قیمت فرش 12 متری و عوامل موثر بر قیمت فرش

فرش های ماشینی یکی از محبو‌ب ترین لوازم در خانه های ایرانیان است، چون به جز کاربردش به عنوان کفپوش در زیبایی محیط نیز تاثیر می گذارد. فرش های ماشینی با به‌روزترین دستگاه ها و در ابعاد استاندارد بافته می شوند. یکی از انواع آن ها، فرش ماشینی 12 متری است که طرفداران زیادی را به جلب کرده است. به همین دلیل افراد قبل از خرید، به دنبال دانستن قیمت فرش ماشینی 12 متری می باشند. در این مطلب قصد داریم قیمت فرش 12 متری و عوامل موثر در آن را بررسی کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

 

ویژگی های فرش ماشینی 12 متری

یکی از سایزهای استاندارد فرش ماشینی که تولید کنندگان اقدام به تولید و عرضه آن دارند، فرش 12 متری است که به شکل مستطیل و در ابعاد ۳ متر عرض و ۴ متر طول می باشد. فرش ۳ در ۴ در شانه و تراکم مختلف و با انواع جنس و طرح بافته می شود. ازجمله انواع فرش ۱۲ متری می توان به فرش فانتزی و مدرن، گلیم فرش و فرش ۱۵۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه، در ابعاد استاندارد اشاره کرد.فرش 9 متری یکی دیگر از سایز های پرفروش فرش کاشان هست که میتوانید لیست قیمت ان را در سایت کارخانه ببینید قیمت فرش ماشینی 9 متری را میتوانید در سایت فرش کاشان قسمت فرش 9 متری ملاحظه کنید.

کاربرد این نوع فرش ها بیشتر در محیط های بزرگ و سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های قبل که خانه ها بزرگتر بود، بیشتر از این نوع فرش استفاده می شد، البته هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. فرش های ماشینی ۱۲ متری از نظر کیفیت الیاف، شانه و تراکم و وزن و… با هم متفاوت هستند، طوری که سنگین بودن وزن فرش به جنس الیاف مورد استفاده در آن بستگی دارد.

 

استاندارد بودن طول و عرض این فرش باعث شده تا گزینه خوبی برای فرش اتاق باشد. همین امر سبب شده تا در محیط هارمونی خوبی ایجاد کند. مزیت اصلی فرش 12 متری، بزرگ بودن آن است که جلوه طرح و نقشه را دو چندان خواهد کند. و این زیبایی و هماهنگی به دلیل یکپارچه بودن فرش است که علاقمندان به فرش بزرگ را به خرید این فرش ترغیب می کند. تفاوت قیمت در فرش ماشینی 12 متری نیز به تراکم، شانه و کیفیت الیاف مورد استفاده در فرش بستگی دارد. فرش های 12 متری در طرح ها، اشکال و سبک های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

 

طرز استفاده از فرش 12 متری در دکوراسیون

طرز-استفاده-از-فرش-12-متری-در-دکوراسیون

در زمان انتخاب فرش باید به نکات زیادی ازجمله متراژ و فضای منزل توجه نمود، زیرا این خرید فرش مناسب سبب زیبایی فضای اتاق می شود. قانون کلی در انتخاب ابعاد فرش این است که باید فاصله 30 سانتی متر از کنار دیوار تا کنار فرش را رعایت کنید. این کار باعث می شود تا فرش جلوه بیشتری داشته باشد. معمولا فرش 12 متری در خانه هایی که پذیرایی بزرگ دارند، استفاده می شود. البته به جز ابعاد بزرگ، دقت نمایید که طول و عرض مکان به گونه ای باشد که بتوان فرش ۳ × ۴ را در آن پهن کرد.

قیمت فرش ۱۲ متری

قیمت فرش دوازده متری به چند مورد بستگی دارد:

  1. مواد اولیه بافت فرش، شامل نخ خاب، نخ پود و نخ تار.
  2. ماشین بافندگی، شامل انواع دستگاه های ۱۵۰۰، ۱۲۰۰، ۱۰۰۰ ، ۷۰۰ شانه و…
  3. نیروی انسانی، شامل مزدکار بافنده، کمک بافنده، بوبین پیچ و دیگر کارگران خط تولید و بسته بندی و…
  4. بخش تکمیل فرش، شامل کناره دوزی، آهار و بسته بندی
  5. هزینه حمل و نقل، انبار، استهلاک ماشین آلات بافت و سود فروش
  6. گرانترین فرش 12 متری فرش 1500 شانه هست قیمت فرش ماشینی 12 متری 1500 شانه را میتوان گران ترین فرش در سایز استاندارد دانست

 

عوامل موثر بر قیمت فرش

 عوامل موثر در قیمت فرش ۱۲ متری ماشینی را در ادامه توضیح خواهیم داد:

 

  • شانه و تراکم فرش 12 متری

در زمان انتخاب فرش 12 متری حتما به شانه و تراکم فرش دقت نمایید. اگر فرش را برای فضاهای شلوغ و پر تردد استفاده می کنید، بهتر است فرشی با شانه پایین، مانند 700 و 1000 شانه خریداری کنید. اما اگر فرش را در فضاهایی چون پذیرایی مورد استفاده قرار می دهید، می توانید از فرش هایی با شانه و تراکم بالا و ریز بافت خریداری کنید تا زیبایی و جلوه بیشتری به پذیرایی شما دهد. برای این اماکن فرش ماشینی 12 متری 1200 یا 1500 شانه را توصیه می کنیم.

فرش 12 متری ۵۰۰ شانه قدمت طولانی در بافت دارند و جزو اولین فرش های ماشینی ۱۲ متری بوده است، بعد از آن فرش 12 متری 700 شانه تولید شده است. تولیدکنندگان فرش ماشینی ۵۰۰ شانه را با تراکم 1000 عرضه می کنند.

اگر زیبایی و ظرافت در منزل برای شما مهم است، توصیه می کنیم حتما فرش های ۱۲۰۰ شانه خریداری کنید. همانطور که در بالا گفته شد، فرش های 12 متری با انواع شانه و تراکم های متعدد در بازار موجود می باشد.

 

  • رنگ زمینه فرش

رنگ-زمینه-فرش

یکی دیگر از عواملی تاثیر گذار در قیمت فرش 12 متری، رنگ زمینه فرش است. در هنگام خرید فرش دقت کنید تحت تاثیر حرف های فروشندگان در مورد رنگ فرش قرار نگیرید. بیشتر فرش ها در بین 8 تا 10 رنگ تولید و به بازار عرضه می شوند. پس می توانید رنگی را که مناسب با دکوراسیون و هماهنگ با لوازم منزل باشد را پیدا کنید. و همچنین توجه داشته باشید که فرش موردنظر خود را برای چه مکانی می خواهید استفاده نمایید. چون فرش های روشن در قیاس با فرش های تیره زودتر کثیف شده و نیاز به شستشو بیشتری خواهند داشت. و شستشو زیاد نیز باعث کاهش عمر فرش می شود.فرش های جدید مثل فرش طوسی جدید این روزها طرفداران زیادی دارد که باید در نظر داشت که تفاوت قیمتی با ئئال

  • شرکت تولید کننده فرش

عامل مهم دیگر، برند تولیدکننده فرش است که در قیمت فرش 12 متری تاثیر می گذارد. خرید از برندهای مشهور سلیقه همه است، اما باید توجه کنید که هزینه های تبلیغات برند محصول را نیز باید پرداخت کنید. معمولا شرکت های معروف، قیمت محصولات شان، در مقایسه با کارگاه های تولید فرش، بالاتر می باشد. در صورتی که از نظر کیفیت فرش، تولیدات کارگاهی نیز کیفیت خوبی دارند و قابلیت رقابت با برندهای بزرگ را دارا هستند.

  • سایر عوامل

از دیگر عوامل موثر در قیمت فرش، شامل نیروی انسانی، حمل و نقل و نیز هزینه انبارداری است. در ضمن سود واسطه ها و دلالان نیز به این موارد اضافه می شود.

کلام آخر در قیمت فرش بر اساس 12 متری

در این مطلب عوامل اصلی موثر در قیمت فرش 12 متری بیان شد. البته در حال حاضر برخی از کارخانه های تولید فرش، به دلیل شرایط اقتصادی، اقدام به عرضه مستقیم فرش های تولید خود نمودند. تا با بودجه افراد اختلاف زیادی نداشته باشد و مشتریان بتوانند با توجه به درآمد خود فرش موردنظرشان را خریداری کنند. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید فرش کاشان، به سایت کارخانه فرش کاشان به آدرس  www.carpet-kashan.ir  سر بزنید. برای بهره مند شدن از مشاوره رایگان می توانید با همکاران ما در مجموعه فرش کوروش کاشان تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید