جدیدترین شرایط دریافت وام مسکن جوانان

شرایط دریافت وام مسکن جوانان

وام مسکن جوانان به افرادی تعلق می‌گیرد که برای مدت 15 سال، پول خود را در بانک مسکن سپرده گذاری کنند. مبلغ این وام برای تهرانی‌ها 400 میلیون تومان و برای سایر شهرها کمتر برآورد شده است. برای ساکنین کلانشهرهای کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه مبلغ 330 میلیون تومان و برای سایر شهرها 290 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. افرادی که قصد دریافت وام مسکن جوانان را پیش از موعد 15 ساله دارند، با افزایش مبلغ سپرده گذاری می‌توانند از سال پنجم به بعد نسبت به دریافت آن اقدام کنند. در چنین شرایطی مبلغ وام برای تهرانی‌ها 210 میلیون تومان، برای کلانشهرهای نام برده شده در بالا 150 میلیون تومان و برای سایر شهرها 100 میلیون تومان خواهد بود.

بازپرداخت وام مسکن جوانان چه شرایطی دارد؟

با اتمام دوره سپرده گذاری، بعد از پیدا کردن خانه و ارائه مشخصات آن به بانک می‌توانید نسبت به دریافت وام اقدام کنید. پس از اینکه وام گرفتید، می‌توانید سپرده 5 تا 15 ساله‌ای را که در بانک گذاشته بودید دریافت کنید. لازم به ذکر است که به این سپرده هیچ سودی تعلق نمی‌گیرد. اقساط بلافاصله بعد از دریافت وام شروع می‌شود. بازپرداخت این وام 20 ساله و نرخ بهره آن 9 درصد خواهد بود.

برای افرادی که از روش پرداخت اقساط پلکانی استفاده کنند، مهلت بازپرداخت وام 12 ساله خواهد بود. روش پلکانی به این صورت است که سال اول اقساط کم است و سالیانه سه الی پنج درصد به آن اضافه می‌شود.

وام مسکن جوانان چیست

شرایط دریافت وام مسکن جوانان 400 میلیونی در تهران

تهرانی‌هایی که قصد دریافت وام 400 میلیونی را دارند باید به مدت 15 سال ماهیانه یا سالیانه مبلغی را به سپرده خود در صندوق پس انداز جوانان اضافه کنند. لازم به ذکر است افرادی که توانایی دارند می‌توانند کل مبلغ 15 سال را در ابتدای دوره به صورت یکجا پرداخت کنند.

  • مبلغ سپرده ماهانه برای سال اول 65 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پانزدهم به 246 هزار تومان می‌رسد.
  • مبلغ سپرده سالیانه برای سال اول 780 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پانزدهم به دو میلیون و 962 هزار تومان می‌رسد.
  • افرادی که قصد پرداخت مبلغ سپرده گذاری را به صورت یکجا دارند باید در ابتدای دوره پرداخت 24 میلیون و 780 هزار تومان بپردازند.

افرادی که می‌خواهند ظرف مدت 5 سال وام مسکن جوانان بگیرند، مبلغ وام 210 میلیون تومان خواهد بود. در چنین حالتی باید مبلغ بیشتری را برای سپرده‌گذاری ماهانه کنار بگذارید.

  • مبلغ سپرده ماهانه برای سال اول 610 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پنجم به 892 هزار تومان می‌رسد.
  • مبلغ سپرده سالیانه برای سال اول 7 میلیون و 316 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پنجم به 10 میلیون و 711 هزار تومان می‌رسد.
  • افرادی که قصد پرداخت مبلغ سپرده گذاری را به صورت یکجا دارند باید در ابتدای دوره پرداخت 44 میلیون و 667 هزار تومان بپردازند.

این مطلب را از دست ندهید: نحوه قیمت گذاری ملک و عوامل مهمی که بر قیمت تاثیر می‌گذارند

وام مسکن جوانان 400 میلیونی

شرایط دریافت وام مسکن جوانان 330 میلیونی در کلانشهرها

افرادی که قصد دریافت وام 330 میلیونی را دارند باید به مدت 15 سال ماهیانه یا سالیانه مبلغی را به سپرده خود در صندوق پس انداز جوانان اضافه کنند. لازم به ذکر است افرادی که توانایی دارند می‌توانند کل مبلغ 15 سال را در ابتدای دوره به صورت یکجا پرداخت کنند.

  • مبلغ سپرده ماهانه برای سال اول 53 هزار و 600 تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پانزدهم به 203 هزار و 600 تومان می‌رسد.
  • مبلغ سپرده سالیانه برای سال اول 780 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پانزدهم به دو میلیون و 443 هزار تومان می‌رسد.
  • افرادی که قصد پرداخت مبلغ سپرده گذاری را به صورت یکجا دارند باید در ابتدای دوره پرداخت 20 میلیون و 445 هزار تومان بپردازند.

افرادی که می‌خواهند ظرف مدت 5 سال وام مسکن جوانان بگیرند، مبلغ وام 150 میلیون تومان خواهد بود. در چنین حالتی باید مبلغ بیشتری را برای سپرده‌گذاری ماهانه کنار بگذارید.

  • مبلغ سپرده ماهانه برای سال اول 359 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پنجم به 526 هزار تومان می‌رسد.
  • مبلغ سپرده سالیانه برای سال اول 4 میلیون و 311 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پنجم به 6 میلیون و 312 هزار تومان می‌رسد.
  • افرادی که قصد پرداخت مبلغ سپرده گذاری را به صورت یکجا دارند باید در ابتدای دوره پرداخت 26 میلیون و 321 هزار تومان بپردازند.

وام مسکن جوانان شرایط

شرایط دریافت وام مسکن جوانان 290 میلیونی در سایر شهرها

افرادی که قصد دریافت وام 290 میلیونی را دارند باید به مدت 15 سال ماهیانه یا سالیانه مبلغی را به سپرده خود در صندوق پس انداز جوانان اضافه کنند. لازم به ذکر است افرادی که توانایی دارند می‌توانند کل مبلغ 15 سال را در ابتدای دوره به صورت یکجا پرداخت کنند.

  • مبلغ سپرده ماهانه برای سال اول 47 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پانزدهم به 179 هزار تومان می‌رسد.
  • مبلغ سپرده سالیانه برای سال اول 565 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پانزدهم به دو میلیون و 147 هزار تومان می‌رسد.
  • افرادی که قصد پرداخت مبلغ سپرده گذاری را به صورت یکجا دارند باید در ابتدای دوره پرداخت 17 میلیون و 967 هزار تومان بپردازند.

افرادی که می‌خواهند ظرف مدت 5 سال وام مسکن جوانان بگیرند، مبلغ وام 100 میلیون تومان خواهد بود. در چنین حالتی باید مبلغ بیشتری را برای سپرده‌گذاری ماهانه کنار بگذارید.

  • مبلغ سپرده ماهانه برای سال اول 210 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پنجم به 307 هزار تومان می‌رسد.
  • مبلغ سپرده سالیانه برای سال اول 2 میلیون و 552 هزار تومان است و سالیانه مبلغی به آن اضافه می‌شود تا اینکه در سال پنجم به 3 میلیون و 692 هزار تومان می‌رسد.
  • افرادی که قصد پرداخت مبلغ سپرده گذاری را به صورت یکجا دارند باید در ابتدای دوره پرداخت 15 میلیون و 397 هزار تومان بپردازند.

این مطلب را از دست ندهید: افزایش نور اتاق تاریک با ۱۲ ایده فوق العاده!

سخن پایانی

به عنوان نکته پایانی بد نیست بدانید که می‌توانید از صندوق جوانان برای فرزندتان استفاده کنید. این وام قابل انتقال به بستگان نزدیک است. می‌توانید به عنوان یک پدر دوراندیش از امروز برای آینده فرزندتان ماهانه مبلغ کمی در حد 65 هزار تومان را کنار بگذارید تا بعد از 15 سال زمانی که فرزندتان پا به سن گذاشت، بتواند علاوه بر مبلغی که برای او پس‌انداز کرده‌اید، وام 400 میلیونی دریافت کند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید