دکوراسیون سبک بوهمین در خانه + تصاویر سبک بوهو ۲۰۱۹

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمین

دکوراسیون سبک بوهمین یا سبک بوهو (Boho Style) برای کسانی مناسب است که دکوراسیون خود را پر از شور و حال زندگی، تنوع فرهنگی و اقلام جالب از سراسر جهان را در دیزاین خانه خود می پسندند. زیبایی شناسی سبک بوهمین شامل حساسیت های مدرن و احساس بیخیالی ، آرامش و غیر معمول را در بر می گیرد. اتاق ها و فضاهای دیزاین شده با سبک بوهو تمایل به شباهت های خاصی دارند، اما آنها همیشه متمایز هستند یعنی دارای ویژگی های مشابه هستند در حالی که هیچ دو اتاق کاملا یکسان نیستند.

سبک بوهمین در دکوراسیون

سبک بوهمین از سبک زندگی افرادی که تصمیم به زندگی غیر متعارف گرفته اند مانند بازیگران، نویسندگان و هنرمندان الهام گرفته شده است. دکوراسیون سبک بوهمین خانه را با ترکیب اشیاء، رنگ ها و الگوهای متفاوتی از نقاط مختلف جهان نشان می دهد. اگر شما به دنبال یک سبک هستید که واقعا می خواهید علایق خودتان را ایجاد کنید، سبک بوهمین ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

دکوراسیون سبک بوهمین

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمین

در دکوراسیون سبک بوهمین به راحتی می توانید الگوها و بافت ها را با یکدیگر مخلوط کنید و به هنگام استفاده از سبک هایی که با روش معمولی به هم نمی خورند، نترسید. استفاده از پارچه های رنگی مختلف و الگوهای سنتی از سراسر جهان مانند سوزن دوزی از آسیای مرکزی، به فضا حس و حال عجیب و غریبی می دهد.

سبک بوهو در خانه

لایه های مختلف در بالای وسایل و مبلمان قرار می گیرند از پرده های نقش دار استفاده می شود و طرح فرش های مناطق مختلف روی دیوارها در کنار عکس ها و آثار هنری آویزان می شوند. اگر همه ی این الگوها و رنگ ها زیاد به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که اشباع رنگ کلیدی برای سبک بوهمین است، سفید می تواند جایگزین مناسبی برای پس زمینه رنگ های غلیظ تر باشد. استفاده از رنگ سفید به طور استراتژیک برای آوردن یک فضای بصری متعادل توصیه می شود.

دکوراسیون سبک بوهمین با سفید

رنگ های سبک بوهمین

در حالی که قوانین خاص و ثابتی برای دکوراسیون بوهمین وجود ندارد، رنگ های گرم شایع تر و معمول تر هستند، همین طور رنگ های براق. شما می توانید از رنگ های تیره مانند قهوه ای، سبز و خاکستری برای پایه و زمینه استفاده کنید و سپس با رنگ های بنفش سیر، پرتقالی آتشین و آبی کهربایی سایر اجزاء دکوراسیون را جذاب کنید. ترکیب و لایه بندی رنگ ها چیزی است که سبک بوهمین را منحصر به فرد می کند.

ترکیب رنگی سبک بوهمین

وسایل تزیینی به سبک بوهمین

بر خلاف سبک مدرن و مینیمال که شعار “کم تر بیشتر است” سر می داد٬ سبک بوهمین از شعار “بیشتر بهتر است” پیروی می کند. کلید استفاده از مواد تزئینی در سبک بوهو٬ ترکیب و مطابقت است. مواد ارگانیک طبیعی و پارچه های خالص مانند کنف را می توان با ابریشم و نخ ترکیب کرد. به طور کلی مواد و پارچه ها باید کمی مات و فرسوده باشند نه پاره و زاپ دار، و نه براق و جدید. بالش، قلاب دوزی، ماکرومه دوزی٬ بالش های بزرگ، پرده ها و فرش های آویزان٬ گزینه هایی را برای ایجاد یک پاتوق دوستانه و دنج از ترکیبات سراسر جهان ایجاد می کند. سایبان های روی تخت و فضاهای زندگی چاشنی جذابی برای دکوراسیون سبک بوهمین هستند.

تزیینات سبک بوهمین

سبک بوهمین در مبلمان و وسایل

مبلمان به سبک بوهمین معمولا به طور خاص در یک فروشگاه یافت نمی شوند. اتاق ها به سبک بوهو تمایل دارند با مبلمان جمع آوری شده در طول زمان های مختلف پر شوند، بنابراین وسایل دست دوم و دست ساز در دکوراسیون خانه انتخاب درستی است. هر قطعه مبلمان باید خاص باشد و یک داستان برای شما بگوید. وقت خود را با کاوش در مغازه های محلی پر کنید و هر قطعه را به صورت جداگانه انتخاب کنید و از این خرید لذت ببرید.

لوازم تزیینی سبک بوهمین

اگر شما این کار را دوست دارید، سبک بوهو را درست انتخاب کرده اید. شما و مهمانتان هر دو از صندلی های راحتی مخملی و نیمکت های رنگی٬ از احساس دکوراسیون سبک بوهمین لذت می برید. قالیچه های رنگی یا بالش های کفپوش (پاف) باعث ایجاد یک فضای آرامش بخش برای نشستن است. از آنجا که فضا با دکوراسیون سبک بوهمین باید دارای حالت “نشستن در دراز مدت” باشد، مبلمان استیل و مستحکم مانند سایر سبک ها متناسب با سبک بوهو نیست. مبلمان راحت و آرامش بخش مانند مبل راحتی با کوسن های زیاد، پاف ها و یا صندلی متحرک را انتخاب کنید.

مبلمان با سبک بوهمین

برای شناخت مبلمان پاف و انتخاب دقیق نوع پاف در دکوراسیون سبک بوهمین به این مقاله مراجعه کنید : آشنایی با انواع مدل های مبل پاف و کاربرد آن ها در خانه

روشنایی و اکسسوری متناسب با دکوراسیون سبک بوهمین

محیط با نور کم، اتاق را با سبک بوهو بهم پیوند خواهد داد و احساس آرامش و فضای دوستانه را به همراه خواهد آورد. به جای چراغ های لوستری بالای سر، با فانوس های متعدد، چراغ های دکوراتیو دیواری و شمع، کف و روی میز تزئین کنید. امروزه طرح های مختلفی برای چراغ های دکوراتیو وجود دارد که می توانید برای اتاق با دکورسیون سبک بوهمین تهیه کنید.

روشنایی سبک بوهمین

ترکیب با طبیعت برای دکوراسیون سبک بوهمین مهم است، بنابراین زندگی را به فضای خود با سرخس و گیاهان آویزان وارد کنید. نه تنها آن ها شور و حال را به فضای اتاق می افزایند، بلکه گیاهان کیفیت هوا را نیز بهبود می بخشند، بنابراین مفید هستند. برای مثال گل نیلوفر بسیار لطیف و مقاوم در برابر انواع نور و درجه حرارت است. یا گیاهان آپارتمانی را در نظر بگیرید – که در حال حاضر به طور گسترده ای در طیف وسیعی از رنگ ها و بافت ها برای سلایق مختلف موجود است. این گیاهان چشم نواز نیازمند نور بیشتر و گاه به گاه آبیاری هستند.

گیاهان سبک بوهو

در نهایت، اتاق خود را با وسایل میراثی خانوادگی، اقلام دست ساز، و اشیاء از سفرهای خود پر کنید. لوازم جانبی سبک بوهو باید داستان خود را بگویند، و شامل ویژگی هایی از آنچه شما دوست دارید باشند: پارچه ها با نقش های مختلف، بطری های یادگاری، نقشه ها، و یا اجناس چینی – و هر چیزی که برای فرد نوستالژی یا کلکسیونی است. در نظر داشته باشید٬ در حالی که سبک بوهمین تقریبا به یکنواختی تمایل دارد، هنوز هم می تواند شیک و پر زرق و برق باشد، بنابراین نگران نباشید اگر از یک لوستر زیبا و یا یک آینه بزرگ طلایی استفاده کنید. تنها قانون در دکوراسیون سبک بوهمین این است که هر آیتم در اتاق باید یک داستان خاص را بگوید.

دکوراسیون سبک بوهمین مدرن

دکوراسیون سبک بوهمین در اتاق پذیرایی

در ادامه تصاویری از جدیدترین مدل های دکوراسیون سبک بوهمین ۲۰۱۹ را در ترکیب اتاق پذیرایی و نشیمن مشاهده می کنید٬ بدیهی است از این تصاویر ایده بگیرید و در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

دکوراسیون سبک بوهمین در پذیرایی نشیمن به سبک بوهمیناتاق نشیمن با دکوراسیون بوهمین

اتاق خواب با دکوراسیون سبک بوهمین

اتاق خواب با سبک بوهمین دکوراسیون سبک بوهو در اتاق خواب اتاق خواب با دکوراسیون سبک بوهمین

دکوراسیون آشپزخانه با سبک بوهمین

آشپزخانه با سبک بوهو آشپزخانه به سبک بوهمین

دکوراسیون سبک بوهمین در حمام و سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی به سبک بوهمین دکوراسیون سبک بوهمین در حمام

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : decoist.com

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید