از اصول فنگ شویی در اتاق خواب کودک و نوزاد چه می‌دانید؟

فنگ شویی اتاق نوزاد

با رعایت اصول فنگ شویی در اتاق خواب، یک اتاق حمایتی و پرورشی برای کودک شکل می گیرد که صرفا به خاطر تزیین اتاق و شیوه دکوراسیون نیست بلکه باعث آرامش در اتاق خواب کودک می شود. این مسئله بیان کننده عشق بی قید و شرط، مراقبت و احترام به کودک و اطمینان از حمایت در طول زندگی و رشد کودک است که با هم در اتاق کودک به اشتراک می گذارید. انرژی فنگ شویی صحیح در اتاق خواب کودک آرامش بخش است و حتی انرژی کودک شما را تقویت می کند. اصول فنگ شویی در اتاق خواب کودک احساسات مختلف مانند آرامش، هیجان و تعجب را به نوزاد القا می کند.

اصول فنگ شویی در اتاق خواب کودک

برای آشنایی با اصول اصلی فنگ شویی در دکوراسیون داخلی این مقاله را از دست ندهید :‌ ۱۰ نکته ساده فنگ شویی برای بهبود دکوراسیون داخلی

احساس آرامش با فنگ شویی در اتاق کودک

هنگامی که می خواهید آرامش فنگ شویی در اتاق خواب کودک را لمس کنید، از حواس خود استفاده کنید. تصور کنید که اتاق خواب کودک تنها یک اتاق معمولی نیست بلکه مکانی برای آرامش و رشد کودک شماست  و تمام پنج حس را به کار ببرید. با احساسات کودک خود با احترام رفتار کنید. پنجره ها را برای تهویه مناسب روزانه باز کنید. در صورت تمایل، عطر و اسانس روغن های ضروری ، مانند بابونه، گل رز، وانیل و اسطوخودوس را به اتاق خواب کودک اضافه کنید. همه ما انسان ها به انرژی اطرافمان حساسیم، و این انرژی برای نوزادان نیز قابل درک است. برای اجرای اصول فنگ شویی همیشه از احساس پیروی کنید؛ به واکنش های احساسی در مورد تصمیماتی چیدمان اتاق کودک خود، اعتماد کنید.

فنگ شویی آرامش بخش نوزادان

رنگ های فنگ شویی اتاق خواب کودک

یک هماهنگی و هارمونی از رنگ های لطیف فنگ شویی در اتاق کودک ایجاد کنید. فراتر از رنگ های سنتی صورتی یا آبی نگاه کنید و رنگ هایی را که دوست دارید انتخاب کنید – رنگ هایی که شما و کودکتان آرام می گیرید. ترکیب رنگ های هماهنگ مانند سفید و بژ یا سبز و آبی را در اتاق کودک استفاده کنید. از رنگ های براق و درخشان، که بیشتر برای اتاق بازی مناسب هستند، اجتناب کنید. از کنتراست بیش از حد، مانند رنگ های غالب سیاه و سفید جلوگیری کنید زیرا این رنگ ها اصول فنگ شویی را بهم می زنند.

رنگ فنگ شویی اتاق خواب کودک

روشنایی اتاق خواب کودک با اصول فنگ شویی

از چندین منبع نوری در اتاق خواب کودک برای تامین نور در زمان های مختلف روز و شب استفاده کنید. روشنایی مناسب به انرژی متعادل فنگ شویی کمک خواهد کرد. پارچه طبیعی و پرده های نرم برای فیلتر کردن نور مستقیم خورشید و کم شدن آن می باشند. سعی کنید تعادل سطوح نور را در تمام طول روز برای ایجاد فنگ شویی در اتاق خواب  حفظ کنید.

روشنایی فنگ شویی اتاق خواب کودک

فنگ شویی تخت خواب کودک 

تخت نوزاد خود را از درب دور نگه دارید و سطوح EMF را با محدود کردن تعداد وسایل الکتریکی در اتاق خواب کودک کم کنید. (EMF به معنای میدان الکترومغناطیسی است، که از طریق سیم کشی و دستگاه های الکتریکی به وجود می آید. سطوح EMF بالا می تواند باعث برخی از بیماری ها و اختلال در رشد کودک شود، بنابراین بهتر است تا آنجا که ممکن است این وسایل را در اتاق خواب کودک محدود کنید.)

فنگ شویی تخت اتاق کودک

دستورالعمل های عمومی فنگ شویی برای تخت خواب افراد بالغ با تخت نوزادان یکسان است. اصول فنگ شویی برای اتاق کودک شامل اجتناب از قرار دادن تحت کودک در نزدیک درب اتاق یا به طور مستقیم در امتداد درب می باشد. در حالت ایده آل، تخت خواب کودک را از قسمت بالای سر در برابر دیوار جامد قرار دهید تا طول بستر تخت عمود بر دیوار باشد. تخت خواب نوزاد را در وسط اتاق خواب یا زیر پنجره قرار ندهید.

برای مشاهده جدیدترین مدل های تخت و کمد نوزاد روی این لینک کلیک کنید : ۳۰ مدل سرویس خواب نوزاد و کودک

استفاده از مواد طبیعی در اتاق خواب کودک

همیشه برای ملافه های سرویس کودک و پرده های پنجره اتاق خواب، کف، فرش، مبلمان و اسباب بازی ها، از مواد و متریال طبیعی استفاده کنید. چوب را ارجح تر از پلاستیک بدانید. دیگر گزینه های مناسب برای مواد طبیعی برای رعایت اصول فنگ شویی در اتاق خواب شامل پنبه، ابریشم، کتان و بامبو است.

سرویس خواب کودک

تابلوها و دکوری های مناسب فنگ شویی اتاق خواب کودک

تصاویر و طراحی های طبیعت، مناسب ترین موتیف برای اتاق کودک هستند. برای تابلوها و دکوری های اتاق خواب کودک، در انتخاب تصویر حیوانات دقت کنید و از حیوانات پرخاشگر و ترسناک استفاده نکنید. همچنین از تابلوها و دکوری‌های دارای نقاط تیز اجتناب کنید. مبلمان و سایر لوازم در اتاق خواب کودک باید فاقد گوشه های تیز باشند یا اینکه لبه های نرم داشته باشند؛ در صورت وجود نقاط تیز، طبق اصول فنگ شویی در اتاق خواب کودک آنها را از تخت خواب کودک دور کنید.

فنگ شویی تابلو مناسب اتاق نوزاد

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : thespruce.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید