محله پونک تهران ؛ پرطرفدارترین محله مسکونی منطقه 5

محله پونک تهران

محله پونک تهران کجاست و قیمت خرید آپارتمان در این محله چقدر است؟ اگر به دنبال خرید آپارتمان در پونک هستید، اگر قصد دارید در یکی از محله‌های خوب پونک خانه‌ای را رهن یا اجاره کنید، اما با قیمت‌ها آشنا نیستید و این محله را خوب نمی‌شناسید، این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با محله پونک تهران

پونک نام یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین محله‌های مسکونی شمال غرب تهران است. در پاسخ به این که پونک منطقه چند است باید گفت بخش عمده این محله در منطقه 5 تهران واقع شده است و بخشی دیگر از آن در منطقه 2 تهران قرار دارد. حجم معاملات ملکی در این محله نسبت به سایر مناطق و محله‌های تهران بیشتر است و دلیلش به آب و هوای خوب و موقعیت مکانی عالی برمی‌گردد.

محله پونک از غرب به جنت‌آباد و بزرگراه شهید ستاری، از شرق به دره پونک تهران و شهرک غرب که در انتها به بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی می‌رسد، همسایه است. همچنین این محله از شمال به محله حصارک و از جنوب به محله باغ فیض و در انتها به بزرگراه شهید همت، محدود است. از دیگر همسایگان شمال غربی پونک می‌توان به خیابان سیمون بولیوار و محله چهاردیواری اشاره کرد. بخش کوچکی از شهرک غرب نیز به دلیل مجاورتش با محله پونک جزوی از آن محسوب می‌شود.

بزرگراه‌های بزرگ، پونک را با تقسیم بندی به سه مرز شمالی، جنوبی و غربی از نواحی مختلف دیگر جدا کرده اند. طبق آخرین آمار سازمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن، محله پونک تهران 22 هزار نفر جمعیت دارد و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. استاندارد بالا، تازه ساخت بودن این منطقه بسیار مدرن و خیابان‌ها و کوچه‌های بسیار عریض، همگی دست به دست هم داده‌اند تا خرید خانه در پونک تهران رونق خاصی بگیرد. نقشه منطقه پونک تهران را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

محله پونک تهران

 

تاریخچه محله پونک در تهران

پونک به معنای کوچه‌های پونه که امروزه از خوش آب و هواترین مناطق شمال غرب تهران است، قبلا روستایی به نام ده پونک بوده که باغ‌های توت بسیاری را شامل می‌شده و علت نام‌گذاری‌اش نیز به دلیل وجود گل‌های پونه فراوان در این منطقه بوده است. برخی معتقدند علت نامگذاری پونک، روستایی قدیمی به نام پوئینک بوده که بعد‌ها به ‌صورت عامیانه‌تر پونک نام گرفته است.

چرا پونک از محله‌های پرطرفدار غرب تهران است؟

از جمله دلایلی که محله پونک تهران را به محله خوبی برای زندگی تبدیل کرده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب‌وهوای خوب
  • وجود مجتمع تجاری و اداری بوستان در محله پونک شمالی
  • وجود کوچه‌های پهن و بزرگ
  • وجود پارک‌های زیاد و فضاهای سبز در این منطقه که مانع از آلودگی هوا می‌شود.
  • بافت شهری نوساز و مقاوم‌تر نسبت به سایر مناطق تهران
  • آسان بودن دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی و دسترسی راحت به مرکز شهر

محله‌های خوب پونک تهران

اکثر مناطق پونک مسکونی هستند و این امر جستجوی خرید خانه در پونک را چند برابر کرده است. خیابان‌های چهارباغ و پارک، پونک را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده اند. در دو طرف این خیابان‌ها مناطق مختلفی برای خرید آپارتمان نوساز در پونک وجود دارد. از جمله مناطق خوب مسکونی در پونک می‌توان به محله باغ فیض، بلوار کمالی پونک، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان زیتون، بلوار همیلا و بلوار عدل پونک تهران اشاره کرد.

بهترین خیابان پونک برای زندگی کجاست؟

در پاسخ به این سوال که بلوار همیلا کجاست باید بگوییم همیلا، بهترین خیابان پونک برای زندگی است. کوچه‌های همیلا زوج و فرد بوده و وضعیت کوچه‌های فرد به دلیل نزدیکی به میدان نسبت به کوچه‌های زوج بهتر است. به همین دلیل، قیمت آپارتمان‌ و خرید خانه در پونک همیلا در کوچه‌های فرد مخصوصا کوچه‌های یک، سه، پنج و هفت نسبت به کوچه‌های زوج گران‌تر است.

محله پونک تهران

امکانات رفاهی و گردشگری پونک

وجود امکانات رفاهی مختلف در پونک، یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده است این محله برای سکونت بهترین انتخاب باشد.

از مهم‌ترین مراکز آموزشی در این محله می‌توان به دانشگاه علوم و تحقیقات، مدرسه دخترانه صدرا نوین (واقع در گلستان شرقی)، مجتمع آموزشی بهاران (واقع در ایران زمین شمالی) و مدرسه پسرانه رهیار (واقع در سردار جنگل) اشاره کرد. از مهم‌ترین اماکن مذهبی محله پونک تهران می‌توان از بارگاه امامزادگان عین علی و زین علی نام برد. از جمله مراکز فرهنگی در این محله می‌توان به سرای محله پونک و پردیس سینمایی زندگی اشاره کرد. از مراکز تجاری برجسته در پونک می‌توان مجتمع تجاری بوستان، پاساژ تیراژه و مجتمع مسکونی تجاری جام جم همت را نام برد. از مهم‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های پونک تهران می‌توان به کافه سرای عربی والد، لیو کافه، کافه تیراژه، کافه قانون، کافی شاپ نارنج، کافه ژو و رستوران سنتی باران و طاها اشاره کرد.

پارک نهج البلاغه پونک تهران

بوستان نهج البلاغه که در محله پونک جنوبی واقع شده است، بیش از 35 هکتار مساحت دارد و در دره فرحزاد بنا شده است. از آنجا که این پارک در کنار رودخانه و در شیب اطراف آن قرار دارد، بخش‌های مختلف پارک به شکل طبقاتی بالای هم و در امتداد مسیر این رودخانه واقع‌ شده‌اند. از مهم‌ترین امکانات پارک نهج البلاغه می‌توان به مسجد، پارکینگ 750 واحدی، 40 سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازی برای کودکان اشاره کرد.

سرزمین عجایب تیراژه محله پونک تهران

سرزمین عجایب تیراژه در محله پونک جنوبی واقع شده است. دو طبقه آخر مرکز خرید تیراژه 1، محلی برای شادی، بازی و تفریح کودکان است. وسایل بازی این سرزمین عجایب، به قدری متنوع و گوناگون هستند که همه از دیدن آن‌ها متعجب می‌شوند. در این شهربازی علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز می‌توانند از وسایلی مانند ماشین کوبنده، بولینگ و دستگاه‌های شبیه ساز استفاده کنند و اوقات خوشی را در کنار فرزندانشان بگذرانند.

محله پونک تهران

سایت پرواز پاراگلایدر پونک

سایت پرواز پاراگلایدر در انتهای خیابان سیمون بولیوار واقع شده است و مختص افرادی است که علاقه زیادی به پرواز دارند. حتی اگر پرواز بلد نباشید، یک مربی ماهر در طول مسیر شما را همراهی میکند و اگر دلتان میخواهد پرواز را بیاموزید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی این مرکز ثبت‌نام کنید تا در پرواز انفرادی با پاراگلایدر ماهر شوید و به ‌تنهایی به اوج آسمان پرواز کنید.

پارک فراز محله پونک تهران

پارک فرازکه در حاشیه بزرگراه ستاری واقع شده است، از نظر محوطه‌سازی و نورپردازی چیزی از پارک نهج‌البلاغه کم ندارد. تفریحات ثابت خانواده‌هایی که به این پارک میرند دوچرخه سواری و بدمینتون است. این پارک در جشن‌های ملی و مذهبی محلی برای برگزاری جنگ‌ها و تئاترهای شادی است.

مسیرهای دسترسی به پونک

در پونک، ایستگاه‌های بی آر تی و خطوط تندرو اتوبوس رانی وجود دارد. علاوه بر این، از طریق ایستگاه‌های تاکسی می‌توان به تمام نقاط شهر دسترسی پیدا کرد. از مهم‌ترین بزرگراه‌هایی که دسترسی خوبی برای محله پونک تهران ایجاد کرده اند می‌توان به بزرگراه اشرفی اصفهانی در غرب، بزرگراه‌ هاشمی رفسنجانی در شمال و بزرگراه همت در جنوب اشاره کرد.

پونک مترو ندارد و دسترسی به میدان پونک با مترو از طریق ایستگاه صادقیه ممکن است.

قیمت آپارتمان در پونک تهران

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قیمت و متراژ آپارتمان برایتان اهمیت دارد باید بگوییم که آپارتمان‌های پونک اکثرا متراژهایی بین ۷۰ تا ۱۵۰ متر مربع دارند و این امر برای افرادی که قصد خرید آپارتمان‌هایی با این متراژ را دارند بسیار حائز اهمیت است. به دلیل نوساز بودن بافت‌ این محله، قیمت آپارتمان‌هایش گران است. قیمت آپارتمان در کوچه‌های فرد همیلا نسبت به کوچه‌های زوج آن گران‌تر است. قیمت هر مترمربع آپارتمان در کوچه‌های فرد همیلا بین 23 میلیون تا 28 میلیون تومان است. قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در محله پونک برای متراژهای پایین نسبت به متراژهای بالاتر بیشتر است؛ دلیل این امر می‌تواند:

  1. نوساز بودن آپارتمان‌های با متراژ پایین‌تر باشد.
  2. قدرت خرید مردم برای آپارتمان‌های با متراژ بالا کمتر است.

محله پونک تهران

قیمت آپارتمان در منطقه پونک تهران در فروردین سال 99 به شرح زیر است:

  • در 35 متری مخبری سوسن آبادی، قیمت هر متر مربع آپارتمان 28 میلیون تومان است.
  • در بن بست کمالی شرقی گلبرگ چهارم، قیمت هر متر مربع آپارتمان 26 میلیون تومان است.
  • در پونک خیابان 12 متری اول، قیمت هر متر مربع آپارتمان 22 میلیون تومان است.
  • در شهرک نفت خیابان نوزدهم شرقی، قیمت هر متر مربع آپارتمان 23 میلیون تومان است.
  • در عدل جنوبی، قیمت هر متر مربع آپارتمان 20 میلیون تومان است.
  • در چهار دیواری خیابان زیتون خیابان مخابرات، قیمت هر متر مربع آپارتمان 27 میلیون تومان است.
  • در بن بست میرزا بابایی کوی اردیبهشت، قیمت هر متر مربع آپارتمان 19 میلیون تومان است.
  • در غروی شرقی، قیمت هر متر مربع آپارتمان 27 میلیون تومان است.
  • در بن بست همیلا حیدری، قیمت هر متر مربع آپارتمان 21 میلیون تومان است.
  • در خیابان گلستان شرقی کوی بهاران دوم، قیمت هر متر مربع آپارتمان 20 میلیون تومان است.

سخن پایانی

خرید خانه در پونک با توجه به تقاضای زیاد خرید ملک مسکونی در آن بودجه زیادی را طلب می‌کند. قیمت‌های خرید خانه و آپارتمان در پونک آن را تبدیل به محله‌ای کمی بیشتر از میان رده برای خرید ملک قرار می‌دهد. ساختمان‌های قدیمی در این محله از قیمت مناسب‌تری برای خرید خانه برخوردارند. همچنین برخی از مناطق پونک برای خرید خانه ارزان‌تر از سایر نواحی آن هستند؛ بنابراین برای خرید خانه در محله پونک تهران با قیمت ارزان می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین خریدوفروش خانه در این محله از آخرین تغییرات موجود در بازار ملک مطلع شوید.

 

سوالات متداول

پونک تهران کجاست؟ پونک کجای تهرانه؟

پونک از محله‌های قدیمی و معروف در شمال غرب تهرانه.

پونک منطقه چند تهران است؟

پونک در منطقه 5 و منطقه 2 تهرانه.

محله پونک تهران بالا شهره؟

پونک از محله‌های پرطرفدار و محبوب شمال تهرانه که با داشتن آب و هوای نسبتا خوب، مراکز رفاهی متعدد و دسترسی به بزرگراه‌ها، جزو محله های بالاشهر تهران حساب می‌شه.

بهترین منقطه پونک کجاست؟

  1. بلوار همیلا
  2. محله باغ فیض
  3. بلوار کمالی
  4. سردار جنگل
  5. بلوار عدل
  6. میرزا بابایی
  7. خیابان اشرفی اصفهانی
  8. خیابان زیتون

بهترین خیابان پونک کجاست؟

همیلا، بهترین خیابان پونک برای زندگیه.

بلوار همیلا کجاست؟

همیلا محبوب ترین و معروف ترین خیابان پونکه در منطقه 2 تهرانه و خیابان همیلا به معابر مهمی مثل خیابان اشرفی اصفهانی، فلاح زاده، بلوار میرزا بابایی متصل شده.

میدان پونک تهران کجاست؟

میدان پونک (تقاطع) در محله پونک تهران و بزرگراه اشرفی اصفهانی، بعد از فلاح زاده واقع شده.

چهار دیواری پونک کجاست؟

منطقه چهاردیواری در پایان بزرگراه اشرفی اصفهانیه که آب و هوای تمیز و خوبی هم داره.

نقشه مترو پونک؟

پونک مترو نداره اما به چند ایستگاه مترو با استفاده از اتوبوس و تاکسی دسترسی داره.

ایستگاه مترو تجریش (خط ۱ مترو تهران) با تاکسی‌های خط پونک-تجریش در میدان پونک به این ایستگاه برید.

ایستگاه مترو صادقیه (خط ۲ مترو تهران) با خط BRT10 میتونید به این ایستگاه برید. و همینطور با خط اتوبوس مترو صادقیه – جنت آباد.

ایستگاه مترو ارم سبز (خط ۴ مترو تهران) با اتوبوس‌های خط ارم سبز-انتهای بلوار عدل می‌تونید به این ایستگاه مترو برید.

ایستگاه مترو میدان آزادی (خط ۴ مترو تهران) با خط BRT10 میشه به این ایستگاه رفت.

ایستگاه مترو چیتگر (خط ۵ مترو حومه) با اتوبوس‌های خط شریعتی-چیتگر میتوان به این ایستگاه برید.

ایستگاه مترو شهید اشرفی اصفهانی (خط ۶ مترو تهران) با اتوبوس‌های خط BRT10 به ایستگاه مترو برید.

ایستگاه مترو میدان صنعت (خط ۷ مترو تهران)  با اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی تهران و خط اتوبوس میدان صنعت-کوهسار میتونید به این ایستگاه در رفت و آمد باشید.

BRT

سامانه ۱۰ اتوبوس‌های تندروی تهران از  پونک عبور میکنه و با آن به میدان دوم صادقیه، میدان آزادی و سپس جنوب شهر تا نزدیکی بزرگراه آزادگان و یا به سمت شمال و محله های چهار دیواری، مرادآباد، دانشگاه علوم تحقیقات و محله جنت آباد میتونید رفت و آمد کنید.

تاکسی

ایستگاه تاکسی میدان پونک به مناطقی از تهران سرویس‌دهی داره.

 

47 نظرات

  1. سلام خانم سهرابی واقعا اطلاعات دقیقی رو قرار دادین و مطالب راجع به محله پونک خیلی عالی هست و به اعتقاد من افراد زیادی هستند که بخوان از این محله ملک خریداری کنند.
    ممنون بابت محتوا های عالی و بروز شما موفق و مؤید باشید.

    • سلام دوست عزیز. خواهش میکنم. ممنون از شما که مقاله ما رو خوندین. موفق باشید و پایدار.

  2. مطالب بسیار مفید و جامعی بود👌با استفاده از این اطلاعات به راحتی محله موردنظر انتخاب میشود

  3. سلام.ممنون بابت اطلاعات دقیقی که در اختیار مخاطباتون قرارمیدین موفق باشید😊

    • سلام نیلوفر عزیز. ممنونم به خاطر کامنتی که برای ما گذاشتید. پیروز باشید و موید.

  4. پونک تهران در منطقه 5 محله گران قیمته واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟ درسته که مث جنوب شهر و محله های مرکز شهر ارزون نیست اما گران قیمتم نیست دیگه. به محله های منطقه 3 و منطقه 1 مث سعادت آباد و شهرک غرب میگن گرون.

    • سلام یه مقدار اطلاعات کم بود به منطقه ی سوال جنگل و خیابان ایران زمین شمالی که یکی از بهترین مناطق است اشاره نکردید
      پارک شاهد یکی از قدیمی ترین پارک این منطقه است .پارک ترافیک. خیابان میرزا بابایی با کلی رستوران فست فودی وقنادی و..

  5. پونک تهران به دلیل نزدیکی به شهرک غرب خانه های گرانی دارد و از نظر بافت فرهنگی مانند این محله است. موفق باشید. مطلب بسیار جالبی بود

  6. پونک تهران محله ای گرانقیمت و لوکس است. بهترین نقطه محله پونک تهران خیابان همیلا و طرفای میدان عدل است اکثراخیابان ها خلوت هستند(به غیر از سردار و میرزا بابایی).پونک متو ندارد.بنابراین اگر قصد زندگی در پونک را دارید به دلایل زیر قسمت غربی را انتخاب کنید ۱ دسترسی بهتر به بزرگراه ها ۲ دسترسی بهتر به وسایل نقلیه عمومی ۳ نزدیکی به مراکز خرید

  7. پونک تهران محله خیلی خوبیه. ما چند سالیه بلوار عدل زندگی میکنیم. حتما انتخابش کنین

  8. سلام .به نظر من قیمت ملک بالا میره به چند دلیل یک اینکه دلار بالا میره دو اینکه حجم نقدینگی مطمئن ترین جاش ملک هستس .بورس جای خوبیه واسه سرمایه گذاری اما ایرانیا کلا داری هوش هیجانی هستن تا یک شاخص بیاد پایین میفرشن و چون همه شروع به فروش میکنن …..

  9. سلام ما تو خیابان خوش طینت یه آپارتمان دیدیم خوشمون اومده خواستم بدونم خیابان خوبی هست یا نه؟من پونک زندگی نکردم بچه دبستانی دارم دوتا و دنبال محله دنج و تمیز میگشتیم لطفا نظر بدید

  10. سرکار خانم سهرابی سلام ملکی را قولنامه کردم و نیمی از قیمت آنرا پرداخت کردم در حالیکه ملک در دو محل در بازداشت بود فروشنده با آن مبلغی که من پرداخت کردم بازداشت ها را رفع کرده و طبق یک اقرار دستی نیز ملک را در اختیار من گذاشته .با گذشت زمان و بالارفتن قیمت ملک ایشان حاضر به انتقال سندنمیشود وبقیه قیمت ملک را هم تحویل نمیگیرد. قصد دارد با مراجعه به قانون غیر قانونی بودن معامله ملک بازداشتی معامله را به هم بزند .چه کنم ملکی را که خریداری کردم از دستم نرود

    • سلام یه مقدار اطلاعات کم بود به منطقه ی سوال جنگل و خیابان ایران زمین شمالی که یکی از بهترین مناطق است اشاره نکردید
      پارک شاهد یکی از قدیمی ترین پارک این منطقه است .پارک ترافیک. خیابان میرزا بابایی با کلی رستوران فست فودی وقنادی و..

      • سلام
        در اپدیت بعدی مقاله مواردی که فرمودید بررسی و منتشر می شود. ممنون از توجهتون

  11. سلام مطلب خوبی بود؛ می خواستم بدونم خانه های ویلایی همیلا امنیت دارن؟

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید