قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر و هر آنچه باید بدانید!

قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر

شهر تاریخی قائمشهر در جاده فیروزکوه و مابین دو شهر بابل و ساری واقع شده است. در اطراف این شهر روستاها و شهرک‌های متعددی برای سکونت پیدا می‌شود. از میان این مناطق، شهرک نساجی بسیار معروف است. نام دیگر آن شهرک یثرب است. قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر رو به افزایش داشته و موقعیت خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم آورده است. در این مقاله زومیلا با این شهرک زیبا و جاذبه‌های اطرافش آشنا خواهید شد. همچنین راه‌های دسترسی به آن، امکانات و موقعیت جغرافیایی شهرک یثرب را خواهید خواند.

 

مختصری از شهرک نساجی یا شهرک یثرب در قائمشهر

با کمی جستجو در اینترنت و گوگل اطلاعات اندکی راجع به این شهرک خواهید یافت. شهرک یثرب (شهرک نساجی) شهری کوچک در قائم شهر و استان مازندران است. وجه تسمیه آن به خاطر وجود کارخانه نساجی در فاصله دو کیلومتری این شهرک است که باعث چنین نام‌گذاری (شهرک نساجی) شده است. با این حال نام جدید شهرک یثرب نیز به آن اطلاق می‌شود. این شهرک کوچک در میان زمین‌های سرسبز کشاورزی ساخته شده و در فصل‌های گرم سال زیبایی‌اش دو چندان می‌شود. بر طبق آمار سرشماری سال 1385 جمعیت این شهرک 6249 نفر بوده و نموداری رو به رشد را نشان می‌دهد.

خرید ویلا در قائمشهر

این مطلب را از دست ندهید: فروش خانه کلنگی در قائمشهر و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید!

امکانات شهرک نساجی در قائمشهر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب محل زندگی، امکاناتی است که شهر مورد نظر دارد. قبل از اینکه تصمیم به جابه‌جایی داشته باشید، حتما به سراغ امکانات شهرک یثرب در قائمشهر می‌روید. قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر ارتباط مستقیم با امکانات رفاهی، آموزشی و تفریحی موجود در این منطقه دارد. در ادامه امکانات مختلف این شهرک را بخوانید:

  • زمین چمن ورزشی
  • بازارچه
  • مدرسه ابتدایی
  • تاکسی تلفنی
  • باشگاه ورزشی
  • مرکز خرید
  • مسجد
  • فروشگاه پارسیان
  • پارکی تفریحی به نام پرورش
  • نانوایی
  • مرکز بهداشت

داروخانه، بانک ملی و عکاسی نیز از دیگر امکانات درون شهرک هستند. همچنین بیشتر تالارهای پذیرایی شهر در مسیر دسترسی به این شهرک قرار گرفته‌اند. مجتمع پذیرایی نارستان، سفره سرای دمزنون و باغ مجلل ژوان از جمله این مراکز هستند.

 

قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر

اگر به نقشه شهرک نساجی نگاهی بیندازید، با شبکه‌ای شطرنجی و منظم از خیابان‌ها و خانه‌ها مواجه می‌شوید. خیابان اصلی این شهرک، خیابان شهرک نساجی نام دارد. اطراف این شهر کوچک را زمین‌های کشاورزی و خانه‌های ویلایی احاطه کرده‌اند. قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر گران‌تر از قیمت خانه در بیرون آن است.

 

جاذبه‌های نزدیک به شهرک یثرب در قائمشهر

یکی از خوبی‌های زندگی در شهرک یثرب قائمشهر وجود جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعدد در اطرافش است. جاذبه‌های گردشگری قائمشهر که فاصله اندکی تا این شهرک دارند و می‌توانند آخر هفته‌های شادی را برای ساکنین این منطقه بسازند. جاهای دیدنی قائمشهر در نزدیکی شهرک یثرب را در ادامه بخوانید.

1.       آب‌بندان زهرا

کمی بیرون محدوده قسمت‌های قدیمی‌ساز قائمشهر و در میان زمین‌های زراعی و درختان میوه، برکه زیبایی قرار گرفته که به آب‌بندان زهرا شهرت دارد. در اطراف این برکه می‌توان قطعات بزرگ زمین با کاربری زراعی و باغات و ویلا را خریداری کرد. این زمین‌ها علاوه بر بهره‌برداری از باران و هوای عالی از آب‌بند نیز سهم می‌گیرند و بهترین مزارع قائمشهر در این قسمت هستند.

این مطلب را از دست ندهید: خرید خانه در قائمشهر و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید!

 

جاهای دیدنی قائمشهر

 

2.      آرامگاه سید رسول

رودخانه سیاهرود در فصول بارندگی تا یک کیلومتر پهن‌تر می‌شود و حریم بزرگی دارد که پوشیده از درختان میوه و پوشش گیاهی فشرده است. در نزدیکی رودخانه و مشرف به خیابان ساروکلا آرامگاه قدیمی و دنج سید رسول قرار گرفته است. در اطراف آرامگاه، ویلاهای سنتی قائمشهر دارای حیاط‌های پوشیده با چمن و درختان پربار دیده می‌شوند. خانه‌های زیبا با سقف‌های شیروانی رنگارنگ هر بیننده‌ای را جذب می‌کند و ارزش زمین‌های این شهر را به رخ مسافران و خریداران ملک می‌کشد. قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر بستگی به عمر بنا و فاصله آن تا مرکز شهر دارد.

3.     آرامگاه سید نظام‌الدین

بعد از بیمارستان رازی و پل هوایی به سمت جمنان و قبل از روستاهای گل افشان و قادیکلای آرامگاه امامزاده سید نظام‌الدین قائمشهر را می توانید زیارت کنید. در حیاط این امامزاده قبور دیگری نیز از عالمان و مشاهیر قائمشهر وجود دارند. درخت تنومند امامزاده به خوبی نگهداری شده و حس خوبی به حرم بخشیده است. گنبد و مناره امامزاده ارزشمند و کار استادان شهر است. وجود امامزاده برای بسیاری از کسانی که در پی داشتن خانه‌ای در اطراف حرم هستند، ارزشمند است. در اطراف این حرم می‌توانید زمین‌ها و ویلاهای سنتی و مناسب برای بازسازی را با قیمت مناسب پیدا کنید.

4.     تپه باستانی گرد کوه

این تپه هم اکنون برای پیاده‌روی و دیدن مناظر زیبای قائمشهر توسط مسافرین و ساکنین استفاده می‌شود. زمین‌ها و مزارع اطراف تپه باستانی برای متخصصان املاک شناخته شده و ارزشمند است. تپه در نزدیکی رودخانه سیاهرود قرار گرفته و از هجوم جمعیت در امان مانده است. تپه باستانی با آنکه در مرکز شهر قرار دارد، با پوشش جنگلی قدیمی و بکر باقی مانده است. اطراف این تپه برای زندگی و ساختن خانه‌ای در میان طبیعت مناسب است.

شهرک نساجی در قائمشهر

مسیر دسترسی به شهرک نساجی یا همان یثرب

فرض کنید که در میدان طالقانی قائمشهر هستید. از این میدان برای رسیدن به شهرک یثرب می‌توانید این مسیر را انتخاب کنید. مسیری که تنها 20 دقیقه رانندگی با ماشین زمان می‌برد و ساکنین این شهرک را به مرکز شهر قائمشهر متصل می‌کند. از جاده راه‌آهن و کارگر خود را به خیابان مولوی برسانید. ابتدای خیابان کارگر یک‌طرفه است؛ بنابراین باید ابتدا وارد خیابان راه‌آهن شده و در نهایت وارد میانه خیابان کارگر شوید. خیابان مولوی را ادامه دهید تا به سه راهی ساروکلا و شهدا برسید. خیابان شهدا را ادامه دهید و وارد شهدای 5 شوید (هر چند شهدای 3 نیز مسیر دسترسی به شهدای 5 هم دارد). انتهای خیابان شهدای 5، شهرک یثرب قرار دارد.

 

سخن پایانی

برای زندگی در شمال ایران شهرها و گزینه‌های متعددی وجود دارد که انتخاب هر یک مسیر زندگی شما را تغییر می‌دهد. اگر ساکن شهرهایی مانند فیروزکوه، سوادکوه، شهمیرزاد یا حتی خود قائمشهر هستید و به دنبال خانه ویلایی ارزان می‌گردید، شهرک یثرب پیشنهاد زومیلا به شماست. قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر بسیار مناسب‌تر از دیگر شهرها است. همین‌طور امکانات زندگی شهرک یثرب به نسبت دیگر شهرک‌های اطراف قائمشهر موقعیت خوبی را برای سکونت و پرورش فرزندانتان فراهم می‌آورد.

 

برای مشاهده لیست قیمت خرید خانه در شهرک یثرب قائمشهر و ارتباط با مشاورین معتبر روی این لینک کلیک نمایید.

 

تا چه حد اطلاعات این مقاله برای شما مفید بود؟ دانسته‌های خود را در خصوص “شهرک یثرب قائمشهر” با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید