بررسی و مقایسه قیمت مسکن مهر در پردیس

خرید مسکن مهر پردیس

در 28 کیلومتری شرق تهران و نرسیده به شهرستان دماوند، شهر جدید پردیس واقع شده است. پردیس از شمال با شمیرانات و از جنوب با پاکدشت همسایه است. نزدیکی به شهر تهران یکی از بهترین مزایای سکونت در شهر پردیس است که با افتتاح پروژه مترو پردیس – تهران، این فاصله کوتاه و کوتاه‌تر هم خواهد شد. شهر جدید پردیس فازهای مختلفی دارد اما فاز 1 تا 4 قدیمی‌تر از سایرین است. در این مناطق خانه‌های ویلایی و حیاط دار قرار گرفته است. بیشتر این خانه‌ها متراژ و بالطبع قیمت بالایی دارند. اما با احداث مسکن مهر در این منطقه، امکان خرید خانه با متراژ پایین و قیمت مناسب فراهم شد. در ادامه این مقاله از سری مقالات خرید خانه در زومیلا، به بررسی قیمت مسکن مهر در پردیس می‌پردازیم.

 

قیمت مسکن مهر در پردیس

فازهای مسکن مهر پردیس

در حال حاضر دو نوع مسکن در شهر پردیس وجود دارد. مسکن مهر و خانه‌های شخصی‎‌ساز که قیمت این خانه‌ها در شهر پردیس متفاوت است. شهر جدید پردیس دارای دوازده فاز است. کلنگ احداث فاز ۱۲ آن اخیراً زده شده و در پنج کیلومتری شمال شرقی پردیس واقع شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی واقع شده­ اند. فازهای 5، 8، 9 و 11 به ترتیب چهار، هشت، پنج و شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند. یک پارک فناوری هم در شهر پردیس قرار دارد که در فاز شش واقع شده است. همچنین ناحیه صنعتی خرمدشت در فاز هفت و فاز ده این شهر در منتهی الیه شمالی فاز چهار قرار گرفته است.

قیمت قبل و فعلی مسکن مهر پردیس در هر فاز

تا ماه ­های پیش و قبل از کاهش قیمت ارز و مسکن، قیمت مسکن مهر در شهر پردیس با نرخ متری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت خانه‌های شخصی‌ساز از متری شش میلیون تومان شروع میشد، اما از اواسط دی ماه همزمان با کاهش قیمت ارز و آغاز روند نزولی آن قیمت مسکن در تهران، دچار روند کاهشی شد و قیمت آپارتمان در پردیس به یکباره افت کرد. به طوری که در فاز ۱۱ قیمت مسکن مهر از ۶۵۰ میلیون تومان به حدود ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین واحدهای آماده تحویل که قبلا از ۷۵۰ میلیون شروع می­شد، حالا بین ۶۷۰ تا ۶۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می­‌شود.

در فاز ۹ با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان می­شود صاحب خانه شد. در حالی که حدود دو ماه قبل قیمت ها بالای پانصد میلیون تومان بود. مثلا در فاز 9 جدید، قیمت یک واحد مسکونی با تمام امکانات 950 تا یک میلیارد تومان بود. در فاز 11 قیمت واحدهای کوزو نیز بین 900 تا 950 میلیون تومان بود. در فاز 8 نیز واحدهای 105 تا 120 متر مربعی با قیمت بین 950 تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان (واحد تکمیل شده و با امکانات کامل) خرید و فروش می‌شد. اما طی دو هفته اخیر بازار مسکن مهر پردیس تحت تاثیر مثبت برای مصرف‌کنندگان قرار گرفته که بر این اساس واحدهای مسکن مهر فاز 8 بیشترین کاهش قیمت را در حدود 150 میلیون تومان داشته اند.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین فاز پردیس برای سرمایه گذاری کدام است؟

طرح مسکن مهر پردیس

فاز میلیاردی مسکن مهر پردیس

در فاز ۸ یا دره بهشت که تا ماه­ های پیش به فاز میلیاردی پردیس معروف بود این روزها دیگر خبری از نرخ­‌های میلیاردی نیست و حداکثر قیمت هر واحد به ۸۸۰ میلیون تومان کاهش یافته است. گفتنی است که فاز ۸ به دلیل تراکم پایین­تر و واحدهایی با متراژ بزرگتر در مقایسه با فازهای ۵، 9 و 11 مقداری از آن­ها گران تر است. حدود دو ماه پیش در فاز ۸ واحدهای ۹۸ متری در مرحله خاکبرداری ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می­رسید اما الان آپارتمان­ های ۹۸ متری و ۱۰۵ متری در مرحله فونداسیون ۴۴۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان و واحدهای ۱۲۱ متری حدود ۵۰۰ میلیون تومان شده است. در این فاز بالاترین قیمت مربوط به واحدهای ۱۲۱ متری آماده تحویل است که حداکثر ۸۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری می­شود.

لازم به ذکر است که روند ریزش و کاهش قیمت­ ها در بازار مسکن از حدود دو ماه قبل منجر به انتظارات کاهشی توسط خریداران شده و در حال حاضر تقریبا همه فروشنده اند و خریدار کمی در بازار وجود دارد. در یکی از سایت­ های فروش ملک ۶ هزار آگهی فروش مسکن در پردیس به ثبت رسیده که هر لحظه به تعدادشان اضافه می­ شود. فعالان حوزه ملکی عقیده دارند تحولات سیاسی که از نیمه آبان ماه اتفاق افتاد منجر به کساد بازار ملک در پردیس شده است.

 

این مطلب را از دست ندهید: خرید آپارتمان وام دار در پردیس یک فرصت بی‌نظیرقیمت آپارتمان در مسکن مهر پردیس

روند تکمیل پروژه­‌های ناتمام مسکن مهر پردیس

از سری اقداماتی که در جهت سرعت تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس صورت گرفته است، فسخ قرارداد با برخی از سازندگان بد عهد بوده است. در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس که در ۱۷ کیلومتری شرق تهران واقع شده است، آغاز شد که به حدود هشتاد و دو هزار واحد افزایش یافت. بنا به گفته مهدی هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ تا کنون ۶۰ هزار واحد افتتاح و ۱۰ هزار واحد دیگر در اسفند ماه امسال به بهره برداری می ­رسد. دوازده هزار واحد باقیمانده نیز به دلیل دیر شروع شدن عملیات ساخت آن­ها تحویلشان به سال ۱۴۰۰ موکول شده است و قبل از اتمام دولت تکمیل می­شود.

جمع بندی

با واگذاری بخش­ های گسترده ­ای از واحدهای مسکن مهر پردیس و تکمیل بخشی از زیرساخت ­ها زندگی در شهر جدید پردیس تا حدودی نسبت به دو سال قبل مطلوب­ تر شده است. البته هنوز کاستی هایی نظیر کمبود فروشگاه و نانوایی و درمانگاه تا جولان سگ­ های ولگرد در سایت های مسکونی کاملا به چشم می ­آید. یکی از جاذبه های آینده سکونت در این شهر بهره ­برداری از پروژه مترو تهران ـ پردیس است که در کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و هم اکنون در مرحله طرح در کمیسیون اصلی اقتصاد دولت است. هدایت “مدیرعامل عمران پردیس” در اوایل دی ماه در این خصوص گفت: به محض اینکه مصوبه دولت را بگیریم سریعاً عملیات اجرایی مترو را آغاز خواهیم کرد. برای خرید خانه و زمین در مسکن مهر پردیس از کارشناسان متخصص زومیلا کمک بگیرید.

جهت مشاهده لیست قیمت و یا خرید آپارتمان در پردیس بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خرید آپارتمان در پردیس تهران

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید