صفر تا صد شرایط و روش های خرید آپارتمان قسطی در یزد

خرید خانه در اردکان یزد

یکی از راه‌های خانه‌دار شدن در دنیای امروز، خرید خانه قسطی است. بسیاری از پیمانکاران، معماران و حتی کارفرماها، خانه‌ها و آپارتمان‌هایی می‌سازند و قیمت را برای خریداران قسط ‌بندی می‌کنند. گزینه خرید آپارتمان قسطی در یزد آرزوی بسیاری از اقشار جامعه را برای خانه‌دار شدن برآورده کرده است. برای این منظور باید به لیست خانه یا آپارتمان‌های پیش فروش در یزد نگاهی بیندازید. با زومیلا در این باره بیشتر بدانید.

 

این مطلب را از دست ندهید: آزادشهر یزد کجاست و چه امکاناتی دارد؟

پیش فروش آپارتمان در یزد

 

پیش فروش آپارتمان در یزد

بیشتر ساخت‌وساز در شهرک‌های اطراف شهر یزد انجام می‌شود. با این وجود در محله‌هایی همچون صفائیه نیز آپارتمان‌های شخصی ساز متعددی پیدا خواهید کرد که توسط کارفرماهایشان برای پیش فروش گذاشته شده‌اند. بهترین محله برای خرید آپارتمان قسطی در یزد که قیمت مناسبی هم داشته باشد، آزادشهر است. قیمت آپارتمان‌ها در این محله معمولا از 300 میلیون به بالا شروع می‌شود. پیش فروش آپارتمان اندیشه یزد در آزادشهر یکی از بهترین گزینه‌هاست.

در بلوار جمهوری نیز در حال حاضر (1399) آپارتمان جمهوری در حال ساخت بوده که برای پیش فروش گذاشته شده است. این آپارتمان قرار است با امکانات تفریحی همانند روف گاردن، اتاق بازی کودکان و سونا ساخته شود که مزیتی فوق‌العاده محسوب می‌شوند.

 

نکاتی برای خرید آپارتمان پیش فروش یا قسطی

برای اینکه از خرید خود مطمئن شوید و بعد مشکلات دعوی میان خریدار و فروشنده گریبان گیرتان نشود، باید به یک سری نکات برای خرید آپارتمان قسطی در یزد یا هر شهر دیگر توجه کنید.

در تنظیم قرارداد دقت داشته باشید که مشخصات کامل طرفین قرارداد آورده شود. این مشخصات شامل اطلاعات زیر است:

  • نام و نام خانوادگی به طور کامل
  • تاریخ تولد
  • شماره شناسنامه
  • نشانی دقیق
  • شماره تماس‌ها شامل موبایل و شماره تلفن ثابت
  • سمت فروشنده

این مطلب را از دست ندهید: گرانترین خانه های یزد در کدام خیابان‌ها هستند؟

منظور از سمت فروشنده چیست؟

گاهی در این نوع قراردادها طرف مقابل شما صاحب زمین و ملک است که در این صورت سند زمین به نام او بوده و شما آپارتمان قسطی خود را مستقیم از او پیش خرید می‌کنید. گاهی سمت فروشنده سازنده ملک مانند یک پیمانکار یا معمار است.

سندی دال بر پیش فروش دارد. ممکن است این شخص براساس توافقات صورت گرفته با مالک زمین، سهمی از آپارتمان در حال ساخت داشته باشد. پس خیلی مهم است که بدانید از چه کسی آپارتمان خود را خریداری می‌کنید. حتما سندهای مشارکت در ساختمان را به دقت بخوانید و از نحوه مشارکت مالک و سازنده بنا مطلع شوید.

مشخصات بنایی که می‌خرید

پس از آن می‌بایستی به مشخصات واحد آپارتمان خریداری شده دقت کنید. اینکه مساحت آن چقدر است. در طبقه چندم و واحد چندم واقع شده و همچنین نگاهی به نقشه‌های ساختمان بیندازید تا واحد خود را روی نقشه بیابید. شماره ثبت ملک اصلی را بدانید. دیگر مشخصات واحد آپارتمان مانند داشتن انباری و پارکینگ، اشتراکات آب، برق، گاز، تلفن و غیره هم باید به دقت در سند خرید شما ذکر شده باشند.

 

توجه به پلان و نقشه ساختمان در ساخت و ساز

یکی از نکاتی که هنگام خرید آپارتمان قسطی در یزد باید به آن دقت داشته باشید، جزئیاتی مانند نقشه، تعداد اتاق خواب‌ها، کمد دیواری، جنس مصالح به کار رفته در سرویس‌های بهداشتی، نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی، کلید و پریزها، نوع درها و آیفون و خلاصه هر چیزی که در یک خانه می‌بینید است.

از فروشنده بخواهید تا زیربنای کل ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح به کار رفته در نمای بیرونی را هم در قرارداد ذکر کند.

تعیین قیمت آپارتمان قسطی در یزد

در نهایت باید مشخص شود آپارتمانی که قصد خریدش را دارید، چقدر قیمت دارد. چگونگی پرداخت قیمت آپارتمان خریداری شده در یزد کاملا معین شود. تعداد اقساط و نحوه پرداخت هر قسط در قرارداد نوشته شود. زمان تحویل آپارتمان هم قید گردد. معمولا مبلغی اولیه را در زمان عقد قرارداد خرید آپارتمان از خریدار می‌گیرند. جریمه پرداخت نکردن قسط نیز باید در قرارداد با تمام جزئیات عنوان شود. در نهایت با امضای دو طرف، آپارتمان پیش خرید می‌شود.

 

این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با بهترین محله های یزد برای زندگی

 

آپارتمان اندیشه یزد

 

قیمت آپارتمان مسکن مهر یزد

در سال‌های بعد از ریاست جمهوری احمدی نژاد و ایجاد مسکن مهر، امکان خرید آپارتمان قسطی در یزد هم فراهم شد. البته این نوع آپارتمان‌ها بیشتر برای اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که توان پرداخت اقساط بلندمدت را به دولت دارند. معمولا آپارتمان‌های مسکن مهر در یزد چهار طبقه ساخته شده و از معماری خوبی برخوردارند. مسکن مهر یزد دسترسی مناسبی به دیگر نقاط شهر دارد. چرا که در مناطق فاطمیه، آزادشهر و حمیدیا ساخته شده‌اند. دو فاز 1 و 2 فاطمیه از دو طرف به دو خیابان مطرح این شهر می‌رسند.

خیابان آیت الله کاشانی از میدان مارکار آغاز شده و در طول خود مجتمع‌ها، اماکن مسکونی و کوچه‌های زیادی را جای داده است. این خیابان دسترسی خوبی به تمام نقاط یزد دارد. همچنین بلوار مدرس نیز که به میدان شهدای محراب ختم می‌شود، به همراه خیابان آیت الله کاشانی دسترسی مناسبی برای مسکن مهر یزد است. بیش از 21 هزار واحد مسکن مهر در یزد ساخته شده است.

مسکن مهر آزادشهر نیز در نزدیکی بزرگراه واقع شده و به امکانات درون آزادشهر دسترسی دارد. حمیدیا نیز در ناحیه جنوب شرقی و در نزدیکی شهرک اندیشه بنا شده است. شرایط خرید آپارتمان در هر یک از این مسکن مهرها با یکدیگر متفاوت است.

این مطلب را از دست ندهید: محله صفائیه یزد از محله های اعیان نشین

سخن پایانی

برای خرید آپارتمان قسطی در یزد خیلی مهم است که به معمار و نوع طراحی بنا هم دقت کنید. هر چه ساختمان مهندسی سازتر و معمارانه باشد، در آینده شما سود بیشتری در غالب خریدار خواهید داشت. مقاوم بودن در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله و کم مصرف بودن انرژی از ویژگی‌هایی است که در دنیای امروز باید حتما به آن دقت کنید. زومیلا در هنگام خرید شما را راهنمایی کرده و بهترین گزینه‌ها را برای خرید اقساطی آپارتمان به شما معرفی می‌کند.

 

جهت مشاهده لیست قیمت ملک در یزد روی این لینک کلیک نمایید.

 

تا چه حد اطلاعات این مقاله برای شما مفید بود؟ دانسته‌های خود را در خصوص “خرید آپارتمان قسطی در یزد” با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

1 نظر

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید