۳۰ مدل از جدیدترین سقف کاذب پذیرایی 2021

سقف کاذب پذیرایی

در مورد سقف کاذب چه می دانید؟ استفاده از سقف کاذب یا سقف معلق امروزه بسیار محبوب است. شما اغلب می توانید این سقف ها را در دفاتر، خانه ها، مجتمع های خرید، تئاتر ها و رستوران ها و سایر فضاها مشاهده کنید. سقف کاذب معمولا سقف دوم است که زیر سقف ساختمانی اصلی قرار دارد. امروزه سقف کاذب وظیفه ای فراتر از یک سقف دارد و به عنوان یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی خانه شما محسوب می شود. پس انتخاب نوع و طرح سقف کاذب اهمیت زیادی دارد٬ شما می توانید از انواع سقف کاذب با توجه به بودجه و شرایط خود استفاده کنید. در ادامه با جدیدترین مدل های سقف کاذب پذیرایی آشنا شوید.

مزایای سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب اتاق را خنک نگه می دارد. هنگامی که ارتفاع اتاق یا سالن بیش از حد است، با استفاده از سقف کاذب می توانید ارتفاع را کاهش دهید. همچنین سیستم تهویه مطبوع و کاربرد اجرایی متعددی دارد از قبیل پنهان کردن سیم کشی ساختمان، روشنایی فضا٬ کانال های تهویه مطبوع، نصب دوربین های امنیتی و سایر تجهیزات را شامل می شود. در نهایت از نظر زیبایی بصری مورد توجه است که یک بافت زیبایی را به سقف می دهد و پایه ای برای انواع چراغ های الکتریکی تزئینی فراهم می کند.

سقف کاذب پذیرایی

سقف کاذب گچی

سقف کاذب گچی با داشتن ویژگی هایی مثل ایجاد سازه سبک، مقاوم در برابر آتش، عایق صدا ، و قابلیت نصب آسان انتخابی مناسب است. با نصب یک چارچوب آهنی برای اتکا، می توان تخته های مربعی گچی را در هر الگو جای گذاری کرده و از سقف برای نصب چراغ ها و پنهان کردن کابل های الکتریکی و خطوط لوله، استفاده کرد. در پایان با توجه به دکوراسیون داخلی فضای مد نظر ٬ رنگ، لمینیت و یا حتی استفاده از کاغذ دیواری بر روی این تخته های آسان به نظر می رسد.

ویژگی های سقف گچی:

  • وزن سبک
  • قابل انعطاف
  • مقاوم در برابر آتش و رطوبت
  • طرحی به اشکال مختلف و طرح های سفارشی
  • ضدآب

سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف (گچ برگ) نوعي سقف كاذب است که جایگزین سقف های کاذب استفاده می شود و بسیار محبوب است. کناف سقف از پنل‌هاي گچي یا غیر گچی پيش‌ساخته استفاده مي‌شود که توسط پروفیل‌های سرد نورد شده خاصی به سقف سازه‌ای متصل می‌شوند. کناف خود به دو دسته سقف کاذب ثابت و سقف کاذب متحرک تقسیم می‌شوند. سقف‌های کاذب ثابت خود به دو نوع سقف کاذب یکپارچه (ساده) و سقف کاذب طرح ‌دار و دکوراتیو (Decorative) تقسیم می‌شود.

در سقف کاذب یکپارچه هیچ درزی وجود نداشته و باید بعد از نصب و بتونه‌ کاری، آن را رنگ‌آمیزی کرد. این نوع سقف کاذب از نظر وزنی بسیار سبک بوده و با توجه به فرمول اجرایی و استاندارد خود، جایگزین خیلی خوبی برای سقف‌های کاذب دیگر نظیر سقف کاذب با رابیتس و گچ است. در واقع کناف محصولی ساختمانی است که با صرفه‌جویی در مصالح، هزینه، انرژی و زمان رابطه تنگاتنگی داشته و در صورتی که به درستی اجرا گردد و کیفیت و نتیجه متناسبی ارائه می دهد.

ویژگی های سقف کاذب کناف:

  • نصب سریع و آسان
  • دسترسی آسان به تاسیسات پشت سقف کاذب
  • تغییر دکور در آینده: انعطاف‌پذیری سقف کاذب کناف بسیار زیاد بوده و امکان ایجاد طرح‌های مختلف معماری را دارد.
  • سبک بودن: وزن زیرسازی سقف کاذب کناف بسیار کم بوده و پنل‌های گچی آن نیز سبک می‌باشند.
  • نصب آسان چراغ های روشنایی به صورت روکار و توکار.
  • تعمیرات آسان
  • اقتصادی بودن

این مطلب را از دست ندهید: جدیدترین مدل های پرده پذیرایی٬ پرده حریر والان دار و پرده پانچ

 بسیاری از طراحان داخلی ایرانی کناف را جایگزین گچ ساده و متریال های مشابه نموده اند و این به دلیل ویژگی های کناف است. در ادامه با توجه به اهمیت بالای فضای پذیرایی در خانه٬ نمونه های تصویری از جدیدترین و محبوب ترین مدل های سقف کناف در پذیرایی را ارئه می دهیم.

تصاویر جدیدترین سقف کاذب پذیرایی

طرح مربع سقف کاذب
کناف سقف پذیرایی مستطیل
کناف پذیرایی دایره
کناف پذیرایی مستطیل
کناف سقف پذیرایی مستطیلی
کناف سقف پذیرایی مستطیلی
کناف سقف پذیرایی حفره ای
کناف سقف پذیرایی مستطیلی
کناف سقف پذیرایی مدرن
کناف سقف پذیرایی مربعی
سقف پذیرایی ساده و شیک
کناف سقف پذیرایی
کناف سقف پذیرایی مربعی
مدل سقف پذیرایی
مدل سقف پذیرایی مستطیلی سقف پذیرایی شیک و ساده کناف سقف پذیرایی مستطیلی جدید سقف کاذب پذیرایی جدید سقف پذیرایی مربعی کناف سقف پذیرایی مستطیلی کناف سقف پذیرایی شیک و مدرن کناف سقف پذیرایی اجرایی کناف سقف پذیرایی منحنی
کناف سقف پذیرایی کناف پذیرایی ساده کناف سقف پذیرایی گرد کناف سقف پذیرایی مستطیلی سقف کاذب پذیرایی کناف سقف پذیرایی

برگرفته از : happho.com

wishfin.com

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید