20 ویژگی هیجان انگیز خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس

تصور کنید در خانه ای هستید که در آکواریوم آن به جای ماهی، نهنگ ها شنا می کنند یا خانه ای را در ذهن خود مجسم کنید که 24 حمام دارد. تعجب نکنید این ها که گفتیم ویژگی های یک خانه رویایی نیست بلکه ویلای ثروتمندترین مرد دنیا می باشد. آیا شما بیل گیتس را می شناسید؟ شاید برای شما هم جالب باشد بدانید بیل گیتس برای تامین امکانات خانه اش میلیون ها دلار هزینه کرده است. با زومیلا همراه باشید تا 20 ویژگی هیجان انگیز خانه بیل گیتس را برای شما بگوییم.

خانه بیل گیتس کجاست؟

بیل گیتس موسس کمپانی مایکروسافت تا سال 2017 ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده بود و پس از بررسی ها دارایی وی حدود 81.5 بیلیون دلار برآورد شد. اما از سال 2017 تاکنون جف بیزوس موسس شرکت آمازون ثروتمندترین مرد دنیا لقب گرفته است.

بیل گیتس یک خانه میلیاردی بسیار لاکچری در واشنگتن آمریکا برای خود ساخته که این خانه در دنیا مشهور شده است. یک بار بیل گیتس یک تور ویژه برای گشت و گذار در خانه اش برگزار کرد. یکی از کارمندان وی با پرداخت 35 هزار دلار توانست برنده شود و از این خانه اعیانی دیدن کند. جالب است بدانید که درآمد حاصل از این تور توسط بیل گیتس به خیریه اهدا شد.

20 ویژگی شگفت انگیز خانه بیل گیتس

1- ثروتمندترین مرد جهان 8 سال پیش یک خانه رویایی و ساحلی در ایالت واشنگتن آمریکا ساخت که هزینه ساخت آن چیزی در حدود 63 میلیون دلار اعلام شد.

2- اسم این خانه بندری و لاکچری زاندو 2 (Xanadu 2.0) می باشد.

3- ایده ساخت و امکانات منزل موسس مایکروسافت از خانه ای رویایی در فیلم همشهری کین (Citizen Kane ) گرفته شده است.

4- این خانه ۶۱۳۲ مترمربع وسعت دارد و روی تپه های مدینا در واشنگتن ساخته شده است.

5- ارزش این خانه رویایی امروزه چیزی در حدود 123 میلیون دلار است.

خانه بیل گیتس

6- بیل گیتس سالانه نزدیک به یک میلیون دلار بابت مالیات این خانه پرداخت می کند.

7- نیم میلیون قطعه چوب و الوار از صنوبرهای آمریکایی 500 ساله برای ساخت این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.

8- برای کنترل وضعیت هوا و روشنایی تمام قسمت های خانه یک سیستم سنسوری در نظر گرفته شده که با تکنولوژی بسیار بالایی کار می کند. این سیستم طوری است که در زمان ورود مهمانان به آن ها یک سنجاق سینه داده می شود و این سنجاق ها با تمام سنسورهای خانه در تعامل هستند. با استفاده از این تکنولوژی مهمانان می توانند دما و روشنایی دلخواه خود را تنظیم کنند تا در کل خانه اعمال شود.

9- آثار هنری و تابلوهای نصب شده روی دیوارها با زدن یک دکمه تغییر می کنند. در این خانه تابلوها به شکل مانیتور روی دیوار نصب هستند و هر فرد می تواند تصاویر مورد علاقه خود را روی این تابلوها به نمایش بگذارد.

10- کتابخانه بیل گیتس 200 متر مربع می باشد و کتاب های خاصی در آن نگهداری می شوند. سقف این کتابخانه گنبدی شکل است. بیل گیتس یک نسخه دست نویس از لئوناردو داوینچی که بیش از 30 میلیون دلار ارزش دارد را در کتابخانه بزرگ خود نگهداری می کند.

ویژگی های و امکانات خانه بیل گیتس

11- استخر این خانه رویایی و لاکچری به سیستم پخش موسیقی در زیر آب مجهز است.

یکی از استخرهای این ویلا 18 متر بوده که در یک ساختمان جدا به مساحت 1188 متر مربع ساخته شده است. دیواره های این استخر از جنس شیشه می باشد که امکان مشاهده مناظر بیرون را فراهم می کند.

خانه بیل گیتس

12- این خانه 24 حمام دارد.

13- یکی از ویژگی های حیرت انگیز و خارق العاده در خانه بیل گیتس باشگاهی است که تمام لوازم ورزشی با امکانات خاصی در آن موجود می باشد. این باشگاه که برای تناسب اندام خانواده وی ساخته شده 762 مترمربع زیربنا دارد و ارتفاع سقف آن به 20 متر می رسد.

14- این ویلای لاکچری شش آشپز خانه دارد که کارکنان و آشپزان آن همیشه برای پذیرایی از مهمانان آماده هستند.

15- یک سیستم پخش موسیقی هیجان انگیز در این خانه وجود دارد. این سیستم به صورتی است که شما می توانید آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و هر جای خانه که قدم می زنید آهنگ مورد علاقه تان را از بلندگوهایی که پشت کاغذ دیواری های خانه تعبیه شده، گوش کنید.

16- این خانه به یک سالن تئاتر به سبک آرت دکو مجهز است. در این سالن 20 صندلی تخت خواب شو با روکش مخمل وجود دارد و مساحت آن 450 متر می باشد.

خانه بیل گیتس

خارج از فضای تماشای فیلم هم قسمتی برای تهیه اسنک وجود دارد. همچنین دستگاه تهیه پاپ کورن و یخچالی پر از نوشیدنی های مختلف هم در آن قسمت تعبیه شده است.

17- پارکینگ های خانه بیل گیتس  23 ماشین را در خود جای می دهند. یکی از جالب ترین پارکینگ های این خانه شبیه غار زیرزمینی ساخته شده و جنس آن از فولاد ضد زنگ و سازه های بتنی می باشد. این پارکینگ گنجایش پارک 10 ماشین را دارد.

18- در ساحل این خانه شن های زیبایی وجود دارد که آن ها را از ساحل دریای کارائیب آورده اند. لازم به ذکر است که هر ساله برای ساحل این ویلا شن های جدیدی از ساحل دریای کارائیب به وسیله قایق آورده می شود.

19- بیل گیتس علاقه وافری به برخی درختان خاص دارد که آن ها را در محوطه خانه خود کاشته و این درختان به صورت 24 ساعته توسط دستگاه های الکتروینکی کنترل می شوند.
مثلا یک درخت افرا 40 ساله در نزدیکی خانه وجود دارد که توسط سیستم های کامپیوتری کنترل می شود و اگر نقطه ای از خاک آن خشک شود به صورت اتوماتیک توسط پمپ های تعبیه شده آبیاری می شود.

خانه بیل گیتس

20- آقای بیل گیتس برای حفظ حریم شخصی خانه اش، اطراف آن را با انواع درخت، درختچه و بوته محصور کرده است. به طوری که فقط از قسمت هوایی یا سمت ساحلی که به این ملک منتهی می شود، می توان نمای کامل خانه را مشاهده کرد.

مقاله پیشنهادی

از سری مقالات زومیلا می توانید مقاله بلند ترین برج های جهان را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید