خرید آپارتمان در ارومیه

خرید آپارتمان در ارومیه

ارومیه یا اورمیه یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان آذربایجان غربی و یکی از شهرهای قدیم در شمال غرب ایران بشمار می‌آید که با بیش از ۳ هزار سال قدمت، قدیمی‌ترین شهر در منطقه شمال غرب ایران است که هنوز پابرجاست. به همین خاطر ارومیه به‌عنوان یکی از ۱۹ شهر تاریخی ایران در یونسکو ثبت‌شده است. قیمت خرید آپارتمان در ارومیه ارومیه تقریبا بصورت پراکنده می باشد.

نام‌گذاری شهر ارومیه

در زبان آشوری اور به معنی شهر و میه به معنی آب است که ترکیب این دو کلمه ارومیه به معنی شهر آب می‌شود. نام این شهر در شروع حکومت رضاشاه به دلیل علاقه وی به این شهر به رضائیه تغییر پیدا کرد ولی بعد از انقلاب اسلامی دوباره به ارومیه برگشت. ارومو رایج‌ترین نام برای این شهر در بین مردم آذربایجان است.

غذاهای معروف ارومیه

گیزاتما: گیزاتما یکی از غذاهای ساده‌ی ارومیه است که با بادمجان، کدو، سیب‌زمینی، سیر و گوجه‌فرنگی (برخی هویج هم اضافه می‌کنند) تهیه می‌شود.

ارومیه خورشت: یکی از معروف‌ترین خورشت‌های ارومیه است که ترکیبی از لوبیاچیتی و گوشت است.

گوزلمه: یک نوع غذای محلی است که خیلی سریع آماده می‌شود و ترکیبی از تخم‌مرغ و ماست است که در ماهیتابه سرخ می‌شود. گوزلمه یا جوزلمه به ترکی به معنی منتظر نشو است و چون این غذا سریع آماده می‌شود این نام را برای آن انتخاب کرده‌اند.

دلمه برگ مو

سوپ بلغور: مردم آذربایجان غربی به سوپ بلغور یارما شورباسی می‌گویند که یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین سوپ‌ها در این خطه است. سوپ بلغور با موادی مانند سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، مرزه و لوبیا قرمز، نخود و بلغور تهیه می‌شود.

کوفته مرغ

یتیمچه: تقریباً همانند دیگر مناطق کشور پخته می‌شود.

آش دوغ: از آش‌های معروف این خطه است که امروزه در شهرهای دیگری همچون تهران نیز طرفداران بسیاری پیداکرده است.

اقتصاد ارومیه

ارومیه با قرارگیری بر سر راه‌های تجارتی، به‌عنوان گمرکی برای صادرات و واردات کالا از ایران به دیگر نقاط و بالعکس بوده است. همچنین، ارومیه محلی برای خریدوفروش محصولات کشاورزی و عشایری مردم اطراف این شهر بوده است. نوع محصولات کشاورزی در استان آذربایجان غربی مخصوصاً شهر ارومیه باعث شده که این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. باغ‌های گسترده انگور و سیب این استان از شهرت خاصی نسبت به شهرستان‌های دیگر برخوردار است و نظر هر بیننده‌ای را در فصل تابستان به خود جلب می‌کند. تنوع انگور و سیب‌ها در نوع خود کم‌نظیر است.

سوغاتی‌های شهر ارومیه

حلوای گردو

یکی از مقوی‌ترین و پرانرژی‌ترین حلواها در ارومیه که به‌عنوان سوغاتی هم عالی است، حلوای گردو است. در این حلوا، گردو و شیره انگور بسیاری ریخته می‌شود؛ درنتیجه طبع بسیار گرمی دارد. این نوع حلوا برای شب‌های سرد زمستان بسیار عالی است. این حلوا یکی از بهترین سوغاتی‌های ارومیه برای هدیه دادن به دوستان و اقوام است.

نان‌های سنتی

نان‌های معروف ارومیه با نام‌های تنوره چره، یخاچره، ارده، جزلا چره و تاواچره ازجمله سوغاتی‌های ارومیه است که بسیار لذیذ بوده و برای صبحانه عالی است.

مکان‌های تفریحی ارومیه

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو

این دریاچه کنار دریاچه ارومیه قرار دارد اما سال‌ها بود که گردش زیادی به آنجا نمی‌رفت اما رفته‌رفته با اتفاقاتی که برای دریاچه ارومیه افتاد دریاچه مارمیشو هم جزوه مناطق گردشگری پربازدید شهر ارومیه شد. از جاذبه‌های دریاچه مارمیشو طبیعت فوق‌العاده زیبا و کوهستانی این منطقه است اما یک توصیه مهم بهترین فصل بازدید از دریاچه مارمیشو تابستان است ولی در فصل بهار هم می‌توانید به این منطقه بروید ولی در فصل زمستان بهتر است از این منطقه دیدن نفرمایید.

عمارت چهار برج

 

از ساختمان‌های معروف ارومیه می‌باشد که رضا قلی خان بیگلر آن را بناکرده چهار برج ساختمان بزرگی بوده که در چهارگوشه آن چهار برج ساخته‌شده است.

خرید آپارتمان در ارومیه

اگر قصد خرید آپارتمان در ارومیه و یا هر شهر دیگری را دارید ابتدا می‌بایست به جیب خود نگاه کنید به فرض مثال اگر شما به دنبال یک آپارتمان دوخوابه 80 متری لوکس تا 500 میلیون تومان در ارومیه هستید می‌توانید سراغ محله‌هایی همچون استادان، دانشکده، بهداری، امین، برق، بهشتی بروید. میانگین قیمت خرید آپارتمان نوساز در محله‌های مذکور از متری 3 میلیون تا 5 میلیون تومان می‌باشد.

و یا اگر دنبال محله‌ای در میان شهر و خرید یک آپارتمان دوخوابه تا حدود 300 میلیون هستید می‌توانید از محله‌هایی همچون خیابان آزادگان، شیخ تپه، مولوی، باکری، حافظ، ایثار، کاشانی، عطایی و… بازدید نمایید محله‌هایی با قدمت بالا و اصالت بیشتر. میانگین قیمت خرید آپارتمان نوساز در محله‌های مذکور از متری 2 میلیون تا 3 میلیون می‌باشد.

اما آن دسته از افرادی که به دنبال خرید آپارتمان یا اجاره آپارتمان با حداقل هزینه ممکن در ارومیه می‌باشند می‌بایست به سراغ محله‌هایی مانند فلکه زنجیر، شهریار، رودکی، سعدی، باغبان نوین، ولیعصر، گلشهر، کشتارگاه، اسلام‌آباد، حضرت پور و … بروید. میانگین قیمت خرید آپارتمان نوساز در محله‌های مذکور از متری 1 میلیون تومان تا 1.5 میلیون تومان می‌باشد.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده آگهی‌ها، به صفحه خرید آپارتمان در ارومیه مراجعه کنید.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید