4 نکته مهم زمان انتخاب سایز لوله برق upvc و pvc از آسمان سمنان

4-نکته-مهم-زمان-انتخاب-سایز-لوله-برق-upvc-و-pvc-از-آسمان-سمنان

چکیده 

در این مقاله به بررسی انواع سایز لوله برق pvc و upvc می‌پردازیم و روش تعیین سایز این محصولات را به شما کاربران گرامی آموزش می‌دهیم. همچنین در این مقاله جدول سایزبندی انواع لوله برق توسط کارشناسان آسمان سمنان تهیه شده است که شما می‌توانید با کمک این جدول‌ها، سایز مناسب لوله برق برای ساختمان خود را انتخاب کنید.

هنگام خرید وسایل و تجهیزات برقی، مهم‌ترین فاکتور توجه به سایز لوله برق با توجه به قطر و تعداد سیم‌های مورد نیاز برای سیم کشی ساختمان است. این امر نیازمند دانستن سایزهای مختلف لوله برق جهت خرید سایز مناسب برای سیم کشی ساختمان است. به طور کلی باید گفت لوله‌های برق بسته به کاربردشان در اشکال و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع لوله برق در ساختمان سازی، لوله برق UPVC و PVC است که هرکدام در سایزها و ابعاد خاص تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع سایز لوله برق pvc و upvc می‌پردازیم و روش تعیین سایز این محصولات را به شما کاربران گرامی آموزش می‌دهیم. همچنین در این مقاله جدول سایزبندی انواع لوله برق توسط کارشناسان آسمان سمنان تهیه شده است که شما می‌توانید با کمک این جدول‌ها، سایز مناسب لوله برق برای ساختمان خود را انتخاب کنید.

مراحل و روش تعیین سایز انواع لوله برق upvc و pvc

همان‌طور که گفته شد در هنگام خرید لوله برق باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد که یکی از مهم‌ترین آنها سایز لوله برق می‌باشد. کلیه لوله‌های برق در سایزهای مختلف بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند، لذا شما خریداران عزیز باید در هنگام خرید به سایز لوله نیز توجه داشته باشید.برای تعیین اندازه مجرای برق دو عامل اصلی باید در نظر گرفته شود که شامل موارد زیر می‌شود:

1. تعداد سیم و کابل

یکی از نکات بسیار مهم در تعیین سایز لوله برق، تعداد سیم و کابل‌های عبوری از یک کانال می‌باشد. در حین لوله کشی باید در نظر داشته باشید که هر چه تعداد سیم‌ها بیشتر باشد سایز لوله بیشتر می‌شود و در صورت عدم قرار دادن عدد صحیح احتمال آتش سوزی و آسیب دیدن سیم‌ها و کابل‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، برای سه رشته سیم 1.5 میلی متری، یک لوله تغذیه 20 میلی متری مناسب است.

2. سایز سیم و کابل

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب لوله برق، توجه به اندازه سیم‌ها یا کابل‌ها در کانال است. هرچه اندازه سیم‌های برق کوچک‌تر و تعداد آن‌ها کمتر باشد، مجرای برق مورد نظر کوچک‌تر خواهد بود. برای جهت گیری بهتر می‌توان گفت برای سیم‌های گیج 1.5 لوله 20 و برای سیم و کابل‌های 2.5 گیج از لوله 25 به بالا مناسب است.

نکته: در صورت وجود هوای بیشتر در لوله‌های بین سیم و کابل، احتمال آتش سوزی کاهش می‌یابد. زیرا این هوا سیم‌ها را خنک نگه می‌دارد و گرمای بین آن‌ها را جذب می‌کند. البته لازم به ذکر است که با افزایش سایز لوله برق هزینه آن نیز افزایش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌شود از لوله‌ای با اندازه استاندارد و بهینه استفاده شود.

جدول سایز، وزن و ضخامت انواع لوله UPVC

جدول-سایز،-وزن-و-ضخامت-انواع-لوله-UPVC

4 نکته مهم زمان انتخاب سایز لوله برق upvc و pvc از آسمان سمنان

همان‌طور که گفته شد، برای تعیین سایز لوله برق باید از دو روش بالا استفاده کرد تا بهترین سایز را انتخاب کرد. در ادامه هم جدول سایزبندی لوله برق upvc را مشاهده کردید که توسط کارشناسان شرکت آسمان سمنان تهیه شده است. در این بین 4 نکته مهم زمان انتخاب سایز لوله برق upvc و pvc از آسمان سمنان وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید تا خرید بهتری داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

  • توجه به روکار بودن و توکار بودن نوع سیم کشی برق ساختمان
  • در نظر گرفتن جنس محصول موردنیاز از لحاظ نسوز بودن
  • توجه به سطح مقطع لوله‌های تولیدی آسمان سمنان که دارای قطر 3 – 2.5 – 2 میلی‌متر هستند.
  • در نظر گرفتن طول شاخه‌ها و خرید زانو و بوشن مناسب با سایز لوله، جهت اتصال به یکدیگر

میزان مصرف لوله برق در ساختمان سازی

امروزه با توجه به نقش‌ها و کاربردهای متفاوت مدل‌های مختلف لوله برق، شاهد استفاده روزافزون از این محصول نسبت به گذشته هستیم. بر اساس آمار در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد، بسیاری از کارفرمایان در پروژه‌های خود از لوله‌های برق استفاده می‌کنند. عنوان انتخاب اول خود را ذکر می‌کنند. البته این آمار نیز بدیهی است زیرا استفاده از مدل لوله‌های برقی باعث تسریع در کار و همچنین افزایش امنیت ساختمان‌ها شده است. این محصول پرکاربرد در جنس‌ها و مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود که باید توجه داشته باشید، بهترین و استانداردترین جنس را برای ساختما سازی خود خریداری کنید تا دچار مشکل نشوید.

محاسبه میزان مصرف لوله برق در ساختمان با یک روش سرعتی :

بدین ترتیب که لوله را دو برابر متراژ زیر بناقوطی ها نصف زیر بنازانو برابر با زیر بنابرای مثال برای یک واحد ۷۰ متری ، ۱۴۰ متر لوله ۲۰ ، ۳۵ عدد قوطی و ۷۰ عدد زانو بطور تقریبی لازم می باشد.

انواع لوله برق جهت لوله گذاری برق ساختمان با سایز مناسب

لوله UPVC (خم سرد)

لوله برق UPVC در صنایع امروزی کاربرد بسیار زیادی دارد با نام لوله برق خم سرد نیز شناخته شده است. لوله‌های UPVC خم سرد قابلیت خم‌پذیری بدون استفاده از حرارت را دارند و به صورت سرد و با استفاده از فنرهای مخصوصی می‌توان به راحتی آن‌ها را در هر زاویه‌ای خم کرد. این محصول در سایزهای 13 – 16 – 21 تولید می‌شود و دارای قطر 2 – 2.5 و 3 می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به تعداد سیم‌های مورد نیاز در ساختمان سازی، سایز مناسب را انتخاب کنید.

 PVC لوله (خم گرم)

این لوله‌ها به نسبت مصالح قدیمی همچون لوله‌های فلزی دارای امنیت بیشتری هستند و نصب و کار کردن با آن‌ها بسیار راحت‌تر است. همچنین این لوله در برابر فشار و شکستن مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند که می‌تواند در برابر آسیب‌های احتمالی و حیوانات جونده درامان باشد. مزیت بزرگ این لوله‌ها، نسوز بودن آن‌ها است که در صورت هرگونه آسیب دیدگی و آتش سوزی، مشکلی برای سیم‌های برق ایجاد نمی‌کند. این محصول هم در سایزهای 13 – 16 – 21 تولید می‌شود و دارای قطر 2 – 2.5 و 3 می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به تعداد سیم‌های مورد نیاز در ساختمان سازی، سایز مناسب را انتخاب کرده و سفارش دهید.

انواع-لوله-برق-جهت-لوله-گذاری-برق-ساختمان-با-سایز-مناسب

خرید انواع سایز لوله برق upvc و pvc

شرکت آسمان سمنان با تولید لوله‌های برق PVC، UPVC در سایزهای مختلف این امکان را برای شما فراهم کرده است که از این لوله‌ها در هر جهت با رشته‌هایی در اندازه‌ها و اعداد مختلف استفاده کنید. با توجه به موارد ذکر شده، شما می‌توانید انواع لوله برق پی وی سی و یو پی وی سی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از مجموعه آسمان سمان خریداری نمایید. همکاران ما در این مجموعه، راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب سایز لوله برق مناسب را به شما ارائه خواهند داد. کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع : آسمان سمنان www.aseman-semnan.com

آدرس نمایندگی : ابتدای لاله زار جنوبی – پاساژ ناصر خسرو – طبقه اول – واحد ۱

کارشناس فروش : 09191346484

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید