راهنمای خرید سرخ کن و خردکن

راهنمای خرید سرخ کن و خردکن

سرخ کن و خردکن از جمله لوازم برقی پرکاربرد در آشپزخانه هستند. استفاده از این دو دستگاه پرکاربرد به همراه مواد اولیه غذاهایی که قرار است درست کنید، مدت زمانی که در آشپزخانه صرف می ‌کنید را کاهش می‌دهد و به شما زمان بیشتری برای استراحت و گذراندن وقت در کنار خانواده می‌ دهد.

سرخ کن

سرخ کن ها در دو نوع سرخ کن بدون روغن و سرخ کن معمولی تولید و به بازار عرضه می شوند. تفاوت این دو دستگاه در نحوه کار و عملکرد آن می باشد. وجود تایمر با قیمت سرخ کن رابطه مستقیم دارد. اگر بودجه لازم برای خرید سرخ کن را در اختیار دارید توصیه ما به شما این است که نوع تایمر دار را انتخاب کنید. زیرا هر نوع مواد غذایی دارای دستور پخت متفاوتی می باشد و نیازمند زمان و دمای مطلوب به خود است. با برنامه دقیق و دادن تایمر به دستگاه و وجود صدای هشدار دهنده می توانید به راحتی مواد غذایی خود را سرخ کنید. در ادامه با نحوه عملکرد این دو دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

  • چگونگی عملکرد سرخ‌ کن بدون روغن(هواپز)

اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما نیز خطور کند آن است که غذاهای شما پس قرار است در چه چیزی و چگونه سرخ شود؟ غذا در این دستگاه مانند یک سرخ ‌کن معمولی در مقدار زیادی روغن سرخ نمی ‌شود، اما شکل و شمایل و نتیجه نهایی، دقیقا چیزی است که انتظار می ‌رود باشد، یعنی یک غذا با ظاهری برشته. طرز کار این هواپزها برگرفته از فر های کانوکشن بوده است.

بدین معنی که در این مدل ها از جریان هم رفتی برای انتقال گرما به مواد غذایی استفاده شده است. به لطف برخورداری از المنت های پر قدرت، هوای داخلی بسیار داغ شده و سرخ شدن در زمان کمتری به وقوع می پیوندد. به عبارت دیگر به جای روغن، در هوای داغ برشته می شوند. گرفتن نام هواپز به سبب این ویژگی آن ها اطلاق شده است. حتی بعضی مدل های پیشرفته را با قابلیت برخورداری از فن نیز ساخته اند که باعث توزیع یکنواخت و بهتر حرارت می شود.

  • چگونگی عملکرد سرخ کن معمولی

مواد غذایی برای سرخ شدن در سرخ ‌کن ‌های معمولی باید در حجم زیادی از روغن غوطه ور باشند تا ظاهر طلایی و برشته شده ای پیدا کنند. این سرخ کن ها مجهز به سبد سوراخ دار هستند که دسته ای به آن متصل است. در صورتی که برای سرخ کن، فیلتر تعبیه شده باشد روغن آن سیاه رنگ و کثیف نمی شود و به دفعات زیاد می توان آن را مورد استفاده قرار داد بدون آن که غذا بوی روغن سوخته بدهد.

خردکن

خردکن ها به دو دسته کلی خردکن دستی و خردکن برقی تقسیم بندی می شوند. خردکن ها معمولا در اندازه های مختلف با برند های متفاوت وارد بازار می شوند که از نظر کارکرد به دو نوع تقسیم می شوند. خردکن های های برقی و خرد کن های دستی. قیمت خردکن برقی به دلیل این که با نیروی برق کار می کند و زمانی که به برق متصل است و دکمه روشن آن زده شود شروع به کار می کند نسبت به خردکن دستی بالاتر است. ولی نوع دستی آن با استفاده از نیروی دست کار می کند. خرد کن های برقی نوعی دیگر از خردکن ها هستند که با استفاده از جریان برق تنها در چند ثانیه مواد غذایی شما را همانطور که خواسته بودید خرد می کنند. در استفاده از این خردکن های برقی هیچ خطری شمارا تهدید نمی کند چرا که دست شما هیچ ارتباط مستقیمی با تیغه ها ندارد.

بهترین مارک خرد کن برقی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • جنس بدنه خردکن

هر وسیله ای که مدام با غذا در تماس است باید ایمن و سالم باشد. جنس کاسه این دستگاه می‌ تواند فلزی، شیشه ‌ای و یا پلاستیکی باشد. کاسه خردکن با جنس شیشه ‌ای بیشتر توصیه می ‌شود چرا که فرایند خرد کردن مواد داخل ظرف قابل مشاهده است. هر چند جنس شیشه برای سلامتی بی خطر است ولی سبب می‌شود وزن دستگاه زیادتر گردد و احتمال شکستن آن نیز وجود دارد.

  • جنس تیغه های خرد کن

اگر جنس تیغه ها از استیل یا فولاد ضد زنگ باشد بهتر است. فرقی نمی کند که دستگاه خردکن دستی خریداری می کنید یا دستگاه خردکن برقی ، تیغه ها در هر صورت باید تیز و محکم باشند، در غیر این صورت به دلیل استفاده مداوم به سرعت فرسوده می شوند.

  • سرعت بالا خردکن

بدون شک یکی از مهم ترین ویژگی های یک خردکن خوب سرعت بالای آن است. سرعت بالا نه تنها کار شما را سریعتر می کند، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند. البته در بسیاری از دستگاه های خردکن امروزی مکانیزمی را مشاهده می کنیم که به کاربر اجازه می دهد سرعت دستگاه را تنظیم کند. با این حال ، این امر در مورد لوازم جانبی که این ویژگی را ندارند و فقط سعی می کنند مواد را با سرعت خاصی خرد کنند ، صدق می کند.

  • قدرت موتور خردکن

سرعت خرد کردن برخی از مدل ها قابل تنظیم است ، در حالی که برخی از دیگر سرعت ثابتی دارند. بدون شک بین قدرت موتور و سرعت هنگام خرد کردن مواد رابطه مستقیمی وجود دارد و هرچه قدرت و عملکرد موتور بهتر باشد ، بر سرعت دستگاه بیشتر تأثیر می گذارد و آن را به مقدار زیادی افزایش می دهد. هر قدر سرعت خردکن شما سریع تر باشد ، انرژی کمتری نیز مصرف می شود زیرا زمان کمتری برای برش مواد غذایی لازم است. قدرت موتور های خرد کن ها با وات اندازه گیری می شود که به طور معمول ، مصرف برق موتور خردکن 150 تا 1000 وات تخمین زده می شود.

بهترین مارک خرد کن برقی

  • گنجایش و ظرفیت خردکن

اندازه خردکن بستگی به نیاز شما و تعداد اعضای خانواده شما دارد. اگر هر روز از این دستگاه برای برش مواد غذایی استفاده می کنید و اعضای خانواده شما تعداد زیادی عضو دارند ، قطعا باید وسیله ای بخرید که می تواند مواد بیشتری را در خود جای دهد.

  • عدم لرزش یایه های خردکن

دستگاه خردکن یک ماشین کوچک و سبک با موتور نسبتا قوی با دور بالا است. بنابراین ، برای حرکت نکردن روی سطح در حین کار ، باید دارای پایه های پلاستیکی ضد لغزش باشد. مطمئن شوید که چندین پایه پلاستیکی در انتهای ظرف وجود دارد تا از سر خوردن روی میز جلوگیری شود و همچنین صدای ایجاد شده در اثر برخورد با سطح را کاهش دهد.

 

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین لوازم خانگی انتخاب سنتر از قیمت آون توستر ، سرخ کن ، خرد کن و سایر لوازم برقی و غیر برقی که نیاز دارید مطلع شده و از بین برندهای معتبر موجود به بررسی ، انتخاب و خرید بپردازید.

لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای خرید انواع لوازم خانگی می توانید به سایت فروشگاه آنلاین لوازم خانگی انتخاب سنتر مراجعه نمایید و تمامی لوازم خانگی مورد نیاز خود را بررسی ، مشاوره و در صورت تمایل خریداری نمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید