سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه-گذاری-از-طریق-خرید-ملک-در-ترکیه-1 (1)

قیمت ملک در ترکیه چقدر است؟

شهرهایی با بالاترین قیمت هر متر مربع به ترتیب موغلا، استانبول، ازمیر، چاناک کاله و بالیکسیر هستند (به گزارش Endeksa.com). میانگین قیمت فروش هر متر مربع در موغلا 746 یورو و دوره بازگشت سرمایه گذاری در املاک 24 سال است. استانبول پس از موغلا با 703 یورو در هر متر مربع و میانگین بازگشت سرمایه 19 ساله قرار دارد. میانگین قیمت فروش هر متر مربع در ازمیر 477 یورو و دوره بازگشت 20 سال است. میانگین قیمت در سراسر ترکیه 399 یورو برای هر متر مربع تعیین شده است که کاهش 3.8 درصدی نسبت به سال گذشته مشاهده شده است.

شهر‌های ترکیه میانگین قیمت برای یک ملک 100 متر مربعی (یورو)
Muğla موغلا 74,600
Istanbul استانبول 63,205
Izmir ازمیر 47,700
Aydin آیدین 41,295
Bursa بورسا 41,150
Antalya آنتالیا 35,019

 بنابراین اگر استانبول را به عنوان یک نقطه سرمایه گذاری در نظر بگیرید، می توانید یک آپارتمان (100 متر مربع) با قیمت 63,00 تا 70,000 یورو بخرید. برای مثال می توان در حومه شهر یا مناطق توسعه یافته جدید در کنار فرودگاه جدید استانبول، قیمت‌های خاصی را پیدا کرد. طبق آمار ثبت اسناد و املاک ترکیه، آلمانی‌ها اکثر املاک و مستغلات را در استانبول خریداری کرده‌اند (5146 ملک). در میان سایر ملیت‌ها بریتانیایی‌ها (789)، یونانی‌ها (3656)، اتریشی‌ها (691) و ایتالیایی‌ها (427) هستند.

البته این میانگین بازار است و می توانید املاک ارزان تری و همچنین املاک مجللی پیدا کنید. در حقیقت این جدول یک نمای کلی از قیمت‌ها در بازار را نشان می‌دهد. و اگر ملکی به ارزش 70000 یورو در موغلا پیدا کردید، نباید تعجب کنید و می‌توانید گزینه‌های ارزان‌تری را برای پس انداز پول خود جستجو کنید. اما در آیدین این قیمت برای یک ملک برای سرمایه گذاری بسیار بالا خواهد بود.

قیمت اجاره ملک در ترکیه چقدر است؟

هنگام سرمایه گذاری در یک ملک، همیشه منطقی است که ببینید با اجاره دادن آن برای اجاره چقدر می توانید به دست آورید. و این موضوعی است که در مورد ترکیه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در ترکیه می توانید املاکی را انتخاب کنید که در استراحتگاه‌های تعطیلات یا در شهرهایی که افراد محلی و مهاجران در آن زندگی، کار و تحصیل می کنند، قرار دارند.

این بدان معناست که فعالیت اجاره کاملاً متفاوت خواهد بود. برای مثال ملک خود را در بدروم (Bodrum) در تابستان به راحتی اجاره خواهید کرد، اما در زمستان با تعطیلات اجاره‌ای مواجه خواهید شد. در شهرهایی مانند استانبول یا آنکارا این موضوع کاملا برعکس است، طبق گزارش Zingat.com محله‌های اطراف مدارس و دانشگاه‌ها بیشترین تقاضای اجاره را از سوی دانشجویان و خانواده‌های دارای فرزند نشان می‌دهند.

شهر‌های ترکیه میانگین قیمت برای یک ملک 100 متر مربعی (یورو)
Istanbul استانبول 264
Izmir ازمیر 222
Ankara آنکارا 135
Bursa بورسا 135
Antalya آنتالیا 132

کدام شهر برای خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه مناسب است؟

همانطور که می بینید انتخاب ملک در ترکیه بسیار به هدف شما بستگی دارد. برای مثال سرمایه گذاران باید تصمیم بگیرند که به کدام مقصد بروند. شهرهای شلوغ یا شهرهای ساحلی که هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارند. درآمد منظم از اجاره های تمام سال یا اجاره تابستانی با فرصتی برای گذراندن تعطیلات خود در ملک، همگی از فاکتور‌های تاثیر گذار برای انتخاب ملک جهت خرید و سرمایه گذاری در ترکیه می باشد. کسانی که به ترکیه نقل مکان می کنند باید ابتدا سبک زندگی و ارتباط با جوامع مهاجر را در صورت نیاز انتخاب کنند.

کدام-شهر-برای-خرید-ملک-و-سرمایه-گذاری-در-ترکیه-مناسب-است

قیمت خانه در ترکیه هنوز در مقایسه با کشورهای دیگر مانند اسپانیا یا پرتغال بسیار رقابتی است، اما از آنجایی که تقاضای بین‌المللی برای املاک ترکیه در حال افزایش است، ممکن است با قیمت‌های غیرمنتظره‌ بالایی روبه‌رو شوید. توجه داشته باشید که همیشه محلی‌ها و مناطقی وجود خواهند داشت که می‌خواهند فقط از خارجی‌ها درآمد بیشتری کسب کنند و پول بیشتری از آن‌ها بگیرند.

 بنابراین به شخصی نیاز دارید که بتواند در این فرآیند به شما کمک کند تا در مورد ویژگی‌های بازار و راه‌های مذاکره در مورد قیمت و شرایط مشاوره دهد.  البته شما نیاز به فردی دارید که به زبان ترکی صحبت کند، این برای هر کسی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارد، واقعاً ضروری است. نگران نباشید یکی از متخصصان این حوزه که از دانش و تخصص بسیار بالایی نیز برخوردار است، موسسه مهاجرتی آرال گام است.

توصیه می‌کنیم پیشنهادات و قیمت‌های ملک را از چندین آژانس بررسی کنید. قیمت آنها، تمام هزینه‌ها و شرایط اضافی را مقایسه کنید، تا انتخاب درستی داشته باشید. همچنین می‌توانید از خدمات موسسه مهاجرتی آرال گام برای خرید ملک استفاده کنید و نگران دلال‌های بازار ترکیه نیز نباشید. در حال حاضر ترکیه یکی از معدود بازارهایی است که پتانسیل بالایی دارد و از رکود و بحران املاک و مستغلات فاصله دارد.

کشور ترکیه یازدهمین اقتصاد قوی در جهان است

اقتصاد ترکیه در سال‌های اخیر شاهد رشد بی سابقه‌ای بوده است. در حالی که رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داد و از سال 2003 تا 2020 از رتبه 18 به یازدهم جهانی صعود کرد. لطفا جدول زیر که نشان دهنده رتبه بندی اقتصادها بر اساس تولید ناخالص داخلی در PPP (تعادل قدرت خرید) است، را به دقت ملاحظه نمایید.

2003 2019 2020 2022
1. USA 1. China 1. China 1.United States
2. China 2. USA 2. USA 2.China
3. Japan 3. India 3. India 3.Japan
4. Germany 4. Japan 4. Japan 4.Germany
5. India 5. Germany 5. Germany 5.United Kingdom
6. Russia 6. Russia 6. Russia 6.India
7. France 7. Indonesia 7. Indonesia 7.France
8. UK 8. Brazil 8. Brazil 8.Italy
9. Brazil 9. UK 9. France 9.Canada
10. Italy 10. France 10. UK 10.South Korea
11. Mexico 11. Mexico 11. Turkey 11.Russia
12. Indonesia 12. Italy 12. Italy 12.Brazil
13. Spain 13. Turkey 13. Mexico 13.Australia
14. Canada 14. South Korea 14. South Korea 14.Spain
15. South Korea 15. Spain 15. Canada 15.Mexico
16. Saudi Arabia 16. Canada 16. Spain 16.Indonesia
17. Iran 17. Saudi Arabia 17. Saudi Arabia 17.Iran
18. Turkey 18. Iran 18. Australia 18.Netherlands
19.Switzerland
20.Turkey

البته نگران نباشید، آمار‌ها حاکی از آن است که ترکیه دوباره جابگاه خود را ارتقاء خواهد داد و هنوز هم یکی از اقتصاد‌های بالقوه است و مهم این است که ما چه تکنیک و رویکردی در گزینه‌های سرمایه‌گذاری خود داشته باشیم. یکی از نکات کلیدی این است که با گرفتن مشاوره‌های تخصصی تصمیمات درستی برای آینده و چند سال آتی اتخاذ کنیم.

موسسه مهاجرتی آرال گام

مجموعه آرال گام(https://aralgam.com/)، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید