عوامل موثر در تعیین قیمت ویلا در شمال

ویلا در شمال
خرید ویلا در شمال در فصل تابستان و بهار همیشه به اوج خود می رسد و خیلی ها علاقه مند هستند سرمایه خود را در زمینه خرید و فروش ویلا صرف کنند که با توجه به  افت رشد قیمت ویلا در هر متر مکعب ، بازار خرید ویلا هم از رکود در امان نمانده و از طرفی با توجه به عدم کنترل و نظارت دقیق و مکرر بر فرآیند فروش ویلا در مناطق شمالی کشور، عده ای از افراد سودجو با تجاوز به زمین های کشاورزی، اقدام به ساخت ویلا کرده اند که فاقد سند هستند و  از نظر قانونی و حقوقی، خرید و فروش ویلاهای فاقد سند، جرم محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی می گردد. بنابراین خرید ویلا در شمال و سایر مناطق کشور بایستی با دقت و اطلاعات کافی انجام شود . تا خریدارن دچار ضرر مالی نشوند.
دراین مقاله نکات و عوامل موثر در تعیین قیمت ویلا را برایتان شرح می دهیم که عموما این عوامل عبارتند از : نوع ویلا – موقعیت جغرافیایی ویلا- سند ویلا 

نوع ویلا در قیمت خرید ویلا بسیار مهم است:

3 نوع ویلا در شمال وجود دارد که این ویلاها شامل: ویلای جنگلی – ویلای ساحلی – ویلای کوهستانی نام دارند و قیمت ویلای ساحلی به علت مشرف بودن به دریا، از ویلاهای دیگر بیشتر است. و بیشترین ویلای ساحلی و جنگلی در شهر مازندران است.

سند ویلا دومین عامل تاثیر گذار در قیمت ویلا:

همان گونه که می دانیم 2 نوع سند مالکیت برای املاک وجود دارد که سند ویلا هم از این قاعده مستثنی نیست و خریدار ویلا یا دارای سند مالکیت عادی یا همان سند قولنامه ای است و یا سند رسمی مالکیت دارد. که تفاوت این دو نوع سند، نحوه ثبت آنهاست. در سند عادی ، خریدار ویلا با حضور مشاور املاک و فروشنده ویلا اقدام به دریافت سند مالکیت از سوی مشاور املاک می کند که این سند ممکن است مورد قبول خیلی از ارگان های دولتی و مراجع مربوط به املاک نباشد. اما سند رسمی ویلا که در اداره ثبت احوال ثبت میشود و دارای کد رهگیری و تاییدیه است از هر نظر مورد تایید در همه جا می باشد و خریدار با داشتن سند رسمی می تواند با آسودگی خاطر اقدام به خرید ویلا کند.

موقعیت ویلا در شمال:

ویلاهای مختلفی در تمامی بخش های شمالی کشور ساخته شده که ویلاهای نزدیک به شهر، خصوصا قیمت ویلا در نزدیکی تهران بالاست، که بیشتر مورد استقبال ساکنین تهران است و خریداران تهرانی با خرید ویلا در نزدیکی تهران هم به تفریح خود می رسند  هم ذر زمان کمتری به خانه خود برمیگردند و چون خرید ویلا جزء املاک ضروری نیست و اصولا قشر متوسط به بالا توانایی خرید ویلا را دارند ، به راحتی به زیبایی و تجهیزات ویلای خود رسیدگی می کنند که همین امر باعث گرانی بیشتر این ویلاها می شود. به طور کلی ویلا در منطقه دنج و آرام و به دوراز سرو صدا همیشه جزء ویلاهای گران تر بوده که همین موضوع باعث شده قیمت ویلا در متل قو و رامسر و همچنین لاهیجان و نوشهر بیشترباشد. همچنین قیمت ویلاهای ساحلی در دهک ها بسیار گران تر از ویلاهای ساحلی در شهرک های شمالی است.

تاثیر امکانات ویلا در قیمت گذاری:

ویلای استخر دار و ویلای با امکانات بیشتر جزء ویلاهای لوکس و مجهز به شمار می آید و شانس خرید و فروش ویلاهای مجهز بیشتر از ویلاهای معمولی است .این فاکتور هم به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت ویلا می باشد. 

دانستن این نکته مهم است که هیچوقت یک فاکتور نمی تواند قیمت ویلا را تعیین کند. مثلا بگوییم چون در این شهر است گران است یا چون استخر ندارد نمی ارزد. در واقع مجموعه ای از عوامل دست به دست هم می دهند و ویلا را با ارزش تر می کنند. بنابراین ارزش ویلا به این بستگی دارد که چند مورد از ویژگی های مثبت را در خود جای داده است یا چند کمبود امکانات دارد.

چیزی که در هنگام خرید ویلا مهم است ، الویت تمرکز بر روی ارزش ویلا در آینده است نه قیمت ویلا!! یک ویلا ممکن است در حال حاضر از موقعیت جغرافیایی و کاربری خوبی برخوردار نباشد اما بدلایل مختلفی مانند افزایش ساخت و ساز در آن منطقه و راه سازی و جاده سازی برای سهولت رفت و آمد و … در آینده جزء ویلاها گران بها شود.

آپدیت شده در تاریخ 4 اردیبهشت 1403

هگام خرید ویلا به یک‌سری از نکات کلیدی و مؤثر در قیمت ویلای شمال توجه داشته باشید :

  1. در زمان و فصل مناسب که بازار مسکن دارای رونق خوبی است اقدام به خرید نمایید.
  2. شهرهای بزرگ و پیشرفته دارای امکانات بیشتری هستند در نتیجه برای خرید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.
  3. در هنگام خرید ویلا در روستا باید به دسترسی آسان به شهر و مسیر شهری آن توجه نمایید.
  4. برای تعیین قیمت ویلا در شمال ظاهر محله‌ها، فرهنگ و آداب معاشرت افراد در روستا، بهداشت و محوطه‌سازی روستایی را در نظر می‌گیرند. درحقیقت چنانچه میزان تقاضا در آن محیط روستایی بیشتر باشد، حتماً یک مکان مناسب برای زندگی به‌شمار می‌رود.
  5. در هنگام خرید ویلا برای سرمایه‌گذاری خانه‌هایی که در مجاورت بزرگراه‌ها و خیابان‌های شلوغ قرار دارند، مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شوند و می‌توانند در آینده مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کنند.
  6. در هنگام خرید باید قراردادها را در مراکز معتبر تنظیم و ثبت نمایید.
  7. این نکته را در نظر داشته باشید که ویلای ساحلی دارای سواحل خصوصی و شخصی نیستند.
  8. از خرید ویلا در محدوده رودخانه اجتناب نمایید.
  9. در هنگام خرید باید ایمنی زمین و ساختمان را در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

قیمت ویلای شمال تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد: از نرخ و ارز و تورم گرفته تا متراژ ویلا که شاید بدیهی‌ترین مورد باشد. بنابراین برای خرید ویلا در شمال باید یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده داشته‌باشید.همچنین تأثیر تمام عوامل را در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید ویلایی با قیمت ایده‌آل در منطقه دلخواه‌تان خریداری کنید.

برای اطلاع دقیق و به روز قیمت ها به سایت زومیلا مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید