محله تجریش تهران ، از قدیمی‌ترین محله‌های شمال پایتخت

تجریش، مرکز شهرستان شمیرانات، در گذشته طجرشت نام داشته است. پاساژ و مراکز خرید اطراف میدان تجریش، باعث شلوغی این میدان شده‌اند. این محله دارای آب‌وهوای معتدلی است و از محله های منطقه یک گران پایتخت محسوب می‌شود. با محله تجریش تهران بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی تجریش

از مهم‌ترین جاهای دیدنی تجریش می‌توان به بازار تجریش، امامزاده صالح، مراکز خرید تجریش و کاخ سعدآباد اشاره کرد:

بازار تجریش

بازار تجریش که یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران محسوب می‌شود، بازار سرپوشیده ای است که در میدان تجریش قرار گرفته است. در بازار تجریش می‌توان مایحتاج زندگی روزمره را به آسانی تهیه کرد. در این بازار صنایع‌دستی شهرهای مختلف مانند ظروف مسی یزد و سفال لاله جین نیز به فروش می‌رسد.

محله تجریش تهران

امامزاده صالح

امامزاده صالح زیارتگاهی است که متعلق به صالح، یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است. در گذشته حیاط این امامزاده گورستان بوده است که طی بیست سال اخیر گورها را از بین برده‌اند و تنها تعداد کمی از سنگ‌قبرها باقی مانده است.

امامزاده صالح هر ساله مشتاقان زیادی را از جای‌جای ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و لبنان به خود می‌طلبد.

محله تجریش تهران

مراکز خرید تجریش

از مهم‌ترین مراکز خرید تجریش می‌توان به مرکز خرید پالادیوم، مجتمع ارگ، پاساژ قائم و مرکز خرید تندیس اشاره کرد.

مرکز خرید پالادیوم

از باشکوه‌ترین مراکز خرید تجریش که در خیابان زعفرانیه واقع شده است می‌توان به مرکز خرید پالادیوم اشاره کرد. در این مرکز خرید انواع برندها و مارک‌های مطرح پوشاک را می‌توان یافت. علاوه بر پوشاک، در این مرکز خرید چندضلعی، گالری‌هایی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف (مانند طلا و جواهر، عطر، آرایشی و بهداشتی، عینک، لوازم منزل و غیره) فعالیت می‌کنند.

محله تجریش تهران

مجتمع ارگ

از بزرگ‌ترین مراکز خرید تجریش که در خیابان سعدآباد واقع شده است می‌توان به مجتمع ارگ اشاره کرد. مجتمع ارگ طی سالیان اخیر رونق یافته است و بر تعداد طرفداران آن روزبه‌روز افزوده می‌شود. در این مجتمع نیز همانند پالادیوم گالری‌هایی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

محله تجریش تهران

پاساژ قائم

پاساژی 6 طبقه که دارای بیش از 700 واحد تجاری است و تنوع طرح و رنگ و مدل در این پاساژ بسیار زیاد است.

مرکز خرید تندیس

از قدیمی‌ترین مراکز خرید تجریش که در ابتدای خیابان دربند واقع شده است می‌توان به مرکز خرید تندیس اشاره کرد. در این مرکز خرید 4 طبقه، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که پس از خرید می‌توانید در این محل‌ها استراحت کنید.

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد یکی از جاذبه‌های تاریخی محله تجریش تهران است که حدود 180 هکتار مساحت دارد. در این کاخ قنات، باغ‌های بسیار، چشمه‌های جوشان و جنگل طبیعی وجود دارد. کاخ سعدآباد تفرجگاه تابستانی پادشاهان قاجاری بوده است. در این کاخ 18 موزه وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موزه برادران امیدوار، موزه سبز، موزه هنرهای زیبا و موزه برادران فرشچیان اشاره کرد.

محله تجریش تهران

امکانات محله تجریش تهران

در تجریش مدارس، آموزشگاه، مراکز ورزشی، مراکز درمانی، مساجد و بانک‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارس و آموزشگاه‌ها

مراکز درمانی (مرکز پزشکی شهدای تجریش)

بانک (مهر، صادرات، تجارت، شهر، سامان، ملی، پارسیان، رسالت، ملت، رفاه و اقتصاد نوین)

مساجد (مسجد اعظم تجریش، مسجد قمر بنی‌هاشم، مسجد گیاهی و مسجد همت)

قیمت خانه‌های تجریش تهران

تجریش از محله‌های بالا شهر تهران محسوب می‌شود و قیمت خانه‌هایش گران است. اگر قصد خرید آپارتمان در تجریش را دارید باید پول زیادی در جیب داشته باشید. قیمت آپارتمان در تجریش از متری 18 میلیون تومان شروع‌شده و تا متری 35 میلیون تومان ادامه دارد.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید