راهنمای خرید آپارتمان در مولوی تهران

خرید آپارتمان در مولوی تهران

مولوی یکی از مهم‌ترین محله‌های منطقه ۱۲ تهران است. محله‌ای که قدم گذاشتن در آنجا شما را به یاد تهران قدیم می‌اندازد. جایی که صفا و صمیمیت آن گوشزد تمام مردم منطقه است. اگر قصد خرید آپارتمان در مولوی تهران را دارید با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه محله مولوی و علت نامگذاری

محله مولوی با قدمت ۷۰۰۰ ساله‌ای که دارد، به دوران ناصرالدین‌شاه برمی‌گردد. به دستور ناصرالدین‌شاه محله مولوی در ناحیه شمال تهران ساخته شد. در گذشته نام این محله خیابان اسماعیل بزاز بوده که بعدها تغییر نام داده است.

بافت محله مولوی چگونه است؟

محله مولوی به دلیل داشتن بافتی قدیمی، ساختار منظمی نداشته و اکثر ساختمان‌هایش قدیمی و دارای تعداد طبقات کم هستند. خیابان مولوی با تبدیل شدن به مرکز تجاری بزرگ، از ترافیک سنگینی رنج می‌برد و موتور سواران زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند، به همین دلیل بیشتر بافت‌های مسکونی اطراف آن رفته رفته نابود شده و جای خود را به انبارهای بزرگ و در حال ساخت داده‌اند. افرادی که قصد خرید آپارتمان در مولوی تهران را دارند بهتر است بدانند بافت کوچه‌های این محله چیزی شبیه به بازار است.

موقعیت قرارگیری محله مولوی

این محله از شمال به خیابان بزرگ مولوی، از جنوب به خیابان شوش، از شرق به خیابان ری و از غرب به خیابان خیام منتهی می‌شود.

خرید آپارتمان در مولوی تهران

مراکز خرید محله مولوی

از مهم‌ترین مراکز خرید این محله می‌توان به بازار مولوی اشاره کرد که از جمله بازارهای عمده فروشی صنعت پوشاک است. در این بازار هر آنچه را که نیاز داشته باشید از فروش پارچه و پلاستیک گرفته تا فروش شیشه و بلور و می‌توانید پیدا کنید.

مکان‌های تفریحی محله مولوی تهران

از مهم‌ترین مراکز تفریحی این محله می‌توان به پارک شوش (واقع در ناحیه غربی محله)، پارک هرندی و حقانی (واقع در ناحیه جنوبی این محله)، کلیسای طاووس، کوچه باغ ایلچی، کوچه مرغی و کاروانسرای خانات اشاره کرد. این کاروانسرا یکی از آثار تاریخی ملی محسوب می‌شود که مساحتی بالغ بر ۱۰۵۰۰ متر مربع دارد. همچنین معماری این کاروانسرا با روش آجر سازی و کره سازی صورت گرفته است.

چرا خرید خانه در محله مولوی متقاضیان زیادی دارد؟

مناسب بودن قیمت فروش و اجاره خانه و آپارتمان در محله مولوی، متقاضیان زیادی را به سمت خود کشانده است. از طرف دیگر، خیابان مولوی که یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مراکز فروش پارچه و پرده و خواروبار است باعث جذب خریداران بسیاری به این منطقه شده است.

خرید آپارتمان در مولوی تهران

 

نرخ خرید آپارتمان در مولوی تهران چقدر است؟

نرخ قیمت خرید خانه و آپارتمان در محله مولوی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به موقعیت ملک، سال ساخت و امکانات ملک اشاره کرد. بسیاری از خانه‌ها و املاک منطقه ۱۲ که برای فروش آگهی می‌شوند بیش از ۱۵ سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد. بیشتر خانه‌های منطقه ۱۲ قدیمی و کلنگی هستند که در برخی از قسمت‌ها اول خانه را بازسازی و بعد اقدام به فروش می‌کنند.

در کل برای خرید آپارتمان در محله مولوی می‌توانید با ۶-۸ میلیون تومان به ازای هر مترمربع صاحب‌خانه شوید. ملک مسکونی بالای ۱۰ سال در این منطقه را می‌توان با قیمت کمتری نیز پیدا کرد.

سخن پایانی

اگر قصد شما خرید، سکونت و زندگی در این محله است بهتر است بدانید خرید آپارتمان در محله مولوی ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در مولوی، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید