بهترین و موثرترین راههای جذب مشتری در املاک

راههای جذب مشتری در املاک

دانستن راههای جذب مشتری در املاک منجر به موفقیت مشاور املاک و افزایش تعداد معاملات ملکی خواهد شد. برای اینکه به عنوان یک مشاور املاک بتوانید تعداد معاملات ملکی را افزایش دهید باید بدانید چه افرادی با چه سلایق و درخواست‌هایی به سراغتان می‌آیند. برای موفقیت در حیطه بازاریابی مشاورین املاک باید در تمامی رسانه‌های اجتماعی حضوری فعال و مستمر داشته باشید؛ زیرا امروزه اکثر خریداران مسکن برای پیدا کردن منزل دلخواه خود در اینترنت جستجو می‌کنند.

1-جذب مشتری از طریق تبلیغات آنلاین

امروزه با روی کار آمدن اینترنت، جستجوی ملک به راحتی و از طریق چند کلیک ساده انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری و کاغذ بازی نیست. به راحتی می‌توانید وب سایت‌هایی را که به طور تخصصی در زمینه درج آگهی و املاک و معاملات ملکی فعالیت دارند پیدا کنید و آگهی‌های ملکی بنگاه و آژانس خود را همراه با عکس‌های واقعی و باکیفیت، راه‌های ارتباطی و جزئیات دقیق و کامل ملک، در اختیارشان بگذارید تا آن‌ها را منتشر کنند. امروزه تبلیغات آنلاین یکی از موثرترین راههای جذب مشتری در املاک و افزایش معامله ملکی محسوب می‌شود.

2-حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی؛ از بهترین راههای جذب مشتری در املاک

تقریبا حدود نیمی از کاربران ایرانی در طول روز 5 الی 9 ساعت از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام می‌گذرانند؛ بنابراین به عنوان یک مشاور املاک، بهتر است در تمامی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین، واتس اپ و غیره حضور فعال داشته باشید؛ زیرا عضو شدن در هر اپلیکیشن برای شما یک مزیت و شانس محسوب می‌شود.

یک صفحه برای بنگاه مشاور املاک خود بسازید و چند دسته بندی مانند خرید خانه در مناطق مختلف، فروش، رهن و اجاره و غیره در نظر بگیرید و بر این اساس، محتواهایی همراه با عکس‌های باکیفیت را طراحی کنید و با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

بیزینس پلن مشاور املاک

3- داشتن وبلاگ

بازاریابی محتوا یکی دیگر از موثرترین و ساده‌ترین شیوه‌های جذب مشتری در املاک است. مشتریان به مشاورین املاکی که وب سایت دارند و محتوای وب سایتشان را بر اساس نیازهای مشتری به روز می‌کنند، بیشتر اعتماد می‌کنند. فروشندگان و خریداران دوست دارند با بنگاه‌هایی فعالیت کنند که از دانش کافی برخوردار هستند. به همین دلیل مشاوران املاک با تولید محتوای همسو با اهدافشان می‌توانند مشتریان زیادی را جذب کسب و کارشان کنند. یکی از علت‌های گرایش افراد به سمت شما در چنین مواقعی این است که می‌خواهید اطلاعاتتان در زمینه املاک و مستغلات را به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهید.

پیشنهاد نویسنده: 10 ویژگی یک وب سایت املاک حرفه ای

4-داشتن کارت ویزیت

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بتوانید خودتان را به عنوان یک مشاور املاک به دیگران معرفی کنید و در ذهن آن‌ها ماندگار شوید این است که کارت ویزیت داشته باشید. در مهمانی‌ها، تفریح و مسافرت می‌توانید کارت ویزیت خود را بین بقیه پخش کنید. ممکن است عده‌ای به کارت شما نیاز نداشته باشند و کارت را به دست سایر افراد برسانند و این دقیقا همان تبلیغاتی است که به آن احتیاج دارید.

5-تور مجازی برگزار کنید

امروزه زمان برای مشتریان بسیار پراهمیت است و دلشان می‌خواهد قبل از بازدید حضوری از ملک، اطلاعات زیادی را در مورد آن در اختیار داشته باشند. در چنین مواقعی یکی دیگر از موثرترین راههای جذب مشتری در املاک برگزاری تورهای مجازی برای ارائه پیش نمایه‌ای جامع و دقیق از ملک به خریداران است.

با برگزاری تورهای مجازی، خریداران بدون اتلاف وقت می‌توانند چندین ملک را به صورت تور مجازی در وب سایت شما ببینند، گزینه‌های نامناسب را کنار بگذارند و گزینه‌های مناسب را برای بازدید حضوری انتخاب کنند.

روشهای جذب مشاور املاک

6-سمینار اینترنتی برگزار کنید

برگزاری سمینار اینترنتی روش مهمی برای جلب توجه دیگران به سمت کسب و کار شما است. براى نمونه سمیناری اینترنتی با عنوان «معیارهایی که باید قبل از خرید خانه جدید در جستجویش باشید» را برگزار کرده و در پایان آن، به پرسش‌ها پاسخ دهید. پس از آن نیز می‌توانید ویدیوی این سمینارهای اینترنتی را در سایت YouTube يا aparat قرار دهید تا با محتوای ارزشمندی که دارد هميشه در وب سایت شما موجود باشد.

سخن پایانی

امروزه بخش عمده‌ای از موفقیت مشاوران املاک وابسته به این است که در زمینه‌های تخصصی بازاریابی مهارت‌هایشان را ارتقا بدهند و با شناساندن خودشان به مشتری از طریق روش‌های مختلف، منجر به جذب مشتری، افزایش معامله ملک و در نهایت موفقیت مشاور املاک خود شوند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید