشگاه باعث محبوبیت این محله در میان جوانان و دانشجویان شده است.

دسترسی میان صفائیه و آزادشهر

با این حال دسترسی مستقیم از محله صفائیه به منطقه آزادشهر دشوار است. چرا که ایستگاه راه‌آهن یزد در میان این دو محله قرار گرفته و به گونه‌ای مسیر را مسدود کرده است. به همین خاطر اهالی این دو منطقه برای رفت‌وآمد با یکدیگر مجبور به دور زدن راه‌آهن و عبور از خیابان‌های متعددی می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید: آزاد شهر یزد کجاست و چه امکاناتی دارد ؟

حمل‌ونقل در منطقه صفائیه یزد

شهر یزد از جمله شهرهایی است که تاکسی شهری در محله‌ای مانند صفائیه به ندرت یافت می‌شود. از مشکلات زندگی در یزد نبود دسترسی آسان به تاکسی شهری برای رفتن از محله‌ای به محله‌ی دیگر است. در واقع بیشتر ساکنین بالاشهر یزد خودشان وسیله نقلیه دارند و دیگر نیازی به تاکسی نیست. به همین خاطر بیشتر تاکسی‌ها را تنها در محله قدیمی و مرکز شهر خواهید یافت. به دلیل مسافت بالای مرکز شهر تا محله صفائیه یزد تاکسی‌های کمی مسافران را در این مسیر جابه‌جا می‌کنند. به همین خاطر تاکسی‌های اینترنتی در شهر یزد طرفداران و کاربران بسیاری دارند. در میان حمل‌ونقل عمومی نیز، سیستم اتوبوس‌رانی توانسته نیاز دیگر افراد جامعه را در این منطقه از شهر یزد برآورده کند.

کتابخانه از امکانات محله اعیان نشین یزد

 

محله ارزان‌قیمت نزدیک صفائیه یزد

دو شهرک گلستان و فرهنگیان در نزدیکی این محله امکان خرید خانه در محله صفائیه یزد فراهم آورده است. با وسایل نقلیه عمومی می‌توان به راحتی به این شهرک‌ها رفت و آمد داشت. اجاره خانه در چنین شهرک‌هایی نیز مناسب و پایین بوده و بیشتر قشر دانشجو را در خود جای داده است.

صفائیه یزد منطقه چند است

بالاشهر یزد در منطقه دو قرار گرفته است. منطقه دو شهر یزد به مناطقی با نام‌های شهرك رزمندگان، قاسم آباد، شن وماسه شفيعي و بخشی از راه آهن، پانزده خرداد، كوي سيلو، كوي فيضيه، كوی اساتيد، صفائيه، كوي بنياد، اراضي دخمه تا حد فاصل بلوار پروفسور حسابي، بلوار دانشجو، تيمسار فلاحي، بلوار شهيدان اشرف، جوادالائمه، گلستان، مهرآوران، طرح كوثر، فجر فرهنگيان، اراضي طوبي، بلوار جهاد، بلوار پاسداران، شهرداری حمیدیا و آپارتمان‌هاي پشت صدا و سيما اطلاق می‌شود. همان‌طور که خواندید صفائیه نیز در بین این اسامی وجود دارد و به عنوان بالاشهر در نزدیکی دانشگاه و خیابان‌های آن قرار گرفته است. منطقه یک یزد همان آزادشهر است که تا صفائیه 30 دقیقه رانندگی دارد.

این مطلب را از دست ندهید: گران ترین خانه های یزد در کدام خیابان ها هستند؟

خیابان صفائیه یزد

یکی از خیابان‌های اصلی در بالاشهر یزد خیابان صفائیه است. همچنین از دیگر بلوارهای این محله می‌توان خیابان دانشگاه، بلوار مهر، بلوار تیمسار فلاحی و خیابان شهید قندی را نام برد. میدان‌های معروف در این محله نیز با نام‌های میدان ابوذر، آزادگان و اطلسی شناخته می‌شوند.

هتل صفائیه در بالاشهر یزد

این مطلب را از دست ندهید: علل اصلی افزایش قیمت خرید خانه در صفائیه یزد چیست؟

جاذبه‌های بالاشهر یزد

هتل‌های مجلل با معماری سنتی متعددی در محله صفائیه یزد خواهید یافت. مهم‌ترین و گران‌ترین هتل با نام هتل صفائیه یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره این شهر است. هتل باغ صفائیه تلفیقی از معماری مدرن و سنتی بوده که رستوران و کافی شاپی عالی نیز دارد. می‌توانید برای صرف یک وعده غذایی در آخر هفته یکی از میزهای باغ این رستوران زیبا را رزرو کنید. این هتل در میدان ابوذر و خیابان تیمسار فلاحی واقع شده است. هتل پارسیان و هتل ارگ نیز از دیگر هتل‌های عالی در این محله هستند.

برای بوتیک‌گردی، رستوران‌گردی یا خوردن یک فنجان قهوه در بهترین کافی شاپ‌ها پیشنهاد می‌دهیم که به محله صفائیه بیایید. در بالاشهر یزد مجتمع تجاری صدف، مرکز خرید آریا و پردیس سینمایی تک از بهترین تفریحات هستند. در این محله فست فودهای متعدد و مملو از جوانان را خواهید دید. بیشتر این فست فودها پاتوق دانشجویان است.

از جاذبه‌های گردشگری این منطقه هم باید از دخمه‌های زرتشتیان نام ببریم که هر ساله گردشگران فراوانی برای دیدنش راهی این محله می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا تمام جوانب محله صفائیه یزد یا اعیان نشین را بیان کنیم. زومیلا برای آشنایی هر چه بیشتر شما خوانندگان با شهری جهانی همانند یزد دیگر مقالات مفید نیز دارد که می‌توانید در وبلاگ زومیلا دنبال کنید.

انتخاب محله های یزد برای زندگی سلیقه‌ای است و هر یک از افراد بر اساس معیارهایی که در ذهن دارند می‌توانند محله موردنظر خود را انتخاب کنند. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید آپارتمان در صفائیه یزد و یافتن منزل مورد علاقه خود در محله مورد نظر به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

کارشناسان مجرب ما در زومیلا با بررسی نقاط مختلف یزد، می‌توانند شما را در زمینه خرید ملک در صفاییه یزد کمک کنند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید