قوانین و روش‌های خرید و اجاره خانه در ترکیه

قوانین-و-روش‌های-خرید-و-اجاره-خانه-در-ترکیه

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که قصد سفر به ترکیه را از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و … داشته باشید. معمولا این دسته از افراد برای اسکان در کشور ترکیه، نیاز به رزرو هتل و یا اجاره خانه دارند. رزرو هتل برای سفر به ترکیه قطعا هزینه‌های بسیار بالایی دارد، به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که ملک و یا خانه ای را در این کشور پیدا کنید که بتوانید آن را خریداری کرده و در آن زندگی نمایید. معمولا قیمت خانه در کشور ترکیه بسیار پایین می‌باشد. همین امر نیز موجب شده که در چند سال اخیر خرید و فروش خانه در این کشور افزایش یابد.

علاوه بر ارزان بودن خانه در این کشور، هزینه های زندگی و تحصیل نیز در ترکیه پایین می باشد. تمامی این موارد موجب شده است که افراد تصمیم بگیرند که به کشور ترکیه بروند. خرید ملک و خانه در ترکیه بسیار ارزان می باشد و قوانین نسبتا راحتی دارد. این در صورتی است که متقاضیان خانه ای به ارزش 250.000 دلار آمریکا را در این کشور خریداری نمایند. توجه داشته باشید که قیمت خانه در این کشور با توجه به شهرهای آن مبالغ متفاوتی می باشد.

متقاضیان برای اینکه بتوانند خانه و یا آپارتمانی را در کشور ترکیه خریداری نمایند، باید در ابتدا از قوانین و مقررات خرید ملک در ترکیه آگاهی لازم را دارا باشند. ما در این مقاله در رابطه با خرید ملک و قوانین خرید ملک در ترکیه صحبت می‌نماییم و بیان می کنیم که خرید خانه در کدام یک از شهر های ترکیه به صرفه و مناسب است.

اجاره خانه در ترکیه

معمولا اجاره خانه در ترکیه بسیار راحت و ارزان می باشد. متقاضیان برای اجاره خانه در ترکیه نیازی به پرداخت پول ‌‌های بسیار زیاد ندارند. موضوع مهمی که شما باید در رابطه با اجاره خانه و آپارتمان در ترکیه از آن آگاهی داشته باشید، این است که قانونی به عنوان قانون رهن در ترکیه وجود ندارد. به همین خاطر اجاره خانه در این کشور بسیار ارزان است. افرادی که تا به حال تجربه زندگی در کشور دیگری را نداشتند، بهتر است قبل از اجاره یا خرید خانه در رابطه با قوانین و مقررات املاک در این کشور با مشاوران و کارشناسان متخصص مشورت نمایند.

اجاره-خانه-در-ترکیه

قوانین اجاره خانه در ترکیه

ترکیه کشوری نسبتا اسلامی است و شباهت های زیادی را از لحاظ فرهنگی با ایران دارد. برخی از قوانین خرید ملک در ترکیه با کشور ایران یکسان است و برخی از قوانین آن نیز با کشور ایران تفاوت هایی دارد که در ادامه هر یک از این قوانین را به صورت کامل بیان می کنیم. متقاضیان می توانند از روش های مختلفی مثل تحصیل در ترکیه 2021، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و… به این کشور سفر نمایند. البته قبل از سفر بهتر است ملکی را در این کشور اجاره نمایند. قوانین اجاره ملک در ترکیه عبارت است از:

  • همانطور که گفتیم، در کشور ترکیه موضوعی با عناوین ودیعه، رهن و پول پیش وجود ندارد و افراد به صورت ماهانه تنها اجاره آن خانه را پرداخت می نمایند.
  • مستاجر برای اجاره خانه باید مبلغ 2 ماه اجاره را نزد مالک قرار دهد تا در صورت وارد آمدن خسارت به خانه، صاحب خانه بتواند آن را بر طرف نماید.
  • اجاره خانه در کشور ترکیه می تواند به صورت کوتاه مدت و بلند مدت باشد. کوتاه مدت به صورت بازه های زمانی چند ماهه و بلند مدت به صورت بازه های زمانی یک ساله می باشد.
  • یکی دیگر از قوانین اجاره ملک در ترکیه این است که قبض های آب، برق، گاز و… باید به نام مستاجر باشد. به همین خاطر پس از اجاره ملک مستاجر باید به اداره های برق و… مراجعه نماید و قبض ها را به اسم خود فعال کند. البته در مجتمع های مسکونی نیازی به این کار نیست.
  • معمولا در کشور ترکیه صاحب خانه حکم تخلیه مستاجر را در زمان بستن قرارداد دریافت می کند. این یکی از قوانین اجاره ملک در ترکیه است و هیچ زمینه سو و بدی ندارد.
  • از دیگر قوانین اجاره خانه در ترکیه این است که مستاجر باید خانه را همان گونه که از مالک دریافت کرده، همانگونه نیز تحویل دهد.

خرید ملک در ترکیه بدین شکل است که متقاضیان در ابتدا می توانند با سرمایه گذاری در پروژه های ملکی، ملکی را خریداری کنند که ارزش آن 250.000 دلار است. این روش بدین صورت است که شما تنها بخشی از پول خانه را پرداخت می کنید و باقی این مبلغ را شرکت پرداخت می نماید. شما در این قوانین اجاره فروش خانه را به مدت 3 سال ندارید. در این 3 سال شرکت سرمایه گذاری می تواند خانه را اجاره دهد و مبلغ اجاره را به عنوان پولی که به شما پرداخت کرده است بردارد.

هزینه-های-خرید-ملک-در-ترکیه

مدارک لازم جهت اجاره خانه در ترکیه

یکی از مهم ترین مسائل در سفر به ترکیه و اجاره خانه در این کشور، ارائه مدارک می باشد. افراد باید به صورت کامل از مدارک مورد نیاز برای عقد قرارداد اجاره آگاهی داشته باشند تا بتوانند به صورت قطعی این قرارداد را امضا نمایند. مدارک مورد نیاز برای اجاره خانه در ترکیه عبارت است از:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • ارائه 4 قطعه عکس برای اخذ مجوز
  • ارائه شماره مالیاتی
  • ارائه بیمه درمانی 1 ساله
  • ارائه فیش های واریزی
  • نوتر کردن اجاره یا رفتن به دفتر اسناد رسمی در ترکیه
  • قرارداد اجاره ملک که به نام شخص اجاره کننده می باشد

هزینه های خرید ملک در ترکیه

یکی دیگر از مسائل مهم در خرید ملک در ترکیه، اطلاع از قیمت های حدودی ملک در هر شهر این کشور می باشد. معمولا خرید ملک و اجاره آن در شهر های آنکارا و استانبول از سایر شهر های ترکیه گران تر می باشد؛ چرا که آنکارا پایتخت ترکیه است . استانبول شهری است که بخشی از آن در اروپا قرار گرفته است. هزینه ملک در هر یک از شهر های ترکیه عبارت است:

شهر مقصد در ترکیه قیمت هر متر مربع به لیر قیمت هر متر مربع به دلار
شهر آنکارا 4531 770
شهر استانبول 8600 1461
شهر ازمیر 5664 961
شهر آدانا 4333 735
شهر آنتالیا 3225 547
شهر مارماریس 6500 1103
شهر ترابزون 3900 665

 

شهر استانبول یکی از بزرگ ترین شهر های ترکیه می باشد که نزدیک به 15 میلیون جمعیت دارد. این شهر توریستی جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر این، نیمی از این شهر در اروپا و نیمی از آن در آسیا قرار داد. به همین خاطر هزینه اجاره ملک در این شهر نسبت به سایر شهر های ترکیه گران تر می باشد. برای مطالعه مقاله خرید خانه در روسیه روی لینک زیر کلیک کنید.

https://avammigration.com/buy-home-in-russia/

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید