خرید آپارتمان در اندرزگو تهران ؛ محله تفریحی قشر جوان

محله اندرزگو تهران

شنیدن نام محله اندرزگو تهران واژه‌هایی همچون گردش، شب پرترافیک و ایستگاه شکم را در ذهن تداعی می‌کند. به دلیل قرارگیری مکان‌های مختلف و متنوع در این محله، اندرزگو به یکی از بهترین محله‌های تفریحی قشر جوان تبدیل شده است. به دلیل رفت و آمدهای زیاد، بسیاری از رستوران‌ها و مغازه‌های بزرگ در این محله شعبه دارند. امروزه اندرزگو را با عنوان قطب خوراکی تهران می‌شناسند.

تاریخچه محله اندرزگو تهران

در زمان‌های گذشته و قبل از ساخت پل صدر در اندرزگو تعداد زیادی مغازه قلیان فروشی، چوب فروشی و تعمیرات خودرو وجود داشته است. خیابان‌های اصلی واقع در این محله از بخش شمال و جنوب به یکدیگر متصل بوده‌اند و با آغاز احداث پل صدر افراد زیادی از بلوار اندرزگو به عنوان مسیر جایگزین جهت دست یابی به مقصد استفاده می‌کنند. پس از تکمیل پل صدر خیابان‌های این محله رونق تازه پیدا می‌کنند و به تدریج رستوران‌ها و مراکز خرید جایگزین مغازه‌های قدیمی‌تر می‌شوند.

ساخت این محله از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است و در سال ۱۳۸۵ به اتمام رسیده است. هزینه مصرفی برای ساخت این محله حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. طول بلوار اندرزگو واقع در این محله حدود ۳ کیلومتر است در صورتی که عرض آن به ۳۵ متر می‌رسد.

وجود آبمیوه فروشی‌ها و رستوران‌های فست فود واقع در محله اندرزگو باعث شده است این محله به عنوان یکی از مراکز اصلی جهت تفریحات شبانه جوانان شناخته شود. دلیل وجود بار ترافیکی بسیار سنگین موجود در این محله در شب‌ها همین موضوع می‌باشد.

محله اندرزگو تهران

وضعیت جغرافیایی اندرزگو

اندرزگو نام یکی از خیابان‌های شمالی است که در منطقه یک تهران واقع شده است. محله اندرزگو تهران از شمال به فرمانیه، از جنوب به چیذر، از شرق به تقاطع کامرانیه و فرمانیه و از غرب به تقاطع کاوه و صبا منتهی می‌شود. نام‌گذاری این محله به افتخار سید علی اندرزگو که یک چریک مبارز رژیم پهلوی بوده است انجام گرفته است.

مراکز خرید اندرزگو

مجتمع تجاری سانا، یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری این محله است که برندهای مطرح و معتبری در آن شعبه دارند.

طبقات بالای این مجتمع، یک فودکورت بسیار بزرگ دارد. برای این فودکورت هم فضای باز و هم فضای بسته در نظر گرفته شده است. اگر هوا خوب باشد می‌توانید در باغ بام این مجتمع که همان فضای باز فودکورت است بنشینید، غذا یا نوشیدنی‌تان را سفارش بدهید و از چشم‌انداز زیبای محله لذت ببرید. در این باغ بام، گلدان‌ها و سایه‌بان‌های بسیار وجود دارد که فضای زیبایی برای استراحت ایجاد کرده‌اند.

مرکز خرید اندرزگو، یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری این محله است که جزو مراکز خرید لوکس تهران، به شمار می‌آید.

علاوه بر این مجتمع بام برند سنتر، مرکز خرید کوه نور و مجتمع تجاری آوان نیز در حوالی بلوار اندرزگو واقع شده‌اند و دسترسی به آن‌ها بسیار ساده است.

بافت محله اندرزگو تهران

اندرزگو همانند بسیاری از محله‌های قدیمی شمال تهران، ترکیبی از بافت قدیمی و مدرن را شامل می‌شود. در کوچه‌های این محله ممکن است وجود یک ساختمان خیلی بلند در کنار ساختمان دو طبقه کوچک و یا خانه ویلایی توجهات بسیاری را به سوی خود جذب نماید.

وضعیت دسترسی به محله اندرزگو

خط ۲۱۷ اتوبوسرانی شهرک صدف به مقصد بلوار صبا تنها خط اتوبوسرانی موجود در این محله است که تمامی آن را تحت پوشش قرار می‌دهد. مبدأ این خط اتوبوس شهرک صدف است که در بلوار صبا، شهرک صدف و نفت، مینی سیتی، بلوار ارتش، نارنجستان هفتم، خیابان لواسانی، بلوار شهید اندرزگو، قیطریه و بلوار صبا توقف می‌کند و دارای ایستگاه می‌باشد.

اندرزگو مثل سایر محله‌های منطقه یک تهران دارای دسترسی نسبتا مناسبی است. بلوار اندرزگو از طریق خیابان‌های کامرانیه جنوبی، کاوه و قیطریه به بزرگراه صدر متصل می‌شود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محله اندرزگو، ایستگاه مترو قیطریه است که متعلق به خط یک قطار شهری تهران است.

محله اندرزگو تهران

قیمت آپارتمان بلوار اندرزگو تهران

از آنجا که اندرزگو یکی از محله های منطقه یک تهران است و جزئی از بالا شهر تهران محسوب می‌شود. طبیعتا قیمت خانه‌ها در این منطقه هم به نسبت بالاست. قیمت آپارتمان در محله اندرزگو تهران با توجه به عوامل متعددی از جمله متراژ ساختمان، سال ساخت، امکانات، نوع مصالح و نوع ساختمان متفاوت است.برای اطلا دقیق از قیمت و رهن و اجاره آپارتمان به وب سایت زومیلا مراجعه کنید.

سخن پایانی

این محله را به افتخار سید علی اندرزگو، چریک مبارز با رژیم پهلوی، نام‌گذاری کرده‌اند. از مهم‌ترین محله‌های هم‌جوار محله اندرزگو، می‌توان کامرانیه، فرمانیه، قیطریه و چیذر را نام برد. اگر با خودروی شخصی به اندرزگو بروید و بخواهید از این مراکز دیدن کنید، بابت جای پارک نگران نباشید چون اغلب آن‌ها پارکینگ دارند اما اگر برای خوردن خوراکی‌های خیابانی به این محله می‌روید، جای پارک پیدا نخواهید کرد، چون همیشه پیش از شما، خودروهای دیگری کنار خیابان پارک کرده‌اند. آیا شما تجربه زندگی در این محله را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان زومیلا به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید