نکاتی مهم در خصوص فروش خانه نیمه ساخت

خانه نیمه ساخت

اگر بخواهید خانه‌ای را با هدف ساخت برای سود خریداری کنید، در این صورت فروش خانه نیمه ساخت قطعاً ایده آل نخواهد بود.

بااین‌حال، گاهی اوقات شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی رخ می‌دهد که بر برنامه‌های شما تأثیر می‌گذارد. شرایطی از قبیل بیکاری، پیشنهادات شغلی دیگر، طلاق و غیره، در این صورت شما مجبور به فروش خانه نیمه ساخت می‌شوید.

فروش خانه نیمه ساخت به دلایلی ممکن است خطرناک باشد. اولاً اینکه اکثر خریداران به خانه نیمه ساخت علاقه‌ای ندارند و مسلماً قیمت‌های پایینی را برای خرید پیشنهاد می‌کنند.

نکاتی مهم در خصوص فروش خانه نیمه ساخت

در مورد قیمت واقع‌بین باشید.

اگر پروژه ساخت خانه را تمام نکرده باشید، تمام تحقیقاتی که در خصوص میزان خرابی‌ها و هزینه بازسازی انجام داده‌اید بی‌اهمیت خواهند بود. خریدارانی که به خرید این ملک علاقه‌مندند ممکن است از ناتمام بودن خانه به نفع خود استفاده کرده و قیمت را پایین بیاورند. درنتیجه بهتر است برای مدتی از فروختن خانه منصرف شوید و پس از بازسازی آن را بفروشید.

بخش‌های مهم خانه را ناتمام نگذارید.

خانه نیمه ساخت

بخش‌های خاصی از خانه ممکن است در مقایسه با دیگر بخش‌ها تأثیر زیادی بر قیمت خانه نداشته باشند. برای مثال، یک اتاق ناهارخوری ممکن است به اندازه آشپزخانه بر قیمت تأثیر نداشته باشد و همچنین یک حیاط‌خلوت در مقایسه حیاط جلویی خانه. اگر بخش مهمی از منزل شما تا الآن تکمیل‌نشده است، عاقلانه‌ترین روش این است که ابتدا ساخت آن بخش را به اتمام رسانده و بعد اقدام به فروش خانه کنید.

برای تمام کردن ساخت خانه به دنبال پول باشید.

اگر در مورد فروش خانه خود برای دریافت سود بیشتر جدی هستید، بهترین روش این است که ابتدا کارهای ساخت خانه را به اتمام برسانید. به این معنی که باید به دنبال پول بیشتری باشید. بااین‌حال توصیه می‌کنم از دریافت وام‌های شخصی خودداری کنید زیرا دارای نرخ بهره بالایی هستند و بجای اینکه سود کنید شما را بیشتر بدهکار می‌کنند. بسته به شرایطتان، می‌توانید ماشین یا مبلمان خود را بفروشید. همچنین ممکن است از یک عضو خانواده یا دوست خود بخواهید مقداری پول به شما قرض دهد.

برای اتمام خانه، وسایل ارزان‌تر را جایگزین کنید.

ممکن است بودجه لازم را برای ساخت خانه نداشته باشید. در این صورت بهتر است دستگیره‌های درب، لوازم آشپزخانه و غیره را با گزینه‌های ارزان‌تر جایگزین کنید؛ اما به خاطر بسپارید که اگر می‌خواهید از وسایل ارزان‌تر استفاده کنید، وسایلی را انتخاب کنید که بعداً بتوان آن‌ها را تغییر یا ارتقا داد. برای مثال، جایگزینی کاشی‌های ارزان در آینده بسیار سخت خواهد بود. کاری نکنید که خانه ارزان به نظر برسد، زیرا چنین کاری می‌تواند بر قیمت خانه تأثیر منفی داشته باشد.

چگونه خانه نیمه ساخت را قیمت‌گذاری کنیم؟

  1. اگر خانه شما در محلی واقع‌شده که درحال‌توسعه است و مکان‌های خالی بسیاری اطراف آن وجود دارد، ممکن است بتوانید قیمت فروش مشابهی را از طریق خانه‌های آن منطقه پیدا کنید. اگر بتوانید قیمت چند خانه نیمه ساخت را در آن منطقه پیدا کنید، به‌راحتی می‌توانید بدانید قیمت هر مترمربع در آن منطقه چقدر است و قیمت خانه خود را محاسبه کنید.
  2. قیمت خانه را هنگام تکمیل آن برآورد کنید. شما می‌توانید این کار را با نگاهی به فروش اخیر خانه‌های تکمیل‌شده در این منطقه انجام دهید. این اطلاعات به‌طورمعمول در وب‌سایت‌های املاک قابل‌مشاهده می‌باشند، همچنین می‌توانید این آمار را از طریق مشاورین املاک آن منطقه دریافت کنید.

نویسنده:رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

3 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید