طریقه اسباب کشی راحت و بدون دردسر!

طریقه اسباب کشی راحت

اکثر افراد در زندگی مجبور می شوند محل سکونت خود را تغییر داده و از محلی به محل دیگر نقل مکان کنند. این جا به جایی محل زندگی دردسرهایی را با خود به همراه دارد. آیا شما از اسباب کشی وحشت دارید و آن را یک اقدام دست و پا گیر می دانید؟ ما آمده ایم تا شما را با طریقه اسباب کشی راحت و آسان آشنا کنیم. با زومیلا همراه باشید تا بدانید داشتن یک اسباب کشی آسان، رویا نیست.

ترفندهایی برای اسباب کشی

اولین و مهم ترین نکته برای آن که یک اسباب کشی ساده داشته باشید این است که بر اعصاب خود مسلط باشید و آرامش خودتان را حفظ کنید.

به خودتان اطمینان دهید که این اقدام اصلا کار سختی نیست و با غول بزرگ و بی شاخ و دمی رو به رو نیستید.

برای اینکه به آرامش برسید برنامه ریزی داشته باشید. به این صورت که ابتدا لیستی از همه کارهایی که باید انجام شود تهیه کنید.

وسایل قدیمی و بلااستفاده را دور بریزید

بسیاری از افراد تمایل دارند وسایل قدیمی را دور خود جمع کنند و دلشان نمی آید که آنها را دور بیندازند. اما ما به شما توصیه می کنیم وسایل بدون استفاده و قدیمی را نگهداری نکنید و اسباب کشی بهترین فرصت برای رهایی از شر این گونه وسایل است. با این اقدام شما دیگر وسیله اضافه ای را جا به جا نمی کنید و این مسئله در صرفه جویی زمان بسیار موثر است. 

طریقه اسباب کشی راحت

مراقب شکستنی ها باشید!

وسایل شکستنی حتما باید جداگانه و با دقت خاصی بسته بندی شوند. ظروف، مجسمه‌ها یا هر وسیله شکستنی دیگری که دارید را با روزنامه یا فوم های مخصوص بپیچید و بعد در جعبه قرار دهید. این عمل باعث می شود ضربه‌ای به شکستنی های شما وارد نشود و دچار خسارت نشوید.

در آخر حتما روی جعبه بنویسید که این ظروف شکستنی هستند تا در زمان جا به جایی مراقبت ویژه‌ای از آن ها شود.

لباس‌ها را از کشو خارج نکنید

پیشنهاد ما این است که لباس‌ها را از کشو خارج نکنید و اجازه دهید که سر جای خودشان باقی بمانند. تنها کارهایی که لازم است انجام دهید این است که کشوها را از کمد جدا کرده و آن ها را جداگانه حمل کنید.

جدا کردن کشوها از کمد کمک می کند وزن کمد کم شود و راحت تر بتوان آن را جابه جا کرد.

همچنین خارج نکردن لباس‌ها از کمد به حفظ نظمشان کمک می کند. فقط یادتان باشد سطح روی کشوها را بپوشانید تا لباس ها بیرون نریزند و یا گرد و خاک روی آن ها ننشیند.

طریقه اسباب کشی راحت و نکته مهمی در آن

جواهرات، طلاها و مدارک شخصی خود و اعضای خانواده را در جایی مشخص قرار دهید و آنها را در زمان حمل و نقل همراه خود داشته باشید. زمانی که این گونه وسایل همراه خودتان باشد از امنیت آن‌ها اطمینان خاطر خواهید داشت.

وسایل اتاق‌ها را تفکیک کنید

سعی کنید هر یک از فضاهای خانه را جدا جدا خالی کنید و وسایل مربوط به هر اتاق را از سایر مناطق خانه جدا کنید. در آخر نام هر اتاق را روی جعبه وسایل مربوط به خودش بنویسید.

این عمل به شما کمک می کند هنگامی که به خانه جدید رفتید بتوانید راحت و آسان وسایل مربوط به هر اتاق را درست سر جای خود قرار دهید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

استفاده از شرکت‌هایی که خدمات اسباب کشی ارائه می دهند

امروزه شرکت هایی وجود دارند که برای جا به جایی وسایل منزل هنگام اسباب کشی به افراد کمک می کنند. برخی از این شرکت ها حتی در بسته بندی کردن وسایل به شما کمک می‌کنند. این شرکت‌ها جعبه های مقاومی دارند که از وسایل شما به خوبی محافظت خواهد کرد. کمک گرفتن از خدمات آن ها باعث می‌شود شما اسباب کشی بی دردسری را تجربه کنید.

طریقه اسباب کشی راحت

نکات و طریقه اسباب کشی راحت

1- پیش از آنکه لوازم را بسته بندی کنید آن‌ها را شسته و خشک کنید.

2- پیش از آن که وسایتان را در جعبه قرار دهید مطمئن شوید میزان تحمل وزن لوازم توسط جعبه چقدر است.

3- برای بستن جعبه هایی که وسایلتان را در آن‌ها قرار داده اید از چسب‌های پهن نواری استفاده کنید.

4- برای حمل راحت و مقاومت بیشتر جعبه ها می توانید از طناب‌های ضخیم هم بهره بگیرید.

5- برای آن که ریشه های فرش کثیف نشود بهتر است ریشه ها را بین دو لایه پارچه تمیز قرار دهید و بعد از آن شروع به لوله کردن فرش کنید.

6- سعی کنید دور فرش های لوله شده را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید.

7- وسایل چوبی که گوشه آن‌ها زاویه دار است احتمال دارد حین اسباب کشی آسیب ببینند پس بهتر است زوایا را با پلاستیک‌های حباب دار یا ساده بپوشانید سپس یک لایه مقوای ضخیم روی پوشش قبلی بگذارید. برای چسباندن این پوشش ها از چسب های نواری محکم استفاده کنید.

8- نکته مهم این است که یادتان باشد به هنگام بسته بندی به هیچ عنوان چسب های نواری با سطح وسایل چوبی تماس پیدا نکنند.

9- در زمان اسباب کشی مبل ها را با روکش های مخصوص بپوشانید و سپس جا به جا کنید.

ایده های جالب برای اسباب کشی

10- جعبه ها را با وسایل سنگین پر نکنید. مثلا اگر در یک جعبه، قرار است کتاب بگذارید، نصف آن را با کتاب پر کرده و مابقی را با خرده ریز پر کنید.

11- لباس‌های آویز را با همان چوب لباسی مخصوص به خودشان در یک پلاستیک یا ملافه بزرگ بپیچید و حمل کنید.

12- برای جابه جایی گلدان ها بزرگ چاره ای نیست جز اینکه آن ها را به همان صورت که هستند حمل کنید. اما گلدان های کوچک را در یک جعبه محکم قرار دهید و درون هر گلدان چوبی به ارتفاع بلندترین گیاه فرو کنید. سپس با پلاستیک روی آن ها را بپوشانید. چند منفذه برای تنفس گیاهان روی پلاستیک ایجاد کنید.

13- برای حمل لوازم صوتی و تصویری از جعبه‌های مخصوص خودشان استفاده کنید و در صورت امکان با وسیله نقلیه شخصی جابه جا شوند.

مقاله پیشنهادی

از سری مقالات زومیلا می توانید مقاله قوانین مهم آپارتمان نشینی را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید