مزایا و معایب خرید ویلا کوهستانی در شمال

خرید ویلا کوهستانی در شمال

خرید ویلا کوهستانی در شمال از جذاب‌ترین موضوعات برای افرادی است که قصد خرید خانه رویایی در شمال یا سرمایه گذاری در شمال را دارند. مناطق کوهستانی در شمال به خاطر 4 فصل بودن کشورمان، می‌تواند خاطره ساز لحظات بی‌نظیری برای کسانی که قصد خرید ویلای کوهستانی در شمال را دارند باشد.

ویلاهای کوهستانی در شمال به طور کلی در کوهپایه‌ها و مناطق کوهستانی ساخته می‌شوند و علاقه‌مندان خاص خود را دارند. ویلاهای کوهستانی معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی دارند اما به مراتب آن، در برخی مواقع دارای مشکلاتی نیز هستند.در این مقاله زومیلا قصد داریم به بررسی مزایا و معایب خرید ویلا کوهستانی در شمال بپردازیم؛ چیزی که به شما کمک می‌کند در نهایت تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

انواع ویلای کوهستانی

به طور کلی سه نوع موقعیت کوهستانی برای ویلا کوهستانی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

1-ویلا کوهپایه‌ای شمال

ویلای کوهپایه‌ای به ویلاهایی اطلاق می‌شود که در قسمت کوهپایه کوه ساخته شده‌اند و با نام ویلا جنگلی کوهپایه‌ای نیز شناخته می‌شوند. این نوع ویلاها دارای چشم انداز جنگل و کوه به صورت یکجا هستند و از جاده اصلی فاصله زیادی ندارند. از نظر آب و هوایی چنین می‌توان گفت که ویلاهای کوهپایه‌ای شمال به صورت چهار فصل هوای مطبوع جنگلی و هوای خنک کوهستانی را دارا هستند. از طرف دیگر در فصل زمستان هیچگونه مشکل رفت و آمدی برای شما پیش نمی‌آید و به راحتی می‌توانید به ویلای خودتان رفت و آمد داشته باشید.

2-ویلا دامنه کوه شمال

ویلا دامنه کوه به ویلاهایی اطلاق می‌شود که در قسمت دامنه و میانی کوه طراحی و ساخته شده‌اند و معمولا فاصله کمی از جاده اصلی دارند. این ویلاها در محلات کوهستانی شمال قرار گرفته‌اند و در فصل زمستان از برف به دور نیستند. این ویلاها در فصل تابستان دارای آب و هوای فوق العاده ای هستند؛ به حدی که دل کندن از این هوا و ویلا و برگشتن به شهر بسیار سخت است.

3-ویلا بالای کوه شمال

ویلا بالای کوه به ویلاهایی اطلاق می‌شود که در بالاترین محل یک کوه قرار گرفته‌اند و فاصله 40 دقیقه تا 1 ساعته با جاده اصلی دارند. در این نوع ویلاها امکان رفت و آمد در فصل زمستان وجود ندارد؛ زیرا بارش برف در ارتفاعات بالای کوهستان شدت بالایی دارد؛ اما در فصل تابستان هوای بسیار خنک و دلچسبی دارند.

 

این مطلب را از دست ندهید: از مزایا و معایب خرید ویلا در شمال چه می دانید؟

خرید ویلا چوبی در شمال

معایب خرید ویلا کوهستانی در شمال

  • ویلاهای واقع شده در مناطق کوهستانی در هنگام فروش مشکلات فراوانی را برای صاحبان آن ویلاها ایجاد می‌کنند. این نوع ویلاها مشتریان خاص خود را دارند به همین دلیل مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا این ویلاها به فروش برسند.
  • همانطور که از اسمشان مشخص است، ویلاهای کوهستانی در مناطق دور از شهر و کم رفت و آمد ساخته می‌شوند به همین دلیل امکان دسترسی به این نوع ویلاها سخت است. به عنوان مثال شخص صاحب ویلا اگر بخواهد از مرکز شهر به سمت ویلای خود حرکت کند باید فاصله زیادی را طی کند تا به ویلا برسد. این سختی مسیر را به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان می‌توان به عینه دید و با بارش برف و باران ممکن است کلا مسیر دسترسی به ویلای کوهستانی مسدود شود.
  • ویلاهای کوهستانی در شمال همان طور که گفته شد در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای ساخته می‌شوند و دسترسی به امکانات شهری و رفاهی در این مناطق کم است، یعنی امکاناتی را که در داخل شهرها وجود دارد نمی‌توان به راحتی در مناطق کوهستانی یافت.
  • امکاناتی مانند مراکز درمانی، نانوایی‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی به سختی در مناطق کوهستانی یافت می‌شوند پس افرادی که صاحب ویلای کوهستانی در شمال هستند باید مایحتاج خود را از داخل شهر تهیه کنند، زیرا هیچ فروشگاه یا مغازه‌ای را نمی‌توانند در مناطق کوهستانی پیدا کنند.
  • یکی از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب و خرید ویلا در شمال در هر منطقه‌ای بحث امنیت آن است که متاسفانه مناطق کوهستانی امنیت بسیار پایینی دارند.

 

این مطلب را از دست ندهید: ویلا در شمال و نکات قابل توجه قبل از خرید!

ویلا زیرقیمت

مزایای خرید ویلا کوهستانی در شمال

  • یکی از مهم‌ترین مزایای ویلاهای کوهستانی قیمت پایین و مناسب آن‌ها است. همین ارزان بودن قیمت ویلاهای کوهستانی باعث شده است تا افرادی که بودجه کمی دارند نیز برای صاحب ویلا شدن در شمال اقدام کنند.
  • ویلاهای کوهستانی به دلیل اینکه در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای ساخته می‌شوند همیشه دارای آب و هوای پاک و بدون آلودگی هستند، این نوع ویلاها به دلیل دور بودن از شهر برای افرادی که از شلوغی و ترافیک فراری هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین منطقه شمال برای خرید ویلا کجاست؟

خرید ویلا در ارتفاعات شمال

سخن پایانی

با در نظر گرفتن تمامی موارد معایب و مزایا، خرید ویلا کوهستانی در شمال چنان لذت و آرامشی دارد که جزو یکی از اولویت‌های سرمایه گذاری در شمال قرار گرفته است.کارشناسان مجرب ما در زومیلا با بررسی نقاط مختلف ویلایی در شمال کشور، می‌توانند شما را در زمینه خرید ویلا کوهستانی در شمال کمک کنند.

 

جهت مشاهده قیمت و مشاور و خرید ویلا در شمال روی این لینک کلیک کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید