باغستان کرج ؛ محله‌ای بکر در دل طبیعت

محله باغستان کرج

باغستان یا باغبستان قدیمی، یکی از محله‌های شمال غربی کرج است که در منطقه ۶ شهرداری کرج واقع شده است و دارای دو بخش شرقی و غربی می‌باشد. باغستان غربی، منطقه‌ای کوهستانی و بسیار خوش آب و هواست و متقاضیان زیادی برای سکونت دارد. محله باغستان کرج دانشکده‌های مامایی و پرستاری را در خود جای داده است.

ساختار محله باغستان

انتهای بلوار باغستان به دو بلوار و یک مسیر مستقیم دیگر منتهی می‌شود. بلوار سمت چپ که در دو طرفش فروشگاه‌های بسیاری را جای داده است به باغستان غربی می‌رود. کوچه‌های بلوار سمت چپ را شبنم و کوچه‌های بلوار سمت راست را با نام لاله می‌شناسند. مسیر مستقیم به بیمارستان البرز (یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های ایران و کرج) و زمین‌های بیدار چشمه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در جهانشهر کرج و نکات مهم آن!

موقعیت جغرافیایی باغستان کرج

این منطقه از شمال به جاده آتشگاه و برغان، از جنوب به خیابان شاهین ویلا، از شرق به محمودآباد و از غرب به آزادراه کرج-قزوین محدود می‌شود.

بافت محله باغستان

منطقه ۶ کرج به خصوص این محله روزانه در حال تغییر است. قیمت پایین زمین و خانه در این منطقه نسبت به مناطق دیگر کرج باعث شده تب ساخت و ساز بالا بگیرد. خرید خانه در باغستان رو به افزایش است و از این رو نیاز به ساخت آپارتمان‌های تازه بیش از پیش احساس می‌شود. از طرف دیگر افزایش جمعیت در این منطقه می‌تواند سر و شکل بافت شهری را نیز تغییر دهد.

محله باغستان کرج

دسترسی باغستان

این محله به بلوار و میدان ولیعصر، بلوار شبنم‌ها، خیابان آتشگاه و …راه دارد و بعد از ساخت ایستگاه مترو گل شهر، رفت و آمد به تهران هم برای ساکنین محله آسان‌تر شده است. از این محله برای رسیدن به ایستگاه مترو گل شهر، اتوبوس و تاکسی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین محله‌های کرج برای زندگی کدامند؟

امکانات باغستان

از مهم‌ترین امکانات این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراکز درمانی

از مهم‌ترین مراکز درمانی این محله می‌توان به بیمارستان البرز، ساختمان پزشکان مشایخی، داروخانه دکتر طاهری، داروخانه شبانه روزی آذر، داروخانه دکتر باقری، داروخانه درمانگاه دکتر حسینی و داروخانه ارکیده اشاره کرد.

مراکز تفریحی

دهکده تفریحی و گردشگری باغستان، یکی از مکان‌های زیبای کرج با وسعت هزار هکتار است که علاوه بر جنبه گردشگری و تفریحی، مسابقات کوهنوردی و دوچرخه سواری بسیاری در این محیط برگزار می‌شود.

باغستان کرج

مراکز تجاری

تب اجاره خانه در باغستان طی سال‌های اخیر افزایش یافته است و این نکته باعث شده جمعیت این منطقه در حال رشد باشد. نکته‌ای که باعث می‌شود امکانات خدماتی در این منطقه نیاز به افزایش داشته باشد. در این سال‌ها و با ورود جمعیت تازه، مجتمع‌های تجاری خدماتی ریز و درشت در این منطقه ساخته شده‌اند. جدا از آن، در محله باغستان همچنان به سبک قدیم جمعه بازار و پنجشنبه بازار برقرار است. از جمله مراکز تجاری خدماتی که در این محله دایر است می‌توان به فروشگاه کوروش، هایپر میوه تک، رستوران کلبه، رستوران طلایی، کافه لیانا، کافه تی تی، بریانکده ترنج و فست فود کارا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: محله فردیس کرج و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

چرا خرید خانه در باغستان کرج طرفداران زیادی دارد؟

به دلیل خوش آب و هوا بودن و نوساز بودن بافت خانه‌ها در باغستان و به ویژه باغستان غربی، خرید خانه در این محله بسیار پر تقاضا است؛ تا جایی که امروزه باغستان، دومین محله پر تقاضای کرج برای خرید یا رهن و اجاره خانه و آپارتمان محسوب می‌شود. وجود پارک جنگلی کوهستانی که در انتهای بلوار لاله قرار گرفته است، انسان‌ها را از زندگی ماشینی دور کرده و آن‌ها را در دل طبیعتی بکر رها می‌کند. در بخش شرقی پارک جنگلی باغستان، خانه باغ‌هایی با سقف‌های چوبی که توسط درختان انبوه احاطه شده‌اند به چشم می‌خورد.

در باغستان، باغ‌های قدیمی و تفکیک شده بسیاری وجود دارد که چشمه‌ای به نام بیدار چشمه در آن‌ها جاری است. شهرک اطراف این باغ‌ها را شهرک بیدار چشمه نامیده‌اند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، محله باغستان یکی از محله‌های منطقه ۶ کرج است که در شمال غرب این شهر واقع شده است. بافت این محله نوساز است. ایستگاه مترو دارد اما فاقد ایستگاه BRT می‌باشد. سطح قیمت خرید خانه در این محله متوسط رو به پایین است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید