علل اصلی افزایش قیمت خرید خانه در صفائیه یزد چیست؟

شهر یزد با 656 هزار و 474 نفر جمعیت یکی از بهترین شهرها برای سکونت است. یزد به دلیل نوع شهرسازی و بافتی که دارد، از شهرهای مطرح در سطح جهانی شده و هر ساله گردشگران و افراد بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. به جز بافت قدیم این شهر که زمان ساخت محلات آن مربوط به دوره قاجار است، محله‌های جدید بسیار دیگری نیز وجود دارند که طرفداران پر و پا قرص خودشان را برای سکونت دارند که از معروف‌ترین آن ها می توانیم به محله صفائیه یزد اشاره کنیم. این محله به عنوان محله‌ی اعیان‌نشین شناخته می‌شود. قیمت خرید خانه در صفائیه یزد بالا است. چرا که این محله بالاشهر محسوب شده و از امکانات خوبی برخوردار است. در این مقاله زومیلا، دلایلی که باعث افزایش قیمت خانه‌های این محله به نسبت دیگر محله‌های یزد شده است، را بررسی و عنوان می‌کنیم.

 

دانشگاه یزد در صفائیه

 

قیمت خرید خانه در صفائیه یزد متاثر از دانشگاه یزد

در این محله زمین‌های دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند. همین موضوع به اهمیت چنین محله‌ای افزوده و توانسته روی قیمت خرید خانه در صفائیه یزد تاثیر مستقیم بگذارد. رفت و آمد اساتید و دانشجویان در این محله بیشتر بوده و همین موضوع باعث ایجاد باز شدن رستوران‌ها، کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد در صفائیه شده است.

 

شیرینی حاج خلیفه و قیمت خرید خانه در صفائیه یزد

 

وجود یکی از شعبه‌های شیرینی حاج در این محله

یکی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد، حاج خلیفه نام دارد. این شیرینی‌فروشی در این شهر 3 شعبه دارد که در مناطق پر رفت و آمد آن قرار دارند. یکی از شعبه‌های شیرینی حاج خلیفه در محله صفائیه است. بهترین شیرینی‌های یزدی مانند حاج بادوم را می‌توانید از این مغازه خریداری کنید. حتی توریست‌های خارجی نیز برای خرید سوغاتی وارد این مغازه می‌شوند. شیرینی حاج خلیفه در بلوار دانشگاه و روبروی پارک پهلوان یزدی قرار گرفته است.

 

متراژ بالای خانه‌ها در این محله

این محله در سال‌های قبل از انقلاب توسط قشر دانشگاهی و به قول خود یزدی‌ها دکتر مهندس‌ها، به شیوه خانه حیاط دار در یزد ساخته شد و رونق گرفت. خانواده‌هایی که در آن دوران وسیله نقلیه شخصی داشتند، از مرکز شلوغ شهر فاصله گرفتند و به صفائیه آمدند. قیمت خرید خانه در صفائیه یزد در آن دوران و قبل از رونق گرفتن محله پایین بود. هر خانه با متراژهای بالای 300 تا 500 متری ساخته می‌شدند.

خیابان‌کشی این محله به دلیل رفت و آمد خودرو به شکل شطرنجی و با خیابان‌های عریض ساخته شد. کم کم با افزایش جمعیت در این محله و ساخته شدن مراکز فرهنگی تبدیل به باکلاس‌ترین محله در یزد شد. محله‌ای که محبوب جوانان بود و بیشتر قشر دانشجو و جوانان در آن گردش می‌کردند. در نتیجه به قیمت املاک صفائیه یزد افزوده شد و خانواده‌های ثروتمند را در خود جای داد. بعدها قشر متوسط نیز با ساخت آپارتمان‌های لوکس اما قیمت مناسب وارد این محله شدند.

 

هتل پارسیان صفائیه

 

هتل پارسیان صفائیه

بالا بودن قیمت خرید خانه در صفاییه یزد بدون علت نیست. بی دلیل نیست که یکی از بهترین هتل‌های شهر یزد نیز در این محله ساخته شده است. از محله‌ای که به عنوان بالاشهر یزد شناخته می‌شود، بیش از این انتظار نمی‌رود. هتل پارسیان با دو قسمت جدیدساز و هتل باغ (ساخته شده در سال 1335) از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. بازسازی‌هایی که در سال 1392 روی هتل باغ انجام گرفت، امکان رزرو 46 ویلا با پارکینگ را برای مسافران و مهمانانش فراهم آورد. هتل جدید نیز 105 اتاق مهمان دارد. این هتل، قسمتی به نام هتل فاز هم دارد که بین ساختمان دو هتل دیگر واقع شده است و دو طبقه با 22 اتاق مهمان دارد.

 

امکانات هتل پارسیان در صفائیه یزد

این هتل 5 ستاره در صفاییه یزد، با کادری مجرب و مهمان‌نواز توانسته در میان گردشگران محبوبیت بیابد. از امکانات این هتل می‌توان به فروشگاه صنایع دستی، تاکسی سرویس، صندوق امانات، سالن همایش، فضای سبز و امکاناتی برای معلولین و پرسنل اشاره کرد.

وجود 3 رستوران و 3 کافی‌شاپ تنوع و حق انتخاب را به مسافران و اهالی یزد برای صرف یک وعده غذایی می‌دهد. رستوران چوبی، سالن چند منظوره نارین و رستوران بوفه‌ای چهارسوق آماده پذیرایی از مهمانان هستند. ظرفیت سالن نارین 40 نفر بوده و برای گروه‌های توریستی و گردشگری یا برگزاری مهمانی‌های کوچک همچون تولد بسیار عالی است.

 

نام سه کافی شاپ هتل پارسیان یزد را در ادامه بخوانید.

کافی‌شاپ آب‌نما: ظرفیت 70 نفر و مناسب برای تابستان

کافی‌شاپ کلاه‌فرنگی: ظرفیت 70 نفر

کافی‌شاپ آلما: دارای فضای شیشه‌ای وسط باغ

عکس: بالا بودن قیمت خرید خانه در صفائیه یزد

 

وجود سینما تک در این محله

یکی از تفریحاتی که از قرن 20 به بعد در میان مردم مرسوم شد، سینما رفتن و تماشای فیلم بود. بودن یک پردیس سینمایی در نزدیکی خانه‌تان مزیت خوبی است. به این خاطر که می‌توانید هر زمان که اراده کنید، با کمی پیاده‌روی خود را به سینما برسانید و اوقات فراغت خود را پر کنید. پردیس سینما تک در یزد در محله صفائیه واقع شده و شامل 6 سالن سینماست. در مجموع در هر یک از این سالن‌ها بین 100 تا 400 بیننده می‌توانند همزمان یک فیلم را تماشا کنند.

تجهیزات مدرن این سینما مانند صدای دالبی دیجیتال، نورپردازی مناسب، سیستم گرمایشی و سرمایشی و وجود کافی‌شاپ درون سینما لذت تماشای فیلم را دو برابر می‌کند. این سینما در خیابان شهید قندی یکی از دلایلی است که قیمت خرید خانه در صفاییه یزد را تحت شعاع قرار داده است. چرا که وجود چنین امکانات تفریحی در نزدیکی خانه، روی قیمت ملک تاثیر می‌گذارد. در این پردیس سینما فضاهای تفریحی دیگری همانند سالن بازی کودک، محوطه باز اجرای تئاتر، کتابخانه و کتاب‌فروشی و مرکز نجوم هم وجود دارد.

امروزه مراکز تجاری همانند صدف نیز به محبوبیت این محله افزوده است.

تمامی این امکانات روی قیمت خرید خانه در صفائیه یزد تاثیر می‌گذارد. با این حال حتی مراکز تجاری نیز در آن بسیار پردرآمد و پر از مشتری بوده که این قیمت بالا را مخصوصا برای تجار جبران می‌کند. به خرید خانه در این محله خوش آب و هوای یزد به چشم یک سرمایه‌گذاری مطمئن نگاه کنید. برای اطلاع از قیمت خانه‌ها در محله صفائیه یزد به سایت زومیلا مراجعه کنید.

 

جهت  راهنمایی و مشاهده لیست قیمت انواع ملک در یزد روی این لینک کلیک نمایید.

تا چه حد اطلاعات این مقاله برای شما مفید بود؟ دانسته‌های خود را در خصوص “محله صفائیه یزد” با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

 

 

 

2 نظرات

  1. در جریان هستید قیمت در خیابان دکتر اسلامی ندوشن گلستان 9 جنب بوستان بزرگ پرستار چقدر است؟

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید