راهنمای خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران

خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران

منطقه ۱۸ یکی از مناطق جنوب غرب تهران است. میانگین قیمت خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران با توجه به وضعیت و امکانات موجود متفاوت است. تولید دارو و بهداشت از محله‌های گران قیمت منطقه ۱۸ و یافت آباد شمالی و جنوبی از محله‌های ارزان قیمت این منطقه محسوب می‌شوند.

معرفی منطقه ۱۸ تهران

منطقه ۱۸ که در جنوب غرب شهر تهران قرار گرفته است در سال ۱۳۵۹ تأسیس شده است و جمعیتی حدود ۴۱۹،۲۴۹ نفر دارد. این منطقه از جنوب به محدوده بزرگراه آزادگان، از شمال به اتوبان فتح و خیابان چهل و پنج متری زند، از غرب به محدوده بزرگراه آزادگان و از شرق به بزرگراه آیت الله سعیدی محدود می‌شود. منطقه ۱۸ تهران دارای ۷ ناحیه و ۱۸ محله است.

مسیرهای دسترسی به منطقه ۱۸

حضور اتوبوس تندروی شهری، مترو و خطوط تاکسیرانی در سطح منطقه، باعث شده است افراد بیشتری نسبت به خرید یا اجاره خانه در این منطقه اقدام کنند.

خط ۱۰ اتوبوس تندرو شهری از این منطقه عبور می‌کند. خط ۱۰ مربوط به دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به پایانه آزادگان است. این خط راستایی شمالی جنوبی دارد و ایستگاه‌های پایانه آزادگان، مترو آزادگان، مترو نعمت‌آباد، سرور غربی، سرو شرقی، پژاوند، شهرداری منطقه ۱۸، آموزش و پروش و بلوار معلم در این منطقه قرار دارند.

خط ۳ مترو تهران نیز از این منطقه عبور می‌کند. ایستگاه‌های مترو عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، آزادگان از این خط در این منطقه توقف دارند.

خطوط تاکسیرانی نیز در این منطقه برای حمل و نقل بهتر شهروندان وجود دارد. در این منطقه ۲ پایانه تاکسی‌رانی در حال فعالیت است. پایانه نعمت‌آباد در ضلع غربی میدان سروری، ابتدای جاده ساوه و پایانه سروری در میدان سروری، ضلع جنوب شرق میدان قرار دارد.

خطوط اتوبوس‌رانی درون شهری نیز در این منطقه با پراکندگی مناسب در حال سرویس‌دهی به مردم این منطقه و مناطق مجاور است.

امکانات منطقه ۱۸ تهران

در این منطقه ۹۶ بوستان وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بوستان قائم، صنوبر، پارک بانوان نرگس، لواسانی، شقایق، بدر، گلستان و اردیبهشت اشاره کرد.

چهار سینمای پردیس، معلم، تماشا و بانو در این منطقه به پخش فیلم‌های روز سینمای ایران می‌پردازند.

بیمارستان‌های شهید فیاض بخش و غیاثی، خدمات پزشکی را در اختیار اهالی منطقه قرار می‌دهند.

خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران

محله‌های مسکونی منطقه ۱۸ تهران

همان‌گونه که در بالا اشاره شد منطقه ۱۸ شهرداری تهران دارای ۷ ناحیه و ۱۸ محله است. با توجه به موقعیت دسترسی و موقعیت مکانی میانگین قیمت خانه در این منطقه متفاوت است. محله‌های گران منطقه ۱۸ در شرق و محله‌های ارزان منطقه ۱۸ در غرب این منطقه قرار دارند. ۱۸ محله این منطقه در هفت ناحیه قرار دارند که عبارت است از:

  • ناحیه یک: تولید دارو، فردوس، بهداشت و ولی عصر شمالی.
  • ناحیه دو: ولی عصر جنوبی، شهید رجایی و صادقیه.
  • ناحیه سه: یافت‌آباد شمالی، یافت‌آباد جنوبی و صاحب الزمان.
  • ناحیه چهار: سعید‌آباد، شادآباد، شمس‌آباد، امام خمینی و هفده شهریور.
  • ناحیه پنج: خلیج فارس جنوبی، خلیج فارس شمالی و نوروزآباد.

قیمت خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران

به این دلیل که میانگین قیمت خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران 5 میلیون تومان است، به یکی از بهترین گزینه‌های خریداران خانه تبدیل شده است.

کسانی که قصد خرید آپارتمان‌های فروشی در این منطقه را دارند باید بدانند که مجتمع الزهرا بهترین مجتمع در منطقه ۱۸ است که واقع در محله‌ی شادآباد و خیابان الزهرا (س) است. این مجتمع ۴ بلوک دارد و تعداد ۱۶۰ واحد نیز در آن وجود دارند. این مجتمع از لحاظ زیبایی ساخت و مصالح، یکی از بهترین ساختمان‌های منطقه ۱۸ است و از لحاظ دسترسی به اتوبان و خیابان‌های اصلی شهر بسیار عالی است.
یکی دیگر از بهترین نقاط برای خرید آپارتمان منطقه ۱۸، شهرک الماس است که در انتهای خیابان ابوسعید قرار دارد و شهرک جدیدی است که با ساختاری جدید و زیبا و با بافتی متفاوت از کل منطقه و دسترسی آسان به آزادراه آزادگان که به‌عنوان بهشت منطقه‌ی ١٨ معروف شده است زیرا در محدوده‌ی بهسازی امتداد رودخانه‌ی کن قرارگرفته و در انتها، پارک جوانمردان به آن متصل شده و ازنظر آب‌وهوا و زیبایی در کنار این محوطه منحصربه‌فرد بوده و رشد بسیار خوبی داشته که فراتر از تصور است.

خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران

جمع بندی

خرید ملک کاری بسیار مهم و نیازمند صبر و اطلاعات بسیار بالا است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان در این امر عجله کرد. پس بهتر است قبل از خرید هرگونه ملک در هرکدام از مناطق تهران مانند خرید خانه در منطقه ۱۸ تهران تحقیقات لازم را به عمل‌آورید تا در خرید آپارتمان‌های فروشی در تهران متحمل هیچ‌گونه ضرری نشوید.

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید