شاهین ویلا کرج ؛ پر تقاضاترین محله منطقه 6 برای اجاره خانه

شاهین ویلا کرج

محله شاهین ویلا کرج از جمله محله‌هایی است که در چند ماه گذشته شاهد بیشترین تعداد معامله‌های مسکن بوده است. به دلیل متوسط بودن قیمت خانه‌های این محله، خرید خانه در شاهین ویلا و همچنین اجاره خانه در شاهین ویلا رونق دارد. شهرک‌های شاهین ویلا مناسب خانواده‌های کم جمعیتی است که درآمد متوسطی دارند.

تاریخچه محله شاهین ویلا کرج

در پاسخ به سوال شاهین ویلای کرج کجاست باید بگوییم این محله جزو یکی از پر تقاضاترین محله‌های منطقه 6 کرج محسوب می‌شود. شاهین ویلا و محله‌های اطراف آن، در سال‌های نه چندان دور دارای باغ‌های سرسبز بسیاری بوده‌اند که اکنون اثری از آن‌ها باقی نمانده است. در سال‌های گذشته تب ساخت و ساز به این محله و دیگر محلات کلان‌شهر کرج رسیده است.

محله شاهین ویلا در کرج

موقعیت قرارگیری محله

محله شاهین ویلااز شمال به باغستان کرج، از جنوب به خیابان سربازان گمنام، از شرق به گوهردشت کرج و از غرب به گلدشت نزدیک است.

بافت محله شاهین ویلا

تا چند سال گذشته بافت این محله را بیشتر فضاهای سبز و باغ‌ها تشکیل داده بودند اما رفته رفته و با گذشت زمان این فضاهای سبز به خانه‌ها و مراکز اداری و تجاری تبدیل شدند و بافت محله را تغییر دادند.

افزایش جمعیت در این محله باعث شده است امکانات شهری نیز کم و بیش زیاد شود. در شاهین ویلا هنوز هم خانه‌های زیادی وجود دارد که دارای بافت قدیمی هستند.

بیشتر صاحب خانه‌هایی که دارای خانه‌های ویلایی با بافت فرسوده هستند، به دلیل مواجهه با درخواست‌های زیادی که برای اجاره خانه در این محله صورت می‌گیرد در حال تبدیل این خانه‌های قدیمی به آپارتمان‌های چند طبقه و نوساز هستند.

خیابان‌های مهم محله شاهین ویلا در کرج

در شاهین ویلا چند خیابان اصلی وجود دارد که اصلی‌ترین خیابان آن، خیابان شاهین ویلا است که از میدان امام حسین تا خیابان نهم شاهین ویلا به صورت یک طرفه امتداد دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این خیابان می‌توان به خط ویژه مخصوص اتوبوس‌رانی اشاره کرد.

دیگر خیابان‌های شاهین ویلا خیابان قلم، بلوار باهنر و بلوار ظفر هستند.

مراکز خرید محله شاهین ویلا در کرج

از مهم‌ترین مراکز خرید این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع اداری تجاری مهرگان

یکی از پاساژهای مهم این محله محسوب می‌شود که در سال 1389 تاسیس شده است و دارای 8 طبقه است. پنج طبقه این واحد تجاری و سه طبقه دیگر اداری هستند.

بازار روز شاهین ویلا

این بازار یکی از بازارهای پر رفت و آمد محله شاهین ویلای کرج محسوب می‌شود که در خیابان قلم واقع شده است. بیشتر نیازهای روزانه افراد محله از این بازار بزرگ تامین می‌شود.

مکان‌های تفریحی شاهین ویلا کرج

از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوستان پامچال، بوستان افرا و پارک میخک
  • کافه‌های آلما، تمشک، راما
  • ورزشگاه انقلاب کرج
  • پیست موتور سواری

بوستان پامچال شاهین ویلا کرج

دلایل پیشرفت و شهرت شاهین ویلا کرج

  • یک دلیل پر متقاضی بودن شاهین ویلا وجود شهرک‌های ظفر، شهرک 350 متری، شهرک گل‌ها و شهرک یاس است که این تراکم جمعیت نیاز به ساخت واحدهای تجاری و اداری دیگر در این محله را پررنگ می‌کند؛ بنابراین ساخت واحد تجاری در شاهین ویلا می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ملکی پربازده تلقی شود.
  • ورود به عرصه تهیه و توزیع غذا این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و سبب تاسیس رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی در این محله شده است.
  • با ساخت‌وساز بافت‌های فرسوده در این محله، تعداد مراکز تجاری و اداری به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
  • در نزدیکی و مرز این منطقه و در قسمت شمال غربی آن، پیست موتور کراس حصارک قرار گرفته است.
  • مسجد علی ابن ابیطالب از جمله مراکز مذهبی شاهین ویلا کرج است که در طول سال میزبان شهروندان زیادی است.
  • یکی از مهم‌ترین مرکز آموزشی که در مجاورت این محله واقع شده است دانشگاه خوارزمی است که بر شهرت این محله افزوده است.

نرخ خرید و اجاره خانه در شاهین ویلا کرج چقدر است؟

نرخ خرید و اجاره خانه در این محله در دو دسته بندی زیر جای می‌گیرند:

اجاره خانه و آپارتمان در شاهین ویلای کرج

اجاره خانه در شاهین ویلا گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی با درآمد متوسط است. در بازار اجاره این منطقه، فایل‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند نظر مستاجران را جلب کند.

قیمت اجاره در این محله به نسبت برخی مناطق کرج، قیمت پایین‌تری است.

اجاره آپارتمان در شاهین ویلا کرج

این مطلب را از دست ندهید: مقایسه قیمت ویلا در کردان کرج و اطراف آن

 

خرید خانه و آپارتمان در شاهین ویلا کرج

شاهین ویلا جز مناطق پر تقاضای منطقه 6 کلان‌شهر کرج است. این محله همچنین به عنوان چهارمین محله پر تقاضای کرج نیز شناخته می‌شود.

در سال‌های گذشته این محله مانند دیگر محله‌های کرج با افزایش قیمت خانه مواجه بوده است. این افزایش قیمت باعث شده ساخت و ساز در محله‌های منطقه 6 که شاهین ویلا نیز جز آن است؛ افزایش یابد. آپارتمان‌های نوساز این محله که اغلب کوچک متراژ هستند گزینه مناسبی برای زوج‌های جوان است.

طی ماه‌های اخیر، متوسط قیمت آپارتمان در شاهین ویلا کرج به ازای هر متر مربع 4 میلیون تومان و قیمت خانه ویلایی در شاهین ویلا کرج به ازای هر متر مربع حدود 5.5 میلیون تومان بوده است.

سخن پایانی

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله شاهین ویلا است بهتر است بدانید با درآمد متوسط می‌توانید در یک از خانه‌های خوب این محله ساکن شوید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

از سری مقالات ما در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله آشنایی با محله های ارزان قیمت کرج برای زندگی را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

1 نظر

  1. سلام روزتون بخير يه سوالي داشتم ممنون ميشم راهنماييم كنيد، ميخواستم ببينم كرج سمت مصباح يا قلمستان كه قيمتها يكم مناسب تر هستند مثل شاهين ويلا اينا جاي رشد داره يا نه؟! براي سرمايه گذاري مناسب هستند يا خير؟ بلوار باغستان چطور؟! و يا صوفي آباد؟! ممنون ميشم 🙏🏻

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید